ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner
More

    ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    Spa 24h – Porsche obține o dublă istorică în Ardennes

    După Le Mans și Nurburgring, Spa urma să completeze platoul celor mai faimoase curse de anduranță de pe bătrânul continent. Considerată a fi bijuteria coroanei din lumea GT3, cele 24 de ore dela Spa de anul acesta au fost un adevărat carusel, atât din perspectiva vremii cât și a situației de pe circuit și implicit de la vârful cursei unde în fiecare oră aveam un alt lider.

    Antrenamentele și calificările au fost dominate în mare parte de Mercedes și Porsche, iar la finalul sesiunii de super pole, modelul AMG GT3 Black Falcon #4 obținea pole position-ul în detrimentul Porsche-ului #117 de la KUS Team 75 Bernhard. Pentru acest eveniment Black Falcon au pregătit picturi speciale pentru mașinile lor în stil anime, o adevărată cultură în Japonia, dar curent foarte apreciat și in Europa.

    Anul acesta am avut un număr record de 72 de mașini prezente la start, și o întreagă varietate de modele GT3. Am avut chiar și un Porsche 911 GT3 Cup MR cu o caroserie modificată care să rezoneze cu modelul Volkswagen Beetle apărut în faimosul film Herbie.

    Ploaia a fost un motiv de îngrijorare pentru echipe încă de la mijlocul săptămânii când se anunțau deja averse serioase pentru weekend. Așa a și fost în final, startul s-a dat pe pistă udă în spatele mașinii de siguranță. După câteva tururi rulate în acest fel s-a coborât și steagul verde și nebunia începea cu adevărat. Imediat au început să apară și primele incidente, Audi-ul #80 fiind deschizătorul de drum pentru incursiunile prin afara pistei.

    La rând urma Bentley-ul #109 care era și primul abandon al cursei cu probleme de motor. Britanicii veneau în Ardennes cu picturi speciale menite să celebreze cei 100 de ani de existență ai mărcii, și tot odată speranțe la un rezultat mare. Nu a fost cazul din păcate, aceștia s-au chinuit în calificări, dovadă că niciun model Continental GT3 nu a reușit să se califice în top-ul 20 pentru super pole, și nici cursa nu a fost mai strălucită aceștia fiind mult sub concurență, dacă mai adăugăm și diferitele probleme apărute pe parcurs, obținem rețeta unui dezastru.

    În acest caz s-a dat vina pe BoP pentru ritmul slab afișat de aceștia, este și asta o posibilitate, ideea e că oricum la fiecare cursă de anduranță BoP-ul este motiv de ceartă și probabil așa va fi întotdeauna. Starul începutului de cursă a fost Kevin Estre la volanul modelului 911 GT3 R #20 înscris de GPX, o echipă nouă prin peisajul european. Acesta avansează constant, ajungând de pe 12, locul de la start, până chiar pe prima poziție.

    O penalizare însă lovea mașina care se trezește acum pe la mijlocul clasamentului și nevoiți să recupereze din nou deficitul față de cei din față. Penalizările au fost la ordinea zilei, cred că în mare cam toate mașinile implicate în lupta de la vârf au fost la un moment dat lovite de câte una pentru diferite motive. Așa s-a întâmplat de exemplu cu Porsche-ul #998 ROWE Racing care este penalizat chiar de la șefia cursei, aceasta fiind preluată de Lamborghini-ul #563 FFF Racing doar ca să aibe și acesta parte de aceeași soartă și să-i cedeze locul Audi-ului #1. Să menționăm și celălalt Audi, #2, care la rându-i nu a scăpat fiind trimis și el mult în spate.

    În același timp incidentele care conduceau inevitabil și la neutralizări se țineau lanț. Altă mașină intrată pe lista abandonurilor a fost Ferrari-ul HubAuto #227 urmat de Bentley-ul Parker Racing #31 și BMW-ul #37 3Y Technology, acestea două din urmă având parte de accidente destul de urâte. Primele ore de cursă cam așa s-a rulat, cu multe neutralizări și schimbări de clasament la foc automat.

    Pista era cât de cât uscată dar nu pentru mult timp căci ploaia a revenit undeva pe la ora locală 22:30 când strategiile erau și mai mult date peste cap. Ploaia a ținut pe întreg parcursul nopții când s-a și intensificat provocând un adevărat haos pe circuit. Din nou erau ieșiri în decor peste ieșiri în decor, în special de la clasele AM unde avem piloți mai puțin experimentați. Printre echipele de la vârf cu probleme a fost Mecedes-ul #88 cu unele probleme tehnice, Audi-ul #2 care se trezește percutat din spate și BMW-ul Schnitzer #42 care are și el parte de un accident urât ducând la abandonul mașinii.

    În final, cursa a fost întreruptă cu steag roșu la 5:45 dimineața când deja condițiile de afară erau imposibile. Kevin Estre de exemplu declara că viteza de pe linia dreaptă nu depășea 120 de km/h și nici așa mașina nu era foarte stabilă. Restartul s-a dat abia șase ore mai târziu, rămânându-ne doar cinci ore de rulat, suficient însă pentru și mai multă nebunie. La momentul restartului primele trei poziții erau ocupate de Lamborghini #63, BMW #34 (câștigătorii de anul trecut) și Porsche-ul  #54, niciuna dintre acestea însă neefectuându-și oprirea tehnică obligatorie de cinci minute.

    Urmau dueluri crâncene pe un asfalt încă imbibat în apă, unul dintre acestea având în prim plan Ferrari-ul #72 și Audi-ul #1, duel din care cel mai rău a ieșit Aston-ul #188 de la AM în postura de victimă colaterală, fiind lovit și trimis în zidul de beton de R8-ul GT3 LMS pilotat de Rene Rast. Acest incident a fost îndelung discutat dar în final nu s-a acordat nicio penalizare. Mai departe Ferrari-ul SMP avea să o pățească rău de tot după ce mașina scăpată de sub control se lovește de Nissan-ul lui Oliver Jarvis și se alege cu probleme la suspensie. Imediat după asta am avut un safety car adus pe circuit de ieșirea în decor a modelului Lamborghini #27 de la AM.

    Ei bine, acest safety car avea să dea peste cap clasamentul. Modelele Valkenhorts și Dinamic Motorsport intrau acum la boxe pentru acel service iar prima poziție era preluată de Audi-ul #1. Doar că, mașina de siguranță a preluat BMW-ul și Porsche-ul proaspăt ieșite de la boxe în locul Audi-ului care primea acum un avantaj considerabil. BMW-ul Walkenhorst urma să aibe parte de un final groaznic cu două pene de cauciuc, unltima provocată de avarii pe puntea spate.

    În spate, Mercedes-ul #4 plecat din pole cu Yelmer Buurman la volan și Porsche-ul GPX #20 cu Michael Christensen erau în duel direct pentru poziția secundă. Iar când au mai dat și de trafic constând în Nissan-ul #18 și Mercedes-ul Strakka #43 a ieșit o adevărată nebunie. Până la urmă Porsche-ul trece pe locul secund de unde mașina este preluată din nou de Kevin Estre pentru forcingul de final. Exact când îl ajunge pe Nico Muller din spate acesta scapă Audi-ul de sub control chiar în fața lui Estre lovindu-l de zidul de pneuri.

    Din fericire mașina rezistă destul de bine impactului și merge mai departe fără a fi nevoită să treacă pe la boxe pentru reparații. Estre prelua astfel conducerea în timp ce pe locul secund avansa alt Porsche, modelul ROWE #998 care îl avea în cockpit pe Nick Tandy, cel mai rapid pilot de pe circuit. Ultimele 20 de minute au fost încununarea tuturor nebuniilor din această cursă.

    Aflat chiar în spatele lui Estre, Porsche-ul #16 de la Pro-Am cade pradă bordurilor alunecoase și iese un accident de toată frumusețea care aduce din nou mașina de siguranță pe circuit. Acum plutonul era din nou compactat iar șansele lui Tandy la victorie creșteau exponențial. Cursa a fost reluată în cel mai scurt timp, dar drama încă nu avea să se încheie aici.

    Imediat după restart Porsche-ul #54 intră în contact cu Audi-ul #1, ambele mașini ieșind din joc. Pentru WRT a fost un final de coșmar în timp ce Audi s-au mulțumit cu locul patru adus de echipajul Sainteloc #25. În ultimele minute am avut și un duel bară la bară pentru locul cinci între Acura #30 și Porsche-ul #98 care în final și-a adjudecat această poziție. Pentru Acura și locul șase este un rezultat incredibil după o plecare din afara top-ului 30 și in condițiile unor rivali atât de galonați.

    Estre se menține în frunte având pista liberă în față și aduce acasă prima victorie a constructorului din Stuttgart la Spa după 2010 încoace.Tandy rămâne pe doi dar completând o dublă de poveste pentru Porsche. Podiumul a fost completat de Mercedes-ul Black Falcon care pe final nu a putut ține pasul cu cei din față. Chiar dacă am avut doar trei sferturi dintr-o cursă normală de 24 de ore, drama și spectacolul au fost la cote maxime și cred că Spa 2019 din aceste puncte de vederea a fost peste Le Mans și N24.

    Rezultate Complete

    Race highlights

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: Total 24 Hours of Spa, Porsche Motorsport, Mercedes AMG, Audi Sport, Bentley Motorsport, Aston Martin Racing, BMW Motorsport, Ferrari Races, Honda Pro Racing, KC Motorgroup

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar