More

    Latest Posts

    Yamamoto detaliază incidentul care l-a costat al treilea titlu SUPER GT

    Pilotul Honda, Naoki Yamamoto, spune că a avut o grijă deosebită pentru a evita orice probleme cu traficul la momentul incidentului cu o mașină GT300 care a distrus speranțele lui și ale echipei Kunimitsu la titlul SUPER GT.

    Yamamoto arăta bine pe cale să-și apere titlul din 2020 și să obțină primele titluri GT500 consecutive ale Honda, în timp ce a alergat pe locul patru la bordul NSX-GT numărul 1 pe care îl împărţea cu Tadasuke Makino în faza finală a sezonului la Fuji Speedway.

    Dar totul s-a schimbat la începutul turului 51, deoarece Yamamoto a rămas fără unde să meargă când Ren Sato a frânat la volanul modelului ARTA Honda NSX GT3 nr. 55, care se apropia de Virajul 1, a blocat interiorul lui Yamamoto și a provocat o coliziune care a lăsat mașina numărul 1 cu daune grave.

    Incidentul a predat campionatul echipajului TOM’S Toyota format din Yuhi Sekiguchi și Sho Tsuboi, care au câștigat cursa pentru a răsturna deficitul considerabil de 16 puncte cu care s-au confruntat înaintea rundei de la Fuji.

    Privind înapoi la ciocnire, Yamamoto a avut grijă să nu-l critice prea aspru pe Sato, dar a fost dornic să sublinieze că a fost deosebit de atent când a trecut de mașina ARTA și de Subaru BRZ, câștigător al titlului GT300, cu care Sato se luptase până atunci.

    „Nu că n-aș fi fost atent, am depășit complet”, a declarat Yamamoto pentru presă după cursă. „Echipa mi-a spus la radio că #55 și Subaru au o luptă importantă, așa că am luat o marjă și am folosit mijlocul pistei pentru a trece.

    „Aș fi putut relua trasa ideală în zona de frânare, dar atunci Subaru nu ar fi fost capabil să încetinească corespunzător. Pentru a avea grijă să nu fiu lovit din spate și să nu interfereze cu lupta lor, am făcut spațiu pentru ei. Drept urmare, am fost în mijlocul pistei și am fost lovit din interior.

    „Nu am vorbit direct cu Sato, așa că nu știu cauza, dacă a fost o problemă cu mașina sau o eroare umană. În orice caz, este ceva la care nu m-aș fi putut aștepta. De îndată ce am ieșit din Virajul 1 și nu puteam conduce direct, știam că titlul a dispărut”.

    Sato și-a asumat întreaga responsabilitate pentru contact în declarația de presă post-cursă a ARTA.

    „Îmi pare foarte rău pentru mașina numărul 1 și pentru toată lumea din echipă”, a spus debutantul în vârstă de 19 ani. „Am încercat să depășesc prea agresiv și asta a cauzat coliziunea.

    „Nu îmi pot permite să fac așa ceva din nou ca pilot, așa că îmi voi concentra mintea în extrasezon și voi studia să mă asigur că nimic ca asta nu se va mai întâmpla vreodată”.

    După aproximativ 11 minute petrecute în garaj, Yamamoto s-a întors pe pistă cu NSX-GT nr. 1 reparat și, în cele din urmă, a luat steagul în carouri cu șapte tururi mai jos de Toyota TOM’S câștigătoare.

    „I-am spus echipei, dacă se poate remedia, nu mă interesează câte ture au mai rămas, vreau doar să mă lași să iau steagul în carouri”, și-a amintit el. „Au fost mulți fani care mă susțin, așa că dorința mea egoistă mi-a fost îndeplinită și am avut mașina reparată pentru a reveni pe pistă.

    „Nu a fost cea de-a 100-a cursă în SUPER GT la care speram, dar a fost una pe care nu o voi uita niciodată. Nu înveți doar când câștigi, de fapt înveți mai multe lucruri când pierzi, așa că eu cred că a fost o șansă de a mă face mai puternic.

    „Dar premiul pe care l-am lăsat să scape a fost unul mare și simt responsabilitatea pentru Honda și echipa că nu reușesc să câștige campionate consecutive.”

    De asemenea, Yamamoto a fost dornic să-l laude pe partenerul Makino pentru eforturile depuse de când s-a întors în cabina de pilotaj după boală în a doua rundă a anului, în ciuda faptului că nu a avut șansa de a-și apăra titlul din 2020.

    „În partea pozitivă, de undeva am simțit că ceva îmi spunea „câștigă-l cu Makino”, a spus el. „Makino știa că nu poate câștiga titlul, dar nu s-a plâns niciodată și a făcut tot posibilul pentru mine și pentru echipă.

    „Cred că trebuie să privim acest rezultat într-un mod pozitiv și să ne întoarcem pe drumul cel bun. Anul viitor, împreună cu Makino, vreau să recuperez titlul pentru Team Kunimitsu.”

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Super GT găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss