Latest Posts

24h Le Mans 2024: Avancronica hypercarurilor, partea 2

Vizualizări: 5840

Pe lângă cele opt LMH, un număr impresionant de 15 LMDh vor concura pentru victoria finală la clasa hypercar a celor 24 h de la Le Mans. Cu Alpine, BMW, Cadillac, Lamborghini și Porsche.

Cu un număr incredibil de 23 de hypercaruri în fruntea clasamentului, Cursa de 24 de ore de la Le Mans este o cursă foarte specială în acest an. Opt LMH-uri și 15 LMD-uri concurează la această clasă. Un LMDh este practic mai simplu din punct de vedere tehnologic și se bazează pe un șasiu LMP2. De asemenea, are diverse componente standardizate.

Una dintre acestea este sistemul hibrid, care oferă putere suplimentară pe puntea spate. Acest lucru înseamnă că LMDh (spre deosebire de LMH) nu este o mașină cu tracțiune integrală. Ambele subclase de vehicule sunt aduse la nivelul timpului pe tur prin intermediul BoP (Balance of Performance). Cel puțin aceasta este teoria. Iată partea 1 a previzualizării, care se referă la LMH.

Le Mans, Alpine

Porsche a făcut cea mai bună impresie până acum în acest sezon. Modelul 963 a câștigat două din cele trei curse WEC (Qatar și Spa-Francorchamps). Trei mașini de uzină concurează la Le Mans. Trioului full-time din WEC format din Matt Campbell, Michael Christensen și Frédéric Makowiecki, precum și Kévin Estre, André Lotterer și Laurens Vanthoor li se va alătura mașina nr. 4 condusă de Mathieu Jaminet, Felipe Nasr și Nick Tandy. Această mașină nu este cu nimic mai prejos decât celelalte două 963. Toți cei trei piloți sunt piloți Porsche Works și, în rest, concurează cu 963 în seria IMSA.

De asemenea, există și trei 963 private: două de la Hertz Team Jota și unul de la Proton Competition. Mașinile private sunt, de asemenea, în ritm și pot lupta pentru victoria finală. Acest lucru a fost demonstrat în mod impresionant în cursele anterioare din WEC. Hertz Team Jota a triumfat la Spa, de exemplu, învingând una dintre mașinile de uzină în faza finală a cursei.

Le Mans, Alpine

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Porsche este activă în clasa hypercarurilor din WEC din 2023 – la fel ca și Cadillac. Americanii vor aduce din nou trei mașini V-Series.R la Le Mans în 2024. Earl Bamber, Alex Lynn și Alex Palou, precum și Sébastien Bourdais, Renger van der Zande și Scott Dixon vor concura pentru Cadillac Racing. Whelen Cadillac Racing îi va alinia pe Luis Felipe Derani, Jack Aitken și Felipe Drugovich. În spatele Whelen Cadillac Racing se află Action Express Racing – și ei au câștigat titlul seriei IMSA în 2023. La fel ca și Porsche, Cadillac va fi cu siguranță în măsură să țină pasul cu LMH.

Cei trei nou-veniți Alpine, BMW și Lamborghini au cu certitudine o situație ceva mai dificilă. Nu totul a decurs conform planului în primele trei curse WEC. BMW a avut cu siguranță cea mai bună viteză dintre cei trei. Compania din Munchen are două M Hybrid V8, conduse de Dries Vanthoor, Raffaele Marciello și Marco Wittmann, precum și de Sheldon van der Linde, Robin Frijns și René Rast. Automobilul lui S. van der Linde/Frijns/Rast are, de asemenea, o livrea foarte specială, fiind un Art Car. Ultima dată când BMW a înscris un prototip de uzină la Le Mans a fost în 1999. Atunci, au obținut chiar și victoria la general. Va reuși din nou în 2024?

Le Mans, Alpine

Alpine are meci acasă la Le Mans. În cele două A424, echipa franceză îi susține pe Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg-Lothringen și Charles Milesi, precum și pe Nicolas Lapierre, Mick Schumacher și Matthieu Vaxiviere. Apariția lui Mick Schumacher, în special, a atras în mod natural un mare interes în țările vorbitoare de limbă germană. Fiul lui Michael Schumacher și-a arătat cu siguranță potențialul în cursele WEC de până acum și a realizat timpi buni pe tur.

Până acum, Lamborghini a fost în coada clasamentului. Italienii concurează în WEC cu un SC63, care (ca și la Le Mans) este condus de Mirko Bortolotti, Daniil Kvyat și Edoardo Mortara. O a doua mașină va fi, de asemenea, pe grila de start la Sarthe. Aici, la volan se va afla trioul IMSA format din Romain Grosjean, Andrea Caldarelli și Matteo Cairoli. Va fi interesant de văzut cum se va comporta Lamborghini în prima cursă de 24 de ore a modelului SC63. Cu toate acestea, Lamborghini va fi cu siguranță printre principalii favoriți doar în anii următori.

Le Mans, Alpine

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss