Spa 24 – Un nou spectacol de prima mana

Multi considera cele 24 de ore de la Spa-Francorchamps drept cea mai spectaculoasa intrecere de GT-uri a planetei, si pe buna dreptate ca argumente sunt nenumarate. Bine, o sa fie intotdeauna comparatia cu Nurburgring 24h doar ca acolo clasele sunt mult mai multe si mult mai variate si de aceea in ceea ce priveste pur spectrul GT3 Spa ramane referinta principala.

Anul acesta nebunia a inceput inca din calificari unde cel mai rapid tur a fost realizat de Audi-ul WRT #1 urmat de modelul Aston Martin #62 R-Motorsport. Situatia avea sa se schimbe insa dupa verificarile tehnice cand Audi-ul a fost gasit cu unule abateri de la regulamentul tehnic si silit sa plece de pe pozitia cu numarul 20 din grila.

Si asta nu a fost tot, dupa incheierea primului tur masina a fost nevoita sa intre la boxe pentru efectuarea unui stop&go de trei minute si astfel toate sperantele acestora au fost naruite, in final nu au putut urca mai sus de locul 40.

Astfel, pole position-ul era mostenit de Aston Martin care urma sa-si dispute prima pozitie cu cealalta masina a Team-ului WRT iar dupa prima fereastra de pituri li s-a alaturat si Lamborghini-ul Grasser #63, alt pretendent serios la victorie.

Aceste trei echipaje si-au disputat podiumul in primele ore ale intrecerii, din spate venind Bentley, Mercedes, BMW, Porsche si Lexus. Nu a trecut mult pana la aparitia primului safety car datorata iesirii in decor a modelului Vantage GT3 Oman Racing.

Aceasta iesire a masinii de siguranta a venit cum nu se putea mai prost pentru lideri, in special pentru Aston-ul din frunte care intrase la schimb cu un tur inainte pierzandu-si astfel intreg avantajul pe care si-l construise, si nu numai atat, dupa linistirea apelor masina s-a trezit undeva la coada top-ului 20.

Cel mai mult de castigat dupa aceasta prima perioada de nebunie a avut Bentley-ul #8 care s-a trezit lider conducand la randui cursa pentru un numar respectabil de ore. Pe de alta parte, Lambo-ul #63 a avut parte de un contact foarte urat cu McLaren-ul #58 distrugandu-si toata partea de caroserie de pe dreapta fata.

Intrucat reparatiile au durat destul de mult, iata ca avem inca un reprezentat de frunte care paraseste cursa destul de devreme. In timp ce Bentley-ul isi construia un avans frumusel in fruntea cursei in spate se dadeau iupte grele intre modelele BMW de la ROWE Racing si Walkenhorst Motorsport, Mercedes-ul Black Falcon #4, Audi-urile WRT, Land Motorsport si castigatorii de anul trecut Team Sainteloc, Ferrari-ul SMP Racing, iar top-ul zece era completat de cele doua modele Porsche cu Lexus si Nissan foarte aproape si ele.

Din nefericire ghinionul a lovit si masina #8 care a fost nevoita sa intre in boxa pentru reparatii in toiul noptii pierzandu-si prin urmare pozitia de lider pentru care luptase ore bune. Noaptea de la Spa a fost una destul de agitata cu o jultime de incidente, printre acestea accidentul oribil incasat de Stephane Ortelli in zona Eau Rouge aflandu-se la volanul modelului Lexus #114.

De asemenea cursa a fost si intrerupta cu steag rosu dupa o serie de iesiri in decor la Raidillon care au afectat serios barierele de protectie. Din fericire toti pilotii implicati in aceste incidente au scapat fara rani garave care ar putea sa le puna viata in pericol.

La asfintit, si dupa ce lucrurile s-au mai asezat cat, plutonul avea sa aibe un nou lider in persoana BMW-ului #34 Walkenhorst, masina care avusese parte de un parcurs constant pana la acea ora si lipsit de ghinioane.

Nu a trecut mult si situatia se schimba din nou, cu #99 ROWE Racing care prelua fraiele si urma sa conduca cateva ore bune. Aproape de ora pranzului am avut ocazia sa asistam poate la cel mai spectaculos si tot odata destul de grav accident al intrecerii.

Aflati in lupta directa pentru pozitie, Bentley-ul #8 loveste din spate Porsche-ul #117 de unde este percutat exact pe capota Audi-ului #111. Toate cele trei modele implicate in acest accident spectaculos sunt nevoite sa intre la boxe pentru reparatii.

In timp ce Porsche-ul este nevoit sa-si declare abandonul, Bentley-ul reuseste intr-un final sa iasa din nou pe circuit doar pentru a se opri la finele primului tur efectuat de unde nu mai pleaca nicaieri.

Englezii s-au dovedit foarte rapizi cu un ritm de cursa destul de bun din partea ambelor echipaje, dar ghinioanele au facut ca niciuna dintre masini sa nu prinda nici macar top-ul 10 la final. De partea cealalta, Porsche au avut si ei necazurile lor, dar spre deosebire de Continental GT3, 911 nu a demonstrat niciun moment ca poate lua o obtiune serioasa pentru victorie.

Finalul urma sa fie unul plin de suspans, cu #34, #99, #25, #29 si #4 in lupta pentru victorie si podium. Laurii de final le-au revenit neastetat celor de la Walkenhorst, o echipa relativ noua prin peisajul GT3 dar foarte puternica.

Trio-ul care a facut aceasta victorie posibila au fost Tom Blomqvist/Christian Crognes/Philipp Eng, adaugand astfel a treia victorie BMW la Spa din ultimii patru ani. Si nu doar atat, dubla a fost asigurata de modelul ROWE Racing cu Audi-ul Land pe ultima treapta a podiumului.

Desi au luptat bine pe intregul celor 24 de ore, castigatorii de anul trecut au trebuit sa se multumeasca cu primul loc de la marginea podiumului, top-ul cinci fiind completat de Black Falcon #4.

La Pro-Am s-a impus Ferrari-ul #333 Rinaldi urmat de Strakka Racing #42 si Sun Energy 1 #175. Debutantii de aici in persoana celor de la Honda cu noul NSX GT3 au reusit sa ajunga la final pe un binemeritat loc sapte la clasa si 32 la final.La Silver Cup s-a impus Ombra Racing cu un model Lamborghini Huracan GT3 in timp cela Am prima la finish a ajuns masina Barwell Motorsport, tot un Lambo GT3.

Editia cu numarul 70 a legendarei intreceri de la Spa cu siguranta nu a dezamagit, cursa a fost burdusita de iesiri in decor unele chiar de domeniul cinematografiei iar drama si strategiile echipelor au fost la ele acasa. Acum nu ne ramane decat sa incepem sa numaram zilele pana la editia de la anul, cat de multe pot sa fie??

Race Results

Foto – Total 24h of Spa, Porsche Motorsport, BMW Motorsport, Mercedes AMG, Audi Sport, Honda Racing, Bentley Motorsport

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului.
Obtineti noua aplicatie GP24 si primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil.
100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.,

Pentru Android: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Google Playstore de pe dispozitiv.
Pentru iOS: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Apple Appstore de pe dispozitiv.

Race Calendar & Standings
  • GP France

    Circuit Paul Ricard, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    23
    June

  • Robert Kubica

    Williams Mercedes, Formula 1

    #1