Latest Posts

Leo Borlovan a revenit în Romanian Endurance Series cu o dublă victorie

Vizualizări: 43074

Leo Borlovan a revenit în Romanian Endurance Series cu o dublă victorie: Săptămâni întregi de muncă minuțioasă au fost necesare pentru a reconstrui Funyo SP05 de la zero.

Valentin Borlovan, în calitate de mecanic principal, asistat cu fidelitate de celălalt mecanic al echipei, Robert Soponaru, sub supravegherea inginerului de curse Frank van Nunen, a petrecut multe weekenduri și ore de seară pentru a reconstrui prototipul Funyo SP05 Sport Protoype al echipei, echipat acum cu un nou stil de axe de direcție care permite schimbări mai precise și mai rapide ale setărilor. S-au montat multe piese noi și a fost adoptată o direcție complet nouă de configurare a mașinii.

După ce au terminat lucrările, literalmente, în noaptea dinaintea plecării spre Târgu Mureș. Astfel, exact la timp, echipa s-a pregătit pentru participarea la cea de-a 4-a rundă a Romanian Endurance Series pe circuitul Transilvania Motor Ring, care urma să servească drept repetiție generală pentru cursa din Cupa Funyo de la sfârșitul lunii septembrie pe circuitul emblematic de la Spa Francorchamps din Belgia. Ca de multe ori în Motorsport, lucrurile nu au mers chiar așa cum se așteptau, însă echipa a reușit să treacă cu brio peste toate provocările.

Borlovan

Vineri, înainte de Romanian Endurance Series, a avut loc un așa-numit Track Day organizat de Danny Ungur Racing, care ar fi trebuit să ofere timp suficient pentru a încerca diferite set-up-uri pe Funyo SP05 și pentru a stabili ce ar funcționa cel mai bine cu pilotul echipei, Leo Borlovan, pentru acest circuit special. Așadar, odată instalați în boxe, mecanicii echipei, Valentin și Robert, au pus ultima mână pe pregătirea mașinii pentru set-up-urile pregătite de Frank, iar atunci lucrurile au început să se îndrepte în altă direcție (greșită).

Când a pornit Funyo SP05 pentru prima dată pe circuit, motorul a sunat aspru și gargaros și nu a purces așa cum este obișnuită echipa. Așa că a început depanarea, mai întâi verificările obișnuite, cum ar fi dacă primește combustibil pe toți cilindrii, dacă se aprinde, dacă debitul pompei de combustibil este suficient de mare, iar apoi s-a trecut la investigarea secțiunii electronice a mașinii, mult mai dificilă.

O problemă cunoscută la aceste mașini este pedala electronică de accelerație, așa că aceasta a fost schimbată cu o altă pedală folosită și părea să aducă soluția, dar această idee a fost de scurtă durată, deoarece mașina nu a reușit să ajungă pe circuit mai mult de 50 de metri înainte de a pierde din nou puterea. Cu această problemă încă necunoscută, ziua de vineri, care trebuia să fie ziua de teste a echipei, pentru care inginerul de cursă al echipei, Frank van Nunen, a dezvoltat un program complet de teste și modificări de set-up, a luat sfârșit.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Borlovan

Singura luminiță de la capătul tunelului de probleme a fost oferită de faptul că, datorită cursei de sâmbătă a mașinilor clasice, va exista timp suficient pentru a încerca să remedieze problemele. Primul lucru a fost ca pedala nou-nouță care a fost organizată de președintele ABAS Racing Timișoara, Sandy Borlovan, să ajungă la Târgu Mureș. Din păcate, noua pedală a arătat că problema trebuia să fie alta.

Cum comunitatea de curse este în mare parte prietenoasă, echipa a primit ajutor și sfaturi din jurul paddock-ului și după ce a încercat aproape totul, un alt pilot din Timișoara (Zoli Martincsek) a oferit ajutor făcând un test complet de diagnosticare a sistemului electronic al mașinii care a arătat că exista o problemă cu senzorul MAF.

După aceasta, procedurile au revenit la locul lor pentru echipa LB16 / ABAS Racing și, cu puțin timp rămas pentru pregătiri suplimentare, Frank van Nunen a stabilit un plan de acțiune pentru a obține maximum din timpul limitat de testare rămas în singura sesiune de antrenamente libere din Romanian Endurance Series.

Borlovan

S-a optat pentru o configurație agresivă și pentru ca pilotul Leo Borlovan să se adapteze la noul mod de a conduce Funyo SP05 pentru cursele mai lungi. Leo s-a adaptat rapid la noul setup și Leo Borlovan a reușit să obțină al doilea cel mai bun timp în spatele Lamborghini Gallardo GT3 condus de Kurt Wagner, rămânând în același timp cu mult în fața ambelor mașini AVG Motorsport, fiind vorba de BMW M4 GT4 condus de Ștefan Unchiasu și Alexandru Vasilescu și Porsche Cayman GT4 împărțit între Sergiu Nicolae, care aduce multă experiență în cursele internaționale de clasa GT și Albert Unchiasu.

