Scherer Sport PHX Audi câștigă în fața lui Manthey Porsche, după o tentativă nereușită de restart. Cursa de 24 de ore de la Nürburgring 2024 întreruptă timp de 14 ore.
Audi Team Scherer Sport PHX a câștigat cea de-a 52-a ediție a cursei de 24 de ore de la Nürburgring. Cursa a trebuit să fie întreruptă pentru 14:08 ore cu puțin timp înainte de miezul nopții din cauza ceții persistente. După un restart duminică la ora 14:30 și cinci tururi de formare, organizatorii cursei au decis să nu redeschidă cursa și să o încheie mai devreme, la ora 16:05.
Finalul ar fi trebuit să fie de fapt la ora 17:00, dar condițiile meteo de ceață nu au permis o cursă liberă în condiții de siguranță. Drept urmare, Audi R8 LMS GT3 Evo2 nr. 16 cu piloții Frank Stippler, Christopher Mies, Ricardo Feller și Dennis Marschall a obținut victoria în spatele mașinii de siguranță. 240.000 de spectatori au urmărit cursa de 24 de ore de la Nürburgring în weekend.
Scherer-Audi câștigă 24h Nürburgring în fața lui Manthey-Porsche
Mașina Manthey-Porsche #911 cu campionul DTM Thomas Preining, Kevin Estre, Laurens Vanthoor și Ayhancan Güven a trecut linia de sosire pe locul al doilea după un total de 50 de tururi – cele mai puține din istoria cursei de 24h de la Nürburgring. Locul al treilea pe podium a revenit mașinii RMG-BMW M4 GT3 nr. 72 cu tinerii piloți Max Hesse, Dan Harper și Charles Weerts.
Pentru Scherer Sport PHX, cunoscut anterior sub numele de Phoenix Racing, a fost a șaptea victorie generală în clasicul Eifel. Echipa proprietarului Christian Scherer și a directorului de echipă Axel Randolph a egalat astfel în lista veșnică a câștigătorilor pe vecinii lor de la Nürburgring de la Manthey, singurii deținători ai recordului de până acum, cu șapte victorii.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Chiar și fără sprijinul Uzinei Audi: Scherer R8 triumfă
Victoria echipei Scherer Sport PHX poate fi considerată o mică surpriză, deoarece Audi Sport a renunțat de anul acesta la sprijinul de uzină acordat anterior tuturor echipelor client. Cu toate acestea, șeful echipei Scherer a reușit să alcătuiască o formație puternică. Christopher Mies, care a plecat deja să se alăture echipei Ford ca pilot de uzină, a sărbătorit a treia sa victorie generală la Nürburgring. La fel a făcut și coechipierul Frank Stippler, în timp ce Feller și Marschall au terminat pentru prima dată pe prima treaptă a podiumului.
Mașina nr. 16 Scherer-Audi a oferit o performanță impecabilă de pe locul trei pe grilă, în ciuda ploilor intermitente, și a rămas constant în grupul fruntaș. Fiul pilotului de curse, Marschall, a preluat conducerea pentru prima dată după aproximativ trei ore. Coechipierul său Stippler a avut apoi câteva dueluri spectaculoase cu Porsche-ul lui Grello pentru prima poziție. Când cursa a fost oprită sâmbătă, la ora 23:22, după 45 de tururi, Audi #16 conducea în fața lui RMG-BMW #72 și a lui Manthey nine-eleven.
Deoarece, în conformitate cu regulamentul, pentru reluarea cursei de duminică s-a folosit clasamentul intermediar cu două tururi înainte de steagul roșu, Grello cu pilotul final Kevin Estre se afla pe locul al doilea la reluarea cursei. Întrucât cursa nu a fost reluată după tururile de formare din cauza condițiilor meteo în continuare nefavorabile, francezul a trecut linia de sosire în spatele asului Scherer, Ricardo Feller. 13 mașini au fost în turul principal duminică.
Tinerii de la BMW au luptat pentru a urca pe podium după o dramă
În timp ce Manthey-Porsche a reușit să revină în forță după o alegere greșită a pneurilor – slick-uri în loc de wets pe o pistă umedă – RMG-BMW #72 a avut parte de o mică dramă încă de la start: cei care au obținut pole-set-ul au fost singura echipă de top care a riscat să folosească pneuri slick, dar au fost nevoiți să intre la boxe pentru a schimba pneurile de ploaie imediat după turul de formare. Ca urmare, Harper, Hesse și Weerts au reușit o recuperare uriașă care a catapultat M4 GT3 înapoi în grupul din față.
HRT-Mercedes nr. 4 (Stolz/Götz/Juncadella/Maini) a reușit o “poveste eroică” similară în orele târzii ale serii, când fostul pilot de DTM Daniel Juncadella a recuperat un loc după altul datorită alegerii corecte a pneurilor și, pe alocuri, a străbătut plutonul cu 30 de secunde mai repede.
Mașinile Abt-Lamborghini #27 (K. van der Linde/Mapelli/Pepper) și Falken-Porsche #33 (Andlauer/Bachler/Müller/Picariello) au terminat cursa pe locurile cinci și șase. Mașina #54 Dinamic-Porsche (Holzer/Seefried/Buus/Dienst) și #98 Rowe-BMW (Marciello/Martin/Wittmann/Farfus) au completat primele opt locuri la general. Unii reprezentanți ai GT3 au schimbat pneurile în timpul tururilor de formare, în speranța unei posibile degajări în cursă.
Ambele GetSpeed-Mercedes au abandonat devreme
Înainte de întreruperea cursei la miezul nopții, unii dintre favoriți se retrăseseră deja din lupta pentru victoria finală. Printre aceștia se numărau chiar și ambele GetSpeed Mercedes-AMG GT3. GetSpeed Mercedes #130 GetSpeed (Engel/Gounon/Schiller/Christodoulou) a fost mai grav avariat decât se credea inițial într-o coliziune timpurie cu Porsche-ul #24 Lionspeed și a fost ulterior retras din cursă.
Mașina soră cu numărul de start #8 (Auer/Christodoulou/Ellis/Grenier), cu dublul starter Adam Christodoulou la volan, a lovit parapeții de protecție în zona Metzgesfeld în jurul orei 11 din acea noapte.
1 | #16 Scherer-Audi | Stippler/Mies/Feller/Marschall | 50 Ture |
2 | #911 Manthey-Porsche | L. Vanthoor/Preining/Estre/Güven | +0,603 |
3 | #72 RMG-BMW | Harper/Hesse/Weerts | +5,399 |
4 | #4 HRT-Mercedes | Stolz/Götz/Juncadella/Maini | +5,646 |
5 | #27 Abt-Lamborghini | K. van der Linde/Mapelli/Pepper | +6,168 |
6 | #33 Falken-Porsche | Andlauer/Bachler/Müller/Picariello | +6,723 |
7 | #98 Rowe-BMW | Marciello/Martin/Wittmann/Farfus | +24,601 |
8 | #15 Scherer-Audi | Vervisch/Haase/Winkelhock/Feller | +25,047 |
9 | #24 Lionspeed-Porsche | Au/Niederhauser/Kolb/Dontje | +26,078 |
10 | #44 Falken-Porsche | Heinemann/Eriksson/Menzel/Ragginger | 26,909 |
· Mai multe știri despre Campionate de Anduranța găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Motorsport Network
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.