ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

Diriyah ePrix – De Vries și Mercedes domină în continuare în Arabia Saudită

  După turul de forță dat de Mercedes ieri, situația nu s-a schimba în mod radical astăzi. Spre deosebire de ieri, a doua sesiune de...
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    Le Mans Memories – Talbot Lago T26 GS

    Le Mans suferise de pe urma celui de-al doilea război mondial la fel de mult ca și restul planetei, cursa fiind suspendată din 1940 până în 1949 când s-a reluat și ne-a adus un învingător surpriză, pentru prima dată în istorie, Ferrari.

    Sugerat și din titlu, modelul Talbot a fost într-adevăr câștigătorul din 1950 doar că toată atenția a fost acaparată de un model venit tocmai de peste ocean. Briggs S. Cunningham, antreprenor și pilot de curse, împreună cu prietenii săi frații Collier plănuiau să aducă la Le Mans două așa zise modele „Fordillacs”, șasiu standard Ford împerechiate cu motoare V8 Cadillac.

    ACO însă nu au permis intrarea acestui Frankenstein, neștiind că urma să vină un altul de fapt. Briggs a ales în aceste condiții să înscrie două modele Cadillac Series 60, unul aproape stock cu o cutie de viteze manuală în trei trepte, obțiune care nu se regăsea niciunde pe lista cu dotări a modelelor de stradă, și un al doilea șasiu modificat foarte mult sub forma unui roadster.

    Cel din urmă deși foarte ciudat ca și aparență a fost îndrăgit de fani care i-au dat și o poreclă „le monster”. De asemenea modelul standard al echipei a primit și el porecla de „petit petaud” urmând ca ambele denumiri să fie pictate pe capotele mașinilor lângă steagul american.

    Competiția era foarte puternică, din Regatul Unit aveam Bentley cu modelul Corniche, Jaguar cu XK 120 sau Aston Martin cu al lor DB2. Ferrari erau reprezentași de câteva echipe private printre care și cea a lordului Selsdon, câștigătorii din 1949, la fel ca și Renault sau Talbot cu echipe franțuzești. Per total au fost 60 de echipaje aliniate și gata să i-a startul.

    Briggs la volanul monstrului intră în bancul de nisip de la Mulsanne în turul 2 și pierde apoi 15 minute scoțând mașina de acolo. În mod ciudat Cadillac-ul lor standard era mai rapid decât modelul Spider și ambele ceva mai în spate față de principalii candidați la victorie.

    Cursa a fost destul de strânsă în primele ore, Ferrari, Talbot și Jaguar erau cu toții la bătaie pentru locurile fruntașe. Modelul Talbot Lago #5 rulat de familia Rosier, tată și fiu, se dovedea o mașină foarte rapidă și fiabilă deopotrivă. Ei urmau să aibe parte de ore bune petrecute la conducerea cursei. Singura problemă mai serioasă pe care au avut-o a fost în dimineața zilei de Duminică când o pasăre a aterizat direct pe micuțul parbriz al mașinii în timp ce seniorul se afla la volan.

    De cealaltă parte, concurența deși cu mașini foarte rapide abandonau pe rând cu diferite probleme mecanice. Cu trei ore până la final primele două poziții erau ocupate de Talbot în timp ce pe trei se afla Jaguar-ul #17 care este nevoit să abandoneze după ce ambreiajul mașinii cedează.

    Până la urmă cele două modele Lago din frunte nu mai pot fi ajunse și marchează prima și singura victorie Talbot la Le Mans. Victoria a revenit familiei Rosier cu Pierre Meyart pe doi în timp ce locul al treilea a fost completat de un șasiu Allard J2 echipat cu un motor Cadillac V8.

    ACO permiseseră totuși unele împerecheri cum ar fi acest Allard sau un alt model Healey echipat cu un motor Nash de 3.8 litri, mașină care ajungea la final pe locul patru urmată de cele două Aston-uri care rulaseră exemplar pe tot parcursul întrecerii. În contrast cu acestea toate cele cinci modele Ferrari abandonaseră cu diferite probleme.

    Briggs împreună cu perechea lui de Cadillac-uri au sosit până la urmă cu bine la finish pe locurile 10 și 11, monstrul fiind cel din urmă. Perioada următoare a cursei a marcat victoriile marilor constructori: Jaguar, Mercedes, Aston Martin, Ferrari, Ford și Porsche. Abia în anii ’70 vom vedea o victorie adusă de o structură mai puțin cunoscută despre care vom discuta săptămâna viitoare.

     

     

     

     

     

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro, Radio Le Mans, Wikipedia

    Photocredit: Pinterest, Hagerty.com, Smiths-instruments,

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar