Latest Posts

Le Mans Memories – Delahaye 135CS

Vizualizări: 15839

După anii de început ai cursei când încă interesul pentru aceasta era relativ scăzut, a urmat o perioadă de creștere continuă în popularitate fapt care a atras de la sine și implicarea constructorilor importanți. Așa se face că în perioada următoare, a doua jumătate a anilor ’20 și prima jumătate a anilor ’30, Le Mans a fost dominată copios de doi constructori, Bentley și Alfa Romeo.

Urmau să fie de fapt și singurele perioade de glorie ale celor doi constructori în La Sarth, Bentley mai reușind o victorie abia în 2003 și cam atât. Le Mans începea să facă tranziția de la victoriile constructorilor naționali la cei străini, italieni și englezi. Bugatti aducea trofeul din nou acasă abia în 1937 și din nou în 1939. Iar cursa din 1938 și subiectul principal de astăzi urma să fie din nou adjudecată de un constructor francez.

Pentru 1938 un total de 44 de participanți se aliniau la start dintre care 28 erau echipaje franțuzești, iar lucrările de lățile a circuitului fuseseră gata la timp pentru startul cursei. Francezii savuraseră din plin victoria Bugatti cu un an în urmă, o gură uriașă de oxigen pentru ei, dar setea de victorie după ani întregi de dominație străină era încă acolo.Le Mans Memories - Delahaye 135CS

Printre principalii constructori care se aliniau la start din hexagon enumerăm Talbot, Delahaye și Peugeot prin intermediul echipei private Darl’mat. Aceștia urmau să se dueleze în principal cu Alfa Romeo constructorul care dominase categoric Le Mans în prima jumătate a acelei decade.

Alfa chiar urma să domine mare parte din cursă cedând primul loc și implicit victoria în ultimele ore cu probleme tehnice. Oarecum miraculos, la conducere se instalau Delahaye cu o mașină care rulase toată noaptea și de altfel până la finalul cursei într-o singură viteză. Norocul lor că fusese treapta de top și a rezistat în acest fel până la sfârșit.Le Mans Memories - Delahaye 135CS

În final doar 15 echipaje au reușit să termina cursa dintre care primele cinci poziții ocupate de constructorii francezi, a fost un mic triunf pentru aceștia. Delahaye a obținut dubla dar și locul al patrulea în timp ce podiumul a fost completat de Talbot cu un Peugeot Darl’mat pe cinci.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Printre cei ajunși cu bine la final se numărau și două femei, Anne-Cécile Roseltier și Marjorie Fawcett, pe locurile 12 respectiv 13. A fost prima și singura victorie Delahaye la Le Mans, francezii impunându-se din nou un an mai târziu cu victoria adusă de Bugatti.

Delahaye a fost un producător francez de automobile, fondat în 1894 de către Emile Delahaye care și-a încheiat activitatea în 1954. Cu siguranță cel mai consacrat exponat al lor a fost modelul 135 produs timp de 19 ani din 1935 până în 1954 în diferite forme de caroserie. Acesta mai era supranumit și “Coupe des Alpes” după o serie de reușite în cursele de raliuri.Le Mans Memories - Delahaye 135CS

Printre cele mai mari realizări pe plan sportiv enumerăm victoria din raliul Monte Carlo din 1937 și Le Mans un an mai târziu. Iar ca să revenim la clasica franceză pentru că despre asta este vorba, ediția din 1939 a fost ultima înaintea izbucnirii celui de-al doilea război mondial iar Le Mans urma să-și redeschidă porțile abia zece ani mai târziu în 1949.

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro, Radio Le Mans, ACO
Photocredit: Pinterest, Wikipedia, Primotipo, Simeone Museum
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Cosmin Milcu/GP24.ro, Radio Le Mans, ACO

Latest Posts

Don't Miss