More

    Latest Posts

    Rolex 24: Castroneves conduce echipa Meyer Shank Racing spre o victorie emoționantă

    Helio Castroneves, Tom Blomqvist, Oliver Jarvis și Simon Pagenaud au obținut victoria Rolex 24 pe Meyer Shank Racing Acura ARX-05 la cea de-a 10-a aniversare a triumfului precedent al MSR pe celebra pistă de la Daytona.

    Un steag galben pe un tur întreg, cu 1 oră și 55 min rămase din cursă, a fost cauzat de oprirea mașinii AWA LMP3 a lui Matt Bell în virajul 7. Chiar înainte, în așteptarea închiderii liniei boxelor, ambele echipe Acura și-au pus mașinile, Wayne Taylor Racing l-a adus pe Ricky Taylor și Dash și Meyer Shank Racing au făcut același lucru pentru Tom Blomqvist. MSR a depășit apoi și sub avertisment, în competiție cu Cadillac-ul JDC Miller MotorSports, care l-a văzut pe Richard Westbrook – care deținea un avans de 20 de secunde înainte de avertizare – predarea lui Loic Duval.

    Chiar în spatele lor, Action Express Racing s-a înfruntat cu numărul 31 și l-a lăsat pe Mike Conway la bord. Repornirea l-a văzut pe Taylor retrăgându-se, iar în timp ce Duval a sărit inițial de Blomqvist, britanicul a returnat MSR-ul pentru a restabili o dublă Acura. El nu a lăsat mașina WTR să plece și, cu 84 de minute rămase până la final, Blomqvist a scos lateral mașina albastru-negru pentru a se strecura în frunte, lăsându-l pe Taylor să-i apere pe Duval și Conway. Acest lucru nu a durat mult, Duval replicând mișcarea lui Blomqvist, trecând pe locul doi, în timp ce s-au aruncat în noua chicană Le Mans (fostă Bus Stop).

    Cu toate acestea, două tururi mai târziu, Duval a coborât înapoi atât în ​​spatele lui Taylor, cât și în spatele lui Conway, la aproximativ 5 secunde de conducere. S-a oprit cu 68 de minute până la final, prima dintre mașinile DPi care a făcut penultima oprire. Data viitoare, Taylor, care a căzut cu peste trei secunde din conducerea lui Blomqvist, a adus WTR Acura la boxe, iar un tur după aceea, MSR l-a chemat pe Blomqvist și l-a înlocuit cu Helio Castroneves. Următorul tur, Conway a pus mașina AXR și i-a predat volanul lui Pipo Derani, dar acesta din urmă a fost temporar cu 15 secunde mai jos…

    Castroneves a deținut un avantaj de 5 secunde în față, dar când Duval l-a depășit pe Taylor pentru al doilea, cu 55 de minute rămase, diferența a scăzut la o jumătate de secundă. Apoi a ieșit din nou steagul galben complet pentru un Lamborghini GTD învârtit și blocat. Chiar înainte de reluare, cu mai puțin de 30 de minute rămase până la final, Derani și Duval s-au întors pentru o oprire suplimentară, lăsându-i pe Castroneves și Taylor în față.

    Castroneves s-a menținut în frunte la reluare, iar cele două Acura au început să se îndepărteze de Derani și Duval, care s-au ținut unul pe celălalt luptându-se unul lângă altul în primul tur cu steag verde. Castroneves a fost supus unei presiuni puternice din partea lui Taylor cu 15 minute rămase până la final, în timp ce treceau prin traficul GT, dar multiplul câștigător de la Indianapolis 500 a renunțat cu șapte minute rămase până la final. Dar a marcat și sfârșitul bătăliei de lider și Castroneves a reușit să ia un avans de trei secunde pentru a câștiga victoria la cea de-a 10-a aniversare a triumfului anterior al MSR aici.

    Rolex 24

    Acel steag galben cu aproximativ două ore rămase până la final a văzut avantajul de 28 de secunde al DragonSpeed-ului ​​din față dispărut, așa că Colton Herta a fost nevoit să-și păstreze concentrarea pe repornire, deocamdată îl avea pe Louis Deletraz în mașina Tower Motorsport respirându-i în ceafă, cu Mikkel Jensen doar cu patru secunde mai jos în mașina nr. 52 PR1 Mathiasen Motorsports. Avantajul lui Herta era de doar 0,8 secunde când s-a oprit cu 63 de minute rămase până la final. Tower și PR1 au urmat exemplul data viitoare, dar pe anvelope noi, Herta a luat un avans de trei secunde față de Deletraz… până la steagul galben cu 50 de minute rămase până la final.

    În urma opririlor la boxe, Tower l-a scos pe Deletraz în fața lui Herta, cu Jensen pe locul trei. Racing Team Nederland s-a reîntors în luptă, datorită faptului că Rinus VeeKay s-a deplasat de la Herta cu două perioade mai devreme, iar mașina olandeză #29 avea să repornească cu Giedo van der Garde la volan. La repornirea finală, Herta s-a chinuit inițial să-l rețină pe Jensen, dar cu cauciucurile la temperatură s-a îndepărtat de mașina PR1 Mathiasen pentru a-și pune ochii pe mașina Tower din față.

    Cu abia 10 minute până la final, Herta a fost chiar în alunecarea aspirația mașinii Tower și a făcut o manevră de frânare târzie aparent imposibilă în chicana Le Mans, dar a funcționat, iar Deletraz a sărit peste iarbă. La scurt timp după aceea, van de Garde, care l-a retrogradat pe Jensen pe locul al treilea, a reușit și el să treacă pe lângă mașina Tower pentru a plasa mașina Racing Team Nederland pe locul doi, deși cu nouă secunde în spatele mașinii DragonSpeed ​​a lui Herta. Herta a păstrat conducerea fără probleme.

    În GTD Pro, precauția cu mai puțin de două ore rămase a venit imediat după ce echipele KCMG și Pfaff Motorsports au înfruntat Porsche 911 GT3R, care se duelase superb pentru conducere. Ei au apărut cu Mathieu Jaminet în mașina Pfaff înaintea lui Laurens Vanthoor în mașina KCMG, dar temporar în spatele Risi Competizione Ferrari 488 al lui James Calado. Cu prudență, Calado a intrat în pit și i-a predat volanul lui Alessandro Pier Guidi.

    De asemenea, steagurile galbene i-au permis lui Vasser Sullivan Racing Lexus RC F să se apropie, iar în urma repornirii, Jack Hawksworth a condus RCF pe lângă Ferrari pe locul al treilea pentru a încerca să alunge cele două Porsche care și-au reluat duelul. În schimb, Pier Guidi a fost cel care a revenit înaintea luminoasei Lexus, deși acum la 4 secunde în spatele luptei feroce dintre Pfaff și KCMG, și l-a lăsat pe Hawksworth în urmă.

    Wayne Taylor Racing

    Cele două Porsche tocmai s-au oprit când steagurile galbene au zburat din nou cu 50 de minute rămase, ceea ce a ajutat să se asigure că rămân în fața lui Risi Ferrari și VSR Lexus la repornire. De fapt, Vasser Sullivan a efectuat o ultimă oprire grozavă pentru a-l scoate pe Hawksworth înaintea lui Pier Guidi, iar după repornire, Hawksworth s-a îndepărtat de Ferrari.

    Cu toate acestea, pilotul 488 nu a renunțat la RC F și, cu 13 minute rămase până la final, mașina a trecut pe locul trei, deși la 7 secunde în spatele bătăliei din ce în ce mai grea pentru conducere dintre Jaminet și Vanthoor. Mașina KCMG a mers înainte cu patru minute rămase după câteva frecări ale panoului, dar au rămas blocate împreună. În ultimul tur, Jaminet a revenit înainte, dar perechea a rămas blocată împreună – apoi s-au unit la chicana Le Mans. Asta a făcut ca mașina KCMG să se rotească, costând-o locul doi pentru Risi Ferrari, în timp ce mașina Pfaff a scăpat spre victorie.

    În GTD, Zacharie Robichon și Jan Heylen au acumulat împreună un avantaj de aproape un minut pentru Porsche 911 GT3R Wright Motorsports înainte de avertizare, dar bineînțeles că a dispărut sub steagul galben. Cu toate acestea, Heylen și-a menținut calmul la repornire, în ciuda faptului că Nicklas Nielsen cu Ferrari-ul AF Corse 488 și-a umplut oglinzile și a reușit să se blocheze în aspirația Porsche-ului GTD Pro și să-și ușureze marja față de Ferrari la peste cinci secunde.

    În spatele lor, Andy Lally din Magnus Racing Aston Martin Vantage a alergat pe locul al treilea – în turul lider, dar în derivă înapoi. Heylen a tras mașina Wright pentru ultima sa oprire, când steagurile galbene au zburat la marcajul de 50 de minute pentru Giacomo Altoe, care se învârtea și blocase TR3-ul său Lamborghini Huracan. Acest lucru a asigurat că Heylen a fost în frunte pentru repornire, urmărit încă de Ferrari-ul lui Nielsen.

    Bătălia de lider a fost distrusă de AF Corse care a primit o penalizare de drive-through pentru o depășire sub steagul galben, ceea ce i-a permis Aston Martin-ului și lui Scott Andrews cu Gilbert Korthoff Mercedes AMG GT3 să treacă pe locul doi, respectiv al treilea. Cu toate acestea, acea pereche nu a avut nimic pentru Heylen, astfel încât Wright Motorsports a câștigat victoria Rolex 24.

    LMP3 l-a văzut pe Felipe Fraga conducând Riley Motorsports la victorie cu un tur în fața lui Sean Creech Motorsports și CORE autosport, care a primit o penalizare drive through pentru depășire sub steag galben.

    • Mai multe știri despre Campionatul IMSA găsiți AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss