GP24 Media

LATEST POSTS

Spa 24 – Un nou spectacol de prima mana

Vizualizări: 39050

Multi considera cele 24 de ore de la Spa-Francorchamps drept cea mai spectaculoasa intrecere de GT-uri a planetei, si pe buna dreptate ca argumente sunt nenumarate. Bine, o sa fie intotdeauna comparatia cu Nurburgring 24h doar ca acolo clasele sunt mult mai multe si mult mai variate si de aceea in ceea ce priveste pur spectrul GT3 Spa ramane referinta principala.

Anul acesta nebunia a inceput inca din calificari unde cel mai rapid tur a fost realizat de Audi-ul WRT #1 urmat de modelul Aston Martin #62 R-Motorsport. Situatia avea sa se schimbe insa dupa verificarile tehnice cand Audi-ul a fost gasit cu unule abateri de la regulamentul tehnic si silit sa plece de pe pozitia cu numarul 20 din grila.

Si asta nu a fost tot, dupa incheierea primului tur masina a fost nevoita sa intre la boxe pentru efectuarea unui stop&go de trei minute si astfel toate sperantele acestora au fost naruite, in final nu au putut urca mai sus de locul 40.

Dragi fani Formula 1 și Motorsport,

Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat.

Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.

În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați.

Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.

 

Astfel, pole position-ul era mostenit de Aston Martin care urma sa-si dispute prima pozitie cu cealalta masina a Team-ului WRT iar dupa prima fereastra de pituri li s-a alaturat si Lamborghini-ul Grasser #63, alt pretendent serios la victorie.

Aceste trei echipaje si-au disputat podiumul in primele ore ale intrecerii, din spate venind Bentley, Mercedes, BMW, Porsche si Lexus. Nu a trecut mult pana la aparitia primului safety car datorata iesirii in decor a modelului Vantage GT3 Oman Racing.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Aceasta iesire a masinii de siguranta a venit cum nu se putea mai prost pentru lideri, in special pentru Aston-ul din frunte care intrase la schimb cu un tur inainte pierzandu-si astfel intreg avantajul pe care si-l construise, si nu numai atat, dupa linistirea apelor masina s-a trezit undeva la coada top-ului 20.

Cel mai mult de castigat dupa aceasta prima perioada de nebunie a avut Bentley-ul #8 care s-a trezit lider conducand la randui cursa pentru un numar respectabil de ore. Pe de alta parte, Lambo-ul #63 a avut parte de un contact foarte urat cu McLaren-ul #58 distrugandu-si toata partea de caroserie de pe dreapta fata.

Intrucat reparatiile au durat destul de mult, iata ca avem inca un reprezentat de frunte care paraseste cursa destul de devreme. In timp ce Bentley-ul isi construia un avans frumusel in fruntea cursei in spate se dadeau iupte grele intre modelele BMW de la ROWE Racing si Walkenhorst Motorsport, Mercedes-ul Black Falcon #4, Audi-urile WRT, Land Motorsport si castigatorii de anul trecut Team Sainteloc, Ferrari-ul SMP Racing, iar top-ul zece era completat de cele doua modele Porsche cu Lexus si Nissan foarte aproape si ele.

Din nefericire ghinionul a lovit si masina #8 care a fost nevoita sa intre in boxa pentru reparatii in toiul noptii pierzandu-si prin urmare pozitia de lider pentru care luptase ore bune. Noaptea de la Spa a fost una destul de agitata cu o jultime de incidente, printre acestea accidentul oribil incasat de Stephane Ortelli in zona Eau Rouge aflandu-se la volanul modelului Lexus #114.

De asemenea cursa a fost si intrerupta cu steag rosu dupa o serie de iesiri in decor la Raidillon care au afectat serios barierele de protectie. Din fericire toti pilotii implicati in aceste incidente au scapat fara rani garave care ar putea sa le puna viata in pericol.

La asfintit, si dupa ce lucrurile s-au mai asezat cat, plutonul avea sa aibe un nou lider in persoana BMW-ului #34 Walkenhorst, masina care avusese parte de un parcurs constant pana la acea ora si lipsit de ghinioane.

Nu a trecut mult si situatia se schimba din nou, cu #99 ROWE Racing care prelua fraiele si urma sa conduca cateva ore bune. Aproape de ora pranzului am avut ocazia sa asistam poate la cel mai spectaculos si tot odata destul de grav accident al intrecerii.

Aflati in lupta directa pentru pozitie, Bentley-ul #8 loveste din spate Porsche-ul #117 de unde este percutat exact pe capota Audi-ului #111. Toate cele trei modele implicate in acest accident spectaculos sunt nevoite sa intre la boxe pentru reparatii.

In timp ce Porsche-ul este nevoit sa-si declare abandonul, Bentley-ul reuseste intr-un final sa iasa din nou pe circuit doar pentru a se opri la finele primului tur efectuat de unde nu mai pleaca nicaieri.

Englezii s-au dovedit foarte rapizi cu un ritm de cursa destul de bun din partea ambelor echipaje, dar ghinioanele au facut ca niciuna dintre masini sa nu prinda nici macar top-ul 10 la final. De partea cealalta, Porsche au avut si ei necazurile lor, dar spre deosebire de Continental GT3, 911 nu a demonstrat niciun moment ca poate lua o obtiune serioasa pentru victorie.

Finalul urma sa fie unul plin de suspans, cu #34, #99, #25, #29 si #4 in lupta pentru victorie si podium. Laurii de final le-au revenit neastetat celor de la Walkenhorst, o echipa relativ noua prin peisajul GT3 dar foarte puternica.

Trio-ul care a facut aceasta victorie posibila au fost Tom Blomqvist/Christian Crognes/Philipp Eng, adaugand astfel a treia victorie BMW la Spa din ultimii patru ani. Si nu doar atat, dubla a fost asigurata de modelul ROWE Racing cu Audi-ul Land pe ultima treapta a podiumului.

Desi au luptat bine pe intregul celor 24 de ore, castigatorii de anul trecut au trebuit sa se multumeasca cu primul loc de la marginea podiumului, top-ul cinci fiind completat de Black Falcon #4.

La Pro-Am s-a impus Ferrari-ul #333 Rinaldi urmat de Strakka Racing #42 si Sun Energy 1 #175. Debutantii de aici in persoana celor de la Honda cu noul NSX GT3 au reusit sa ajunga la final pe un binemeritat loc sapte la clasa si 32 la final.La Silver Cup s-a impus Ombra Racing cu un model Lamborghini Huracan GT3 in timp cela Am prima la finish a ajuns masina Barwell Motorsport, tot un Lambo GT3.

Editia cu numarul 70 a legendarei intreceri de la Spa cu siguranta nu a dezamagit, cursa a fost burdusita de iesiri in decor unele chiar de domeniul cinematografiei iar drama si strategiile echipelor au fost la ele acasa. Acum nu ne ramane decat sa incepem sa numaram zilele pana la editia de la anul, cat de multe pot sa fie??

Race Results

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: Total 24h of Spa, Porsche Motorsport, BMW Motorsport, Mercedes AMG, Audi Sport, Honda Racing, Bentley Motorsport
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Cosmin Milcu

Cosmin Milcu

Pasionat de mașini, anime și gaming. Optimist convins și mai mereu cu zâmbetul pe buze, iubește anduranța ca pe a doua mamă. Mare fan Porsche și probabil unul dintre puținii nebuni care să vadă integral o cursă de 24 de ore.

RELATED ARTICLES