Latest Posts

Soluția pentru a contracara o specie pe cale de dispariție

Vizualizări: 25558

Clasa se numește GT2 și, nicio surpriză, este ”copilul” lui Stephane Ratel, arhitectul GT3 și GT4, precum și a diviziei GT1 de scurtă durată de la începutul anilor 2010.

Ratel, principalul promotor mondial al cursei GT, a văzut o deschidere – sau mai bine zis o nevoie – pentru o nouă clasă. Realizarea sa s-a bazat pe dispariția treptată a pilotului amator din multe dintre seriile pe care le promovează în întreaga lume. De aceea a venit cu ideea unei noi specii de utilaje care să se încadreze între categoriile existente GT3 și GT4, pe care le-a creat în anii 2000. Ratel a dorit să creeze o clasă pentru mașinile care erau mai ușor de condus și mai ieftine de cumpărat și de rulat.

„Am spus hai să luăm spiritul mașinilor GT4, mașini simple de condus și de rulat, dar nu să le expurgăm din punct de vedere al puterii”, spune Ratel. „Așa a apărut ideea unei noi clase.”

Titlul de lucru  „GT4 +” a fost luat în considerare pentru un scurt timp, dar creșterea puterii mașinilor GT4 la nivelurile necesare pentru a atinge ținta de performanță dorită de Ratel nu a fost posibilă. Când a aflat că numele „GT2” nu era marcă înregistrată în domeniul sportului și divertismentului, s-a născut o nouă categorie.

Încadrarea unei noi categorii între GT3 și GT4 și denumirea sa GT2 nu este la fel de contraintuitivă pe cât s-ar putea crede, susține Ratel. GT2 stă deasupra lui GT3 în ceea ce el descrie ca fiind „piramida puterii”. „L-am bazat pe putere”, explică Ratel. “Un GT4 are 350 până la 450 CP, un GT3 este între 500 și 550 CP, iar GT2 este de 630 până la 700 CP. Are un sens perfect.”

Soluția pentru a contracara o specie pe cale de dispariție

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

“Adevărul este că cele mai recente mașini GT3 se conduc mult din cauza aerodinamicii. Dar nu contează cu adevărat dacă ești Lewis Hamilton sau Stephane Ratel când accelerezi dintr-un viraj.” (Ratel este el însuși pilot ocazional, cu o colecție de mașini în garajul său și câteva start-uri în Le Mans 24h în palmares.)

“Ideea este de a compensa viteza de viraj cu performanța în linie dreaptă. Am vrut o mașină care să nu fie intimidantă de condus, ca GT3, dar este aproape la fel de rapidă. Am văzut că în mâinile unui gentleman, un GT2 va realizează timpi de tur foarte similari cu un GT3. ”

Audi și Porsche au fost primii care au dezvăluit mașini pentru noua categorie, prima cu R8 LMS GT2 și cea de-a doua cu 911 GT2 RS Clubsport și versiunea retro-caroserie 935 a aceleiași mașini. GT2 părea să aibă un avânt când o grilă plină de Porsche – atât GT2 Clubsports „normale”, cât și 935-uri – au participat la o cursă specială la Spa 24 Hours de anul trecut. Ratel a sugerat la acea vreme că șase producători din rețeaua de la începutul noii categorii din acest an erau o speranță realistă.

Însă planul inițial al lui Ratel s-a lovit de un obstacol când s-a descoperit că mașinile, în special Porsche-urile, se vor chinui să facă o oră cu un rezervor de combustibil, ceea ce a însemnat că a trebuit să renunțe la ideea de a încorpora mașinile în seria sa Sprint.

Soluția pentru a contracara o specie pe cale de dispariție

Ratel nu a fost descurajat și s-a gândit din nou. El a găsit o casă pentru GT2 în seria GT Sports Club, pentru ca piloții amatori să scoată categoria din pământ. Un eveniment pilot la runda de la Barcelona, pe lista Cupei Endurance Blancpain GT Series, în septembrie 2019, a fost menit să coincidă cu lansarea unui al treilea proiect GT2. Nu s-a întâmplat.

Ratel nu are nicio problemă în dezvăluirea faptului că a treia marcă a fost McLaren, care a optat împotriva promovării programului său GT2 vara trecută. Decizia sa a fost o dublă dezamăgire, spune el, pentru că a pierdut un producător și „ceilalți trei care aveau în vedere GT2 au ajuns să rămână în aer”.

Din nou, Ratel nu a fost descurajat. Viziunea sa pentru GT2 a avut nevoie de producătorii premium implicați deja în construirea mașinilor GT3, astfel încât, când nu a primit take-up-ul cerut, a apelat la ceea ce el numește „tunerii speciali” care au fost importanți în atâtea categorii lansate de-a lungul anilor.

Printre aceștia s-a numărat Prodrive, care a construit Ferrari 550 Maranello GTS, care a concurat în FIA GT Championship al SRO din 2001 și la Le Mans și în altă parte, sub regulile Automobile Club de l’Ouest. În mod mai pertinent, au încorporat Reiter Engineering, care a dezvoltat Lamborghini Murcielago, care a participat la FIA GT din 2003 și mai departe în Campionatul Mondial FIA GT1, Gallardo al producătorului italian pentru GT3 și apoi un concurent KTM GT4. Operațiunea germană condusă de Hans Reiter, care a proiectat la Schnitzer în anii 1990 în programele sale touring car și sportscar, a produs acum KTM X-BOW GT2 cu un motor Audi cu cinci cilindri turboalimentat de 600bhp.

Categoria a fost, de asemenea, deschisă pentru  Lamborghini Super Trofeo Huracan. Una dintre mărcile care stătea pe tușă, Lamborghini a fost invitată să vină cu un kit pentru reducerea forței aerodinamice a unei mașini care are deja mai multă putere decât specificația GT3 Huracan.

Soluția pentru a contracara o specie pe cale de dispariție

Acum, când Ratel are patru sau cinci mașini GT2 gata de plecare, el a creat o serie specială pentru clasă, după ce a decis să nu le amestece cu GT3-urile în evenimentele GT Sports Club. Acesta se va numi GT2 European Series și va cuprinde cinci date, începând de la Monza în aprilie și încorporând curse pe lista rundei British GT Championship la Silverstone în iunie și Spa 24 de ore în iulie. Fiecare sfârșit de săptămână va cuprinde două curse de 50 de minute, care vor fi deschise pentru distribuții unul și doi piloți și pentru pro și pro-am, un profesionist fiind definit ca un pilot cotat cu argint, de peste 30 de ani.

GT2-urile vor putea, de asemenea, să ruleze alături de mașinile GT3 și GT4 într-o serie rulată sub steagul GT America, care va avea o cursă în runda Nashville IndyCar Series din august anul viitor. Scopul este ca anul viitor să aibă 16 mașini care să concureze în seria GT2 independentă.

Ratel a susținut în ultimele aproximativ 18 luni că nu e pe cale să renunțe la GT2. El aproape insistă că trebuie să funcționeze, sugerând că categoria GT3 s-ar putea apropia de un fel de punct critic. Implicația este că GT2 ar putea oferi un fel de poliță de asigurare sau o poziție de rezervă dacă GT3 ar întâmpina probleme.

„La un moment dat, costurile vor scăpa de sub control în GT3”, spune Ratel. „Avem foarte puțină marjă pentru a suporta mai multe costuri pe toate platformele noastre.

“Nu renunț la GT2: va fi un succes, vă promit asta. Aspectul mașinilor este acolo, puterea este acolo și costurile de funcționare sunt acolo. Nu știu dacă vor fi doi ani sau mai mult. Dar într-o zi va fi un succes, punct. ”

Soluția pentru a contracara o specie pe cale de dispariție

Sursa: Autosport.com
Photocredit: Autosport.com
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Autosport.com

Latest Posts

Don't Miss