După singura sesiune de antrenamente libere au urmat 2 sesiuni de calificări, câte una pentru pozițiile de pe grila de start a fiecărei curse de duminică. Cu un număr bun de mașini din diferite clase pe relativ scurtul Transilvania Motor Ring, traficul a fost o problemă în timpul calificărilor pentru toți piloții din mașinile mai rapide. Cele mai bune onoruri în calificări au fost împărțite între Kurt Wagner în Lamborghini Gallardo și Leo Borlovan în Funyo SP05, ambii obținând un pole position pentru cursele de duminică.

Ziua cursei din aceasta runda de Romanian Endurance Series a început cu un warm-up de la ora 10 dimineața, unde Leo Borlovan care se simțea din ce în ce mai bine cu noul caracter al lui Funyo SP05 se clasează pe prima poziție obținând un nou record cu al sau Funyo SP05 Evo, mai exact un tur de 1:30.850. După încălzire, echipa tehnică a început pregătirile și verificările pentru cursă pentru a-i oferi lui Leo cea mai bună mașină posibilă.

Borlovan

Prima cursă a fost programată pentru ora 13:00 și a venit imediat cu o surpriză destul de neplăcută, sub forma retragerii Lamborghini-ului Gallardo GT3 al lui Kurt Wagner, folosit de echipa Willi Motorsport. Inutil să spunem că aceasta a fost o dezamăgire pentru echipa ABAS și Leo Borlovan, deoarece împreună așteptau cu nerăbdare lupta fenomenală care ar fi putut avea loc între puternicul Lamborghini și agilul Funyo Sport Prototype condus de Leo Borlovan.

Din cauza retragerii Lamborghini-ului lui Kurt Wagner, Leo Borlovan a luat startul cu Funyo SP05 din pole position. Din cauza vitezei mari în linie dreaptă a mașinilor GT4, Leo a pierdut conducerea pe linia dreaptă de start, dar la scurt timp după aceea a recâștigat conducerea și a început să își construiască un avantaj semnificativ. Un avantaj care a fost curând pierdut din nou, deoarece o lampă cu leduri de pe rollbarul Funyo s-a desprins și a fost necesară o oprire la boxe pentru a o repara temporar, pentru a evita daune suplimentare prin scurtcircuitare sau chiar mai rău, lovirea căștii sau a corpului lui Leo.

După oprirea neplanificată la boxe, Leo s-a aflat la aproximativ 30 de secunde în spatele lui AVG Cayman, pe locul doi. Dar a revenit rapid la ritmul său de cursă, recuperând între 2 și 4 secunde pe tur, în funcție de trafic. O mașină de siguranță a făcut recuperarea mai ușoară, deoarece la finalul perioadei de safety car, cu câteva minute rămase de parcurs în cursă, se afla la distanță de atac.

Borlovan

Folosind agilitatea și abilitățile de virare stabilite acum în caracterul prototipului sportiv Funyo SP05 de către echipa tehnică ABAS Racing, Valentin Borlovan și Robert Sopunaru, condusă de inginerul de cursă Frank van Nunen, a fost posibil ca Leo Borlovan să se distanțeze din nou și să câștige cursa 1 cu un avans foarte confortabil.

Cursa cu numărul 2 a prezentat o imagine complet dificilă, deoarece echipa a continuat să lucreze pentru a face Funyo cât mai rezistent la gloanțe posibil. Leo Borlovan a pornit din nou din pole position, dar de data aceasta pe baza meritelor din a doua sesiune de calificări. BMW-ul M4 al echipei AVG Motorsport a ajuns din nou alături și a trecut ușor de Funyo condus de Leo Borlovan, care de data aceasta a fost pregătit și s-a apărat în primul viraj, preluând conducerea în cursă pentru a nu o mai ceda.

Leo a gestionat bine pregătit Funyo și a arătat un ritm foarte puternic, dar constant, construind un avans de peste 1 minut față de BMW M4. Un accident al unuia dintre BMW-urile Junior Motorsport e46 330i a provocat o lungă perioadă de Cod 60 în care toți piloții trebuie să mențină 60 km/h, care a fost urmată ulterior de o perioadă la fel de lungă de Safety Car, necesară pentru a curăța circuitul și a reconstrui bariera de pneuri.

Borlovan

Safety car-ul a readus BMW M4 la 7 secunde de Funyo-ul lui Leo Borlovan, dar cu 10 minute + 1 tur rămas din cursă, Leo a primit undă verde de la inginerul său de cursă să dea totul, rezultând un avans de 48 de secunde față de BMW M4. Safety car-ul a readus BMW M4 la 7 secunde de Funyo-ul lui Leo Borlovan, dar cu 10 minute + 1 tur rămas din cursă, Leo a primit undă verde de la inginerul său de cursă să dea totul, rezultând un avans de 48 de secunde față de BMW M4.

În ciuda tuturor problemelor de vineri, un rezultat meritat pentru întreaga echipă care acum pregătește mașina pentru evenimentul Super Rally de la Timișoara și mai ales pentru evenimentul Funyo Cup de la Spa Francorchamps de la sfârșitul lunii septembrie. Rămâneți pe fază pentru mai multe aventuri ale echipei ABAS Racing/GP24 Engineering/Leo Borlovan Motorsport în viitorul apropiat.

Borlovan

Sursa: Comunicat GP24 Racing Services
Photocredit: Mihnea Tatu
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Comunicat GP24 Racing Services

Latest Posts

Don't Miss