Latest Posts

SPA Francorchamps: Detalii din spatele cursei de 24 de ore

Vizualizări: 23661

Cursa de 24 de ore de la SPA Francorchamps din anul acesta a fost un eveniment notabil, unde concurența, motivația și tensiunea piloților, vremea capricioasă și problemele de natură tehnică, au făcut din circuitul belgian un adevărat câmp de luptă.

Trei echipaje au apărut ca alegere a concurenților Pro-Am într-o etapă timpurie a cursei, unde fiecare a condus la rândul său clasa. În cele din urmă, Lamborghini-ul nr. 77 al Barwell Motorsport și-a asigurat victoria cu un excelent loc 16, după ce a înregistrat progrese majore luând anvelope de ploaie, chiar când a început să plouă abundent.

Vedeta spectacolului a fost Sandy Mitchell, al cărui ritm și echilibru pe o pistă umedă a fost crucial pentru succesul celor de la Barwell. Într-adevăr, aceasta a fost cea de-a doua victorie succesivă a tânărului scoțian cu echipa în urma unui triumf în Silver Cup, anul trecut. Leo Machitski a condus, de asemenea, o cursă puternică pentru a adăuga o victorie Pro-Am la victoria sa din Cupa Am din 2018, în timp ce duetul tată-fiu Rob și Ricky Collard au adus un amestec ideal de experiență și viteză în efort și au asigurat un rezultat emoțional.

SPA Francorchamps: Detalii din spatele cursei de 24 de ore
Photocredit: Patrick Hecq

Au învins doi adversari foarte demni, Racing Ferrari-ul nr. 93 Sky Tempesta și nr. 188 Garage 59 Aston Martin, ambele având vrăji în partea din față a ordinului. Primii trei clasați Pro-Am s-au numărat printre primii 20 în top la steagul în carouri, o realizare superbă într-o ediție deosebit de provocatoare a celor 24 de ore de SPA. Rezultatul a asigurat, de asemenea, GT World Challenge Europe inițiat de titlurile AWS Pro-Am pentru Sky Tempesta Racing și piloții săi de sezon complet, Chris Froggatt și Eddie Cheever III.

HRT a obținut onorurile Silver Cup cu Mercedes-AMG-ul său nr. 5, care a funcționat în mare parte fără opoziție în ultimul sfert al cursei, după ce rivalul Lamborghini nr. 78 Barwell Motorsport a fost eliminat într-un accident cu mai multe mașini la Raidillon. Echipajul HRT al lui Hubert Haupt, Gabriele Piana, Sergey Afanasiev și Michele Beretta a fost în mix din primele etape și a părut întotdeauna să lupte pentru gloria clasei la final.

SPA Francorchamps: Detalii din spatele cursei de 24 de ore
Photocredit: Patrick Hecq

Daunele din primele ore ale dimineții i-a costat timp, dar nu au ieșit din cursă și au fost împinși să recupereze terenul. Sarcina lor a fost simplificată de plecarea mașinii Barwell căreia îi schimbaseră conducerea de câteva ore. Câștigul va fi deosebit de dulce pentru Piana și șeful echipei Haupt, care au terminat pe podiumul Silver Cup în 2018 și 2019. În mod potrivit, acesta din urmă a fost la volanul ce avea să ia steagului în carouri.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mercedes-AMG-ul nr. 84 HTP a fost al doilea după ce a finalizat o recuperare excelentă de la problemele timpurii. Rapid de la începutul antrenamentelor, echipa a fost prinsă în luptele de deschidere și a căzut în spatele ordinului Silver, dar a făcut progrese bune pentru a ieși ca și concurent duminică dimineață. Lamborghini-ul celor de la Orange1 FFF Racing a completat podiumul clasei, continuând cursa fină a celor de la Lamborghini în categoria Silver și contribuind la victoria Coupe du Roi a mărcii italiene.

Bentley-ul nr. 108 CMR a obținut onorurile Cupei Am datorită lui Clément Mateu, Romano Ricci, Stéphane Tribaudini și Stéphane Lémeret, acesta din urmă sărbătorind câștigarea clasei a doua în Ardenne după ce a obținut onorurile Pro-Am în 2015. Bentley a fost ultimul dintre cele patru mașini din Am care rulau la sosire și încă performau puternic la steagul în carouri, plasând un excelent al 30-lea general.

SPA Francorchamps: Detalii din spatele cursei de 24 de ore
Photocredit: Patrick Hecq

Așa cum este cazul la fiecare ediție, au existat mai multe povești cu noroc prost. În special, Lamborghini-ul nr. 63 al Orange1 FFF Racing a fost un concurent clar pentru victorie înainte ca Dennis Lind să se izbească la Raidillon în faza de dimineață. Vederea unui Lind tulburat întins lângă pistă nu a fost ușor de urmărit, dar a încapsulat perfect emoția și pasiunea care îi determină pe concurenți să se testeze la Total 24 Hours of Spa.

A fost și un eveniment important. La începutul cursei, coechipierul lui Lind, Marco Mapelli, a stabilit cea mai rapidă tură de curse în mașinile GT3 postând 2m18.146s la volanul Lamborghini-ului nr. 63, în timp ce un record istoric de opt mașini a terminat în turul de conducere după zi și noapte de competiție acerbă.

Acestea erau note de subsol potrivite pentru o cursă importantă, dar evenimentul nu a fost complet fără fanii pasionați care se adună la Spa-Francorchamps în fiecare an și dau viață weekendului. Absența lor s-a simțit puternic pe tot parcursul procedurilor, în special în timpul celor 24 de ore.

SRO Motorsports Group dorește să mulțumească tuturor celor implicați în realizarea Cursei de 24 de ore de la SPA din 2020, în ciuda provocărilor ridicate de restricțiile COVID-19 în curs. Într-un an atât de provocator, a fost o plăcere să împărtășim această mare cursă cu lumea.

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss