Latest Posts

Le Mans Memories – Talbot Lago T26 GS

Vizualizări: 10421

Le Mans suferise de pe urma celui de-al doilea război mondial la fel de mult ca și restul planetei, cursa fiind suspendată din 1940 până în 1949 când s-a reluat și ne-a adus un învingător surpriză, pentru prima dată în istorie, Ferrari.

Sugerat și din titlu, modelul Talbot a fost într-adevăr câștigătorul din 1950 doar că toată atenția a fost acaparată de un model venit tocmai de peste ocean. Briggs S. Cunningham, antreprenor și pilot de curse, împreună cu prietenii săi frații Collier plănuiau să aducă la Le Mans două așa zise modele “Fordillacs”, șasiu standard Ford împerechiate cu motoare V8 Cadillac.

ACO însă nu au permis intrarea acestui Frankenstein, neștiind că urma să vină un altul de fapt. Briggs a ales în aceste condiții să înscrie două modele Cadillac Series 60, unul aproape stock cu o cutie de viteze manuală în trei trepte, obțiune care nu se regăsea niciunde pe lista cu dotări a modelelor de stradă, și un al doilea șasiu modificat foarte mult sub forma unui roadster.

Cel din urmă deși foarte ciudat ca și aparență a fost îndrăgit de fani care i-au dat și o poreclă “le monster”. De asemenea modelul standard al echipei a primit și el porecla de “petit petaud” urmând ca ambele denumiri să fie pictate pe capotele mașinilor lângă steagul american.Le Mans Memories - Talbot Lago T26 GS

Competiția era foarte puternică, din Regatul Unit aveam Bentley cu modelul Corniche, Jaguar cu XK 120 sau Aston Martin cu al lor DB2. Ferrari erau reprezentași de câteva echipe private printre care și cea a lordului Selsdon, câștigătorii din 1949, la fel ca și Renault sau Talbot cu echipe franțuzești. Per total au fost 60 de echipaje aliniate și gata să i-a startul.

Briggs la volanul monstrului intră în bancul de nisip de la Mulsanne în turul 2 și pierde apoi 15 minute scoțând mașina de acolo. În mod ciudat Cadillac-ul lor standard era mai rapid decât modelul Spider și ambele ceva mai în spate față de principalii candidați la victorie.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cursa a fost destul de strânsă în primele ore, Ferrari, Talbot și Jaguar erau cu toții la bătaie pentru locurile fruntașe. Modelul Talbot Lago #5 rulat de familia Rosier, tată și fiu, se dovedea o mașină foarte rapidă și fiabilă deopotrivă. Ei urmau să aibe parte de ore bune petrecute la conducerea cursei. Singura problemă mai serioasă pe care au avut-o a fost în dimineața zilei de Duminică când o pasăre a aterizat direct pe micuțul parbriz al mașinii în timp ce seniorul se afla la volan.Le Mans Memories - Talbot Lago T26 GS

De cealaltă parte, concurența deși cu mașini foarte rapide abandonau pe rând cu diferite probleme mecanice. Cu trei ore până la final primele două poziții erau ocupate de Talbot în timp ce pe trei se afla Jaguar-ul #17 care este nevoit să abandoneze după ce ambreiajul mașinii cedează.

Până la urmă cele două modele Lago din frunte nu mai pot fi ajunse și marchează prima și singura victorie Talbot la Le Mans. Victoria a revenit familiei Rosier cu Pierre Meyart pe doi în timp ce locul al treilea a fost completat de un șasiu Allard J2 echipat cu un motor Cadillac V8.

ACO permiseseră totuși unele împerecheri cum ar fi acest Allard sau un alt model Healey echipat cu un motor Nash de 3.8 litri, mașină care ajungea la final pe locul patru urmată de cele două Aston-uri care rulaseră exemplar pe tot parcursul întrecerii. În contrast cu acestea toate cele cinci modele Ferrari abandonaseră cu diferite probleme.Le Mans Memories - Talbot Lago T26 GS

Briggs împreună cu perechea lui de Cadillac-uri au sosit până la urmă cu bine la finish pe locurile 10 și 11, monstrul fiind cel din urmă. Perioada următoare a cursei a marcat victoriile marilor constructori: Jaguar, Mercedes, Aston Martin, Ferrari, Ford și Porsche. Abia în anii ’70 vom vedea o victorie adusă de o structură mai puțin cunoscută despre care vom discuta săptămâna viitoare.

 

 

 

 

 

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro, Radio Le Mans, Wikipedia
Photocredit: Pinterest, Hagerty.com, Smiths-instruments,
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Cosmin Milcu/GP24.ro, Radio Le Mans, Wikipedia

Latest Posts

Don't Miss