De abia dacă a trecut o săptămână după nebunia de la Watkins Glen și IMSA și-a deschis din nou porțile pentru singura cursă din sezon desfășurată pe pământ canadian. Canadian Tire Motorsport Park cunoscută și simplu CTMP, urma să fie gazda unei noi întreceri nebunești plină de neutralizări care inevitabil au hotărât și soarta câștigătorilor.
Prototype
La prototipuri Core Autosport cu al lor șasiu Oreca 07 au fost cei mai rapizi în toate sesiunile de antrenamente libere și de asemenea în calificări unde au reușit să obțină al doilea pole position consecutiv după cel de săptămâna trecută de pe Watkins Glen. Și ca întregul pachet să fie tras la indigo cu cel de acum șapte zile, din nou echipa a hotărât schimbarea pilotului de la start fapt care a condus exact la aceeași penalizare cu plecare de la coada grilei Prototype.
Astfel noul lider de la start urma să fie Acura #6 care a avut un parcurs