Ferrari se simte înșelat în privința victoriei la 24 de ore de la Spa – AF Corse nu dă vina pe Lamborghini și Grasser, dar pe organizatorii cursei da
Frustrarea este, pe bună dreptate, uriașă. AF Corse, care nu a reușit niciodată să câștige pe cont propriu cele 24 de ore de la Spa, a fost privată de victorie în ediția aniversară cu numărul 100 – de către organizatorii cursei, sau cel puțin așa crede tabăra Ferrari.
Ferrari-ul AF Corse #51 al lui Alessandro Pier Guidi (Pier Guidi/Rigon/Rovera) a rămas blocat la boxe în spatele Lamborghini-ului Grasser #19 (Llarena/Cook/Qarajouli/Moulin). Italianul a criticat controlul cursei după cursă. Deosebit de amar: italianul ar fi putut conduce încă un tur!
“Calea de acces la boxe era blocată, dar nu am știut asta, pentru că, de fapt, aș fi putut conduce încă un tur. Ar fi fost foarte strâns cu timpul de conducere, dar aș fi putut să o fac”, a declarat câștigătorul Le Mans 2023, care a ratat astfel a doua sa victorie într-o cursă aniversară de 100 de ani.
“Dacă am fi știut că pit lane-ul era blocat, probabil că nu am fi intrat la boxe și am fi câștigat cursa. I-am întrebat pe băieții noștri dacă nu au văzut mesajul de pe ecran, dar, din păcate, nimeni nu a pus acel nenorocit de mesaj pe ecran!”
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Șeful Ferrari Endurance, Antonello Coletta, a formulat criticile doar indirect: “Un vis a fost spulberat pentru noi astăzi. Victoria era la îndemâna noastră, dar ceea ce s-a întâmplat apoi este cu adevărat incredibil.”
“Cuvintele nu pot descrie cât de amar este când un astfel de eveniment suprarealist anulează un succes pentru care am muncit cinstit pe pistă. Cele două locuri de pe podium P2 la general și P2 în Cupa de Bronz sunt o consolare mică.
Ce ne dezvăluie Times Monitor
Dar cât de justificate sunt aceste acuzații? Sunt capturi de ecran de pe monitorul de informații al controlului cursei. Acestea arată că Alessandro Pier Guidi chiar nu a avut nicio șansă.
Cu toate acestea, controlul cursei nu poate fi învinovățit, deoarece a avut la dispoziție doar 16 secunde pentru raport – iar de la “punctul fără întoarcere” de la intrarea în boxe până la linia unde vehiculul este detectat, mai trec câteva secunde – mai ales dacă trebuie să frânezi ca Pier Guidi.
Așa arată pe monitor:
15:41:36 – #19 (Hugo Cook) PIT IN
15:41:52 – #51 (Alessandro Pier Guidi) PIT IN
15:41:56 – #51 (Alessandro Pier Guidi) PIT IN
15:42:20 – INTRAREA ÎN BOXE ESTE BLOCATĂ
15:43:34 – INTRAREA ÎN BOXE ESTE LIBERĂ DIN NOU
Așadar, se pare că AF Corse a fost pur și simplu ghinionist să cadă în capcană. Cu o fereastră de timp de numai 16 secunde, mesajul către Pier Guidi probabil nu ar fi ajuns la timp la pilotul Ferrari pentru ca acesta să reacționeze înainte de intrarea la boxe, chiar dacă ar fi fost raportat imediat pe monitor.
Al doilea “pit in” al lui Pier Guidi a fost cauzat de faptul că s-a oprit exact pe linia de intrare la boxe și s-a rostogolit ușor înapoi.
Grasser-Lambo au văzut steagul cu carouri
Șeful echipei, Gottfried Grasser, a povestit pentru Motorsport-Total.com ce s-a întâmplat în minutele care au devenit involuntar scena decisivă a cursei.
Hugo Cook a încercat cu disperare să tracteze Lamborghini Huracan GT3 Evo2 la boxe cu o problemă electronică. “Mașina noastră s-a oprit deja o dată în acest tur”, a explicat Grasser.
“Șoferul a trebuit să apese “întrerupătorul principal” pentru a continua să conducă. Apoi s-a întâmplat a doua oară. A vrut să intre la boxe pentru a-l putea ajuta. Dar a treia oară, s-a oprit în zona boxelor”.
Pier Guidi descrie momentul surprinzător din punctul său de vedere: “M-am uitat să văd dacă există un spațiu prin care să trec, dar nu era niciunul. Și era deja un vehicul în mijloc care voia să tragă mașina afară”.
În cele din urmă, a fost pur și simplu ghinion, 50 de secunde de timp pierdut însemnând pierderea victoriei. Dar intrarea foarte îngustă la boxe, care este probabil unică în această formă, a jucat probabil și un rol.
Întâmplător, Lamborghini-ul a reușit să treacă de distanță. GRT Grasser a reușit să remedieze problema și a adus mașina #19 acasă pe locul 37 în clasamentul general și pe locul șapte în Silver Cup.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.