ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Din spatele cursei-Dan Codreanu- “Nu poți să acționezi și să iei decizii fără a avea habar de ce faci.”

    “Din spatele cursei” ajungem astazi la Iasi, la un raliu cu traditie si istorie in lumea motorsportului romanesc. Spectacolul oferit de piloti pe probele speciale este extrem de apreciat de spectator si fani ai motorsportului, dar, in interviul de astazi va prezentam un altfel de spectacol, si anume cel al organizarii evenimentului in sine, al efortului depus de intreaga echipa de organizare.

    Cum a luat nastere pasiunea pentru motorsport?

    Buna ziua! Va mulțumim că sunteti aproape de noi, cei din spatele concursurilor automobilistice spectaculoase și iubite de marele public. Sunt un fan al motorsportului din tinerețe (anii ’90), iar atunci când s-a ivit oportunitatea de a mă alătura unei echipe de organizare, nu am stat prea mult pe gânduri… Din anul 2014, fostul organizator s-a retras din activitate. Sarcina de a duce mai departe Raliul Iașului am preluat-o impreună cu o nouă echipă. Am implementat noi idei despre cum se desfășoară un raliu la cerințele de spectaculozitate și de securizare a cursei pentru secolul XXI.

    Ce presupune postura de organizator al raliului Iasiului?

    În primul și în primul rand pasiune si seriozitate in randul staff-ului. Nu poți să acționezi și să iei decizii fără a avea habar de ce faci. În organizarea acestor tipuri de evenimente, fiecare membru al staff-ului are sarcinile lui precise, iar verificarea implementarii celor stabilite pentru traseu este crucială. Orice greșeală, cât de mică, în aplicarea măsurilor de securitate a cursei se poate transforma într-o tragedie, atât pentru sportivi, cât și pentru public. Nu trebuie să uităm că motorsportul este un sport foarte periculos și orice omitere în organizare se poate finaliza cu un incident nefericit.

    Ce inseamna responsabilitate si cum se defineste in acest context?

    Am reușit să adunăm în jurul nucleului de organizare oameni pasionati și, în același timp, oameni foarte seriosi în a îndeplini toate sarcinile trasate.

    Din echipa de organizare fac parte oameni cu adevarat pasionati si foarte bine pregatiti. Cum gestionati intreaga munca?

    Da, avem o schemă de împărțire a sarcinilor foarte bine stabilită, fiecare compartiment – documentație pentru cursă, aprobări de la organele competente (MAI, primării, ambulanță, Garda de Mediu, Romsilva, etc.) fiind în sarcina unei persoane, Claudiu Butucel, directorul tehnic al competiției. Compartimentul marketing și ospitalitate a competiției revine în sarcina lui Daniel Avătăjiței, iar ultimul, dar nu cel din urmă, este Lucian Lucescu, responsabilul părții de comunicare și promovare a evenimentului. Sarcina mea, ca manager al competiției este de a verifica și implementa în teren toate cele stabilite de echipa de conducere și federatie.

    Deasemeni, avem șefi de securizare probe care împreună cu membrii fiecărei echipe acționează și implementează pe traseul raliului conform unui Plan de Securitate “literă cu literă”. La secretariatul raliului mai avem o inimoasă echipă tânără ce are grijă ca toți sportivii și oficialii federali prezenți să aibă la dispoziție materialele necesare oferite de organizatori (Road Book, Regulament Particular și toate celelalte ce sunt prezente în gențile sportivilor și oficialilor federali (coordonatori și arbitrii).

    Ce presupune organizarea unei etape de rally?

    Presupune, în principal, seriozitate în relațiile cu partenerii ce finanțează evenimentul, în implementarea planurilor de securitate, să fii deschis la orice sugestie din partea reprezentantilor FRAS și să fii în stare să rezolvi imediat orice neajuns aparut în timpul desfășurării cursei. Atunci când în dispozitivul de organizare sunt implicați sute de oameni – organizatori, arbitrii (cam 90 alocați etapei de la Iași), jandarmi, reprezentanți ai ISU, SMURD, SAJ, Poliție Rutieră, etc., coordonarea impecabilă este cheia succesului și reușita unui eveniment la standarde internaționale. În comandamentul operativ al cursei se află reprezentanți ai FRAS, ce gestionează cursa din momentul “predării cheilor” de la organizatorul local, precum și reprezentanți ai instituțiilor implicate în organizare ce iau masuri imediate în funcție de urgențele apărute.

    Cat de pretios este timpul in organizarea unei etape de campionat national?

    Putem spune că imediat ce se termină evenimentul organizat de noi, începe pregătirea celui de anul viitor. Găsirea sau retenția partenerilor care susțin financiar (având în vedere costurile ridicate care înseamnă organizarea la standarde înalte a etapei urmatoare, întreținerea relațiilor cu autoritățile locale, etc.

    Cum se vad lucrurile din spatele cursei?

    Ca organizator, nu poți avea o mulțumire mai mare decât atunci când ultima mașină aflată în concurs intră în parcul închis și toată lumea este bine, atunci când totul se termină cu bine. Miile de spectatori aflați pe tot parcusul cursei sunt cele ce ne dau putere și determinare să facem totul ca la carte, pentru a preîntâmpina evenimentele neplăcute. Deasemeni, suntem foarte fericiti atunci când partenerii competiției sunt mulțumiți de ceea ce am realizat și ne asigură că vor fi alături de noi și pe viitor.

    Ce provocari implica functia de organizator?

    Multe și îmi este greu să le expun pe toate, dar odată cu acumularea experienței sunt mai puțin dificil de rezolvat.

    Cum reusiti sa depasiti evenimentele mai putin placute?

    Așa cum spuneam mai sus, metoda “suflatul in iaurt” este câștigătoare! Trebuie luat în calcul posibilitatea de a nu merge ceva cum trebuie (o platformă care nu vine la timp, la un post de arbitraj în care nu funcționează comunicațiile, care în acest tip de întrecere sunt de importanță vitală). Ca orice competiție sportivă, mai apar sincope și întâmplări neprevăzute având în vedere aria de desfășurare care este de zeci de kilometri, dar rapiditatea cu care corectăm toate aceste situații dificile este cheia aprecierii federalilor, a partenerilor și, bineînțeles, a publicului prezent.

    Urmatorul material din aceasta serie ne va purta in spatele cursei altei etape de raliu din campionatul national.

    Sursa foto: Arhiva personala-Dan Codreanu.

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss