Peterhansel își construiește conducerea Dakar Rally cu victoria dominantă în etapa 9

Stephane Peterhansel și-a extins avantajul în Raliul Dakar din 2021 cu o victorie dominantă în etapa a 9-a, deoarece Nasser Al-Attiyah și Carlos Sainz...
More

    Latest Posts

    IMSA WSC – Victorie ESM/Nissan după o cursă de povestit nepoţilor

    Penultima etapă din IMSA s-a desfăşurat deja în mod tradiţional pe legendarul Laguna Seca unde anul acesta am avut poate de departe cea mai spectaculoasă cursă a sezonului. Nebunia a început încă de la start, finalul fiind la rândui plin de dramă şi suspans.

    Prototype

    După două tururi rulate în spatele maşinii de siguranţă urma startul lansat în ceea ce era de aşteptat a fi un eveniment aparte, şi întradevăr chiar aşa a fost. În momentul startului modelul Oreca 07 JDC-Miller #99 cu Misha Goikhberg la volan, a accelerat poate un pic prea devreme virând tot odată spre stânga. Tot în acea direcţie s-a îndreptat uşor şi Cadillac-ul #05 care s-a trezit lovit din spate de prototipul Oreca. De aici înainte s-a declanşat un întreg lanţ al ciocnirilor, mai întâi Ford-ul #66 a lovit Cadillac-ul cu partea dreapta faţă apoi, venind din spate, Nick Tandy a izbit din plin maşina #05.

    Cu excepţia protoipului JDC-Miller celelalte trei maşini au fost nevoite să se retragă, două dintre acestea fiind implicate în lupta pentru şefia din clasamentul general. Au urmat minute bune până ce oficialii să cureţe pista iar procedura startului să fie reluată. Numai că şi a doua oară tot de probleme am avut parte.

    De data aceasta au fost implicare o serie de modele de la clasa GTD, oficialii aveau de lucru din nou. A treia oară avea să fie cu succes din fericire. În sfârşit am pornit în cursă, la vârf cele două maşini Acura ARX-O5 monopolizaseră primele două locuri după ce din pole, dacă a mai contat asta, plecase WTR #10.

    Dacă tot am pomenit de campionii în exerciţiu nu a trecut mult timp şi prototipul DPi V.R #10 s-a oprit pe circuit cu probleme tehnice, băieţii de la GM cădeau pe capete unul după altul. Un pas considerabil în direcţia cea bună la făcut Mazda care s-a aflat în faţă cu ambele sale maşini.

    Din nefericire #77 a picat în clasament după ce modelul lui RT24-P nu a vrut să pornească în urma secvenţei de pit-stop. Într-un final maşina a pornit dar timpul pierdut nu a mai putut fi recuperat. De partea cealaltă, sora #55 a reuşit să preia conducerea cursei în faţa suratelor nipone şi părea că în sfârşit va veni şi prima lor victorie după aproape două sezoane de DPi.

    Soarta este însă crudă uneori, în ultimele minute, după un duel cu noul şasiu Oreca al celor de la AFS/PR1 Mathiasen Motorsport, Harry Tincknell se roteşte pe circuit fiind neviut să aştepte apoi trecerea maşinilor din spate până să o redreseze pe a lui. Prin maşinile din spate mă refer şi la Nissan-ul DPi #22 cu Pipo Derani la volan aflat pe poziţia secundă.

    Astfel Mazda pleacă încă odată acasă cu un gust amar, poate acum au fost mai aproape de victorie ca niciodată. De partea ESM, chiar dacă echipajul #2 a întâmpinat o serie de probleme şi nu a putut pune în pericol niciunul dintre locurile de pe podium, nu acelaşi lucru îl putem spune despre celălalt prototip al echipei care şi-a croit drum din mijlocul plutonului până pe prima treaptă a podiumului după acel final plin de suspans. Final de unde nu a putut lipsi modelul Core Autosport #54 care a terminat pe doi continuând astfel forma excelentă a echipei din ultimele luni.

    Nici ultima treaptă a podiumului nu a fost revendicată cu una cu două, la un moment dat cele două modele Acura erau bară la bară pentru locul secund cu un mic avantaj de partea maşinii #7. La fel ca şi in cazul Mazda, aceasta a avut parte de o coliziune în ultimele zece minute cu Ferrari-ul #63 de la GTD.

    Numai că Ricky Taylor a ieşit mult mai şifonat alegându-se cu suspensia avariată urmată de retragerea iminentă. Până la urmă acest incident a însemnat doi pentru Core Autosport şi trei pentru celălalt echipaj al team-ului Penske, prin urmare putem considera că ziua nu a fost chiar o pierdere totală. Pe patru a sosit într-un final Mazda #55 urmată de singurul Cadillac supravieţuitor, #31 AXR.

    GTLM

    Aici doar şase maşini urmau să se dueleze pentru cele trei locuri de pe podium după ce Ford-ul #66 şi Porsche-ul #911 erau deja ieşite din joc. Nu a durat mult până să părăsească prima scenă şi cealaltă maşină a ovalului albastru, după avarii la sistemul de direcţie.

    Aici lupta pentru victorie s-a dat între Porsche-ul #912 şi cele două BMW-uri RLL, toate cele trei aflate pe strategii alternative de consum după nenumăratele steaguri galbene din timpul cursei. Primul care a cedat a fost BMW-ul #24 care a fost nevoit să intre pentru carburant în ultimele tururi.

    În final echipajul #25 a reuşit să ajungă cu bine la final înregistrând a doua victorie consecutivă atât a acestei maşini cât şi a constructorului cu noul lor M8. În pofida eforturilor lui Earl Bamber de pe final doar un loc secund a fost posibil pentru nemţi fiind urmaţi pe ultima treaptă a podiumului de Corvette-ul #3 al lui Magnusen şi Garcia.

    GTD

    Pomeneam mai pe la început de un al doilea incident survenit imediat după restart. Implicate au fost BMW-ul #96, Lexus-ul #14 şi Acura #93, cea din urmă fiind nevoită să abandoneze în urma daunelor considerabile ale modelului NSX GT3 suferite pe dreapta faţă.

    Din păcate şi modelul Turner Motorspot a avut parte de aceeaşi soartă doar că mai pe final. Un careu de aşi s-a format aici pentru cele trei locuri pe podium condus de Jorg Bergmeister la volanul Porsche-ului #73.

    Întrucât acesta rula în favoarea consumului de carburant şi cu o aderenţă nu foarte bună, nu a putut ţine piept Acurei #86 venită ca un fulger din spate. Până la final nimeni nu a putut face faţă ritmului modelului NSX GT3 care înscrie o victorie foarte importantă pentru lupta din clasamentul general.

    Porsche-ul Park Place a încheiat pe doi în cele din urmă urmat de Mercedes-ul #63, altă maşină cu oarecare speranţe la titlu. În spatele lor a venit Lamborghini-ul #48 lider în clasament, maşină care a mers constant tot sezonul.

    Race results

    Ultima etapă din IMSA WSC este Petit Le Mans de pe Road Atlanta în weekend-ul 13/14 Octombrie unde se vor stabili campionii tuturor claselor.

     

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: Wayne Tazlor Racing, Nissan-Nismo, Honda-HPD, Mazda Motorsport, Porsche Motorsport, Corvette Racing, Paul Miller Racing

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar