Porsche a fost cu două mașini liderul testelor pregătitoare pentru cele 24 de ore de la Le Mans și este acum favorit. În spatele lor se află o serie de mărci.
Primele tururi de circuit la Le Mans sunt stabilite pentru 2024: Pre-testul oficial pentru cele 24 de ore de la Le Mans a avut loc ieri (duminică), iar Porsche a stabilit clar ritmul în fruntea plutonului. Toate cele trei Porsche-963 de uzină au terminat în primele patru locuri în clasamentul final. Aceasta este o performanță de echipă solidă și îi plasează pe șvabi direct în rolul de favoriți pentru cursa din weekendul următor (15/16 iunie 2024). Porsche a câștigat deja clasica din acest an de la Daytona cu 963 și a fost o forță și în cursele anterioare din WEC.
Mai mult, Porsche este singurul constructor care a aliniat trei mașini de uzină și are și trei 963 private în mânecă. Pe scurt, dacă o mașină ar avea probleme în timpul cursei, ar exista încă suficiente Porsche-uri disponibile pentru a lua laurii victoriei. Așadar, există multe indicii că Porsche va obține a 20-a victorie la Le Mans. Pre-testul a subliniat încă o dată în mod clar acest lucru.
Bineînțeles, timpii oferiți trebuie întotdeauna evaluați cu precauție, deoarece nimeni nu își pune cărțile pe masă din cauza BoP (Balance of Performance). Dar se pare că Toyota, Ferrari și, cu unele excepții, BMW sunt cei mai mari rivali ai lui Porsche. Cadillac ar trebui să se afle și el pe această listă, dar cele trei V-Series.Rs americane au ocupat doar locurile 14, 16 și 19 în pre-test.
Nu există o explicație reală pentru acest lucru (în afară de posibile tactici în legătură cu BoP). Când vor avea loc calificările miercuri, Cadillac-urile vor arăta, după toate probabilitățile, mai bine. Acest lucru este subliniat și de o privire asupra curbelor Porsche, de exemplu. Aici aerodinamica mașinilor este deosebit de importantă. Earl Bamber în Cadillac a fost de fapt cel mai rapid aici, cu un timp de 14,680 secunde.
Bineînțeles, viteza maximă măsurată pe linia dreaptă Hunaudières este întotdeauna interesantă la Le Mans. În mod surprinzător, mașina Isotta Fraschini Tipo6-C a lui Antonio Serravalle, Carl Wattana Bennett și Jean-Karl Vernay s-a clasat pe primul loc cu 345,6 kilometri pe oră. Altfel, Ferrari a fost de fapt primul din clasă în ceea ce privește viteza maximă. Cu toate acestea, 499P nu a depășit 338,1 km/h. Noul „câștig de putere” din BoP joacă cu siguranță un rol aici, Ferrari fiind nevoit să se mulțumească cu o putere cu 1,7% mai mică peste 250 km/h.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
José María López și-a revenit rapid și el. Argentinianul a fost nevoit să îl înlocuiască pe Mike Conway la bordul mașinii Toyota #7 în scurt timp, după ce britanicul s-a accidentat în timp ce se afla pe bicicletă. Cel mai bun timp al său a fost de 3:28.827 minute. Coechipierul său Kamui Kobayashi a fost doar cu puțin mai rapid, cu un timp de 3:28.467 minute.
Șase piloți (Kelvin van der Linde, Jack Aitken, Mirko Bortolotti, Marco Wittmann, Sheldon van der Linde și René Rast) au efectuat prima sesiune a zilei de teste de la Le Mans și apoi au călătorit cu avionul și elicopterul până la Zandvoort, unde au luat parte la cursa DTM de duminică. Campania poate fi considerată un succes, deoarece trei dintre acești piloți – Wittmann, Bortolotti și Kelvin van der Linde – au terminat pe podiumul DTM.
Mașinile de curse GT3 vor concura în clasa LMGT3 pentru prima dată la Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2024. Pe grila de start se vor afla 23 de vehicule de la nouă producători. După cum bine se știe: Toți sunt apropiați și nimeni nu vrea să arate totul încă din cauza BoP. Dar nivelul de bază al timpilor pe tur a fost interesant. Cel mai bun timp LMGT3 a fost de 3:59,883 minute – condus de un Corvette Z06 LMGT3.R.
După cum se știe, mașinile GTE-Am au concurat ultima dată la Le Mans în 2023. Cel mai bun timp în pre-test a fost de 3:56,088 minute – cu aproximativ 3,9 secunde mai rapid. Și asta în ciuda faptului că circuitul a fost ușor mai lent în general în ziua testului 2023 din diverse motive, cum ar fi temperaturile exterioare sau nivelul de aderență existent. Pe scurt: LMGT3-urile vor rămâne cu mult în urma nivelului GTE-Am în timpul săptămânii de curse.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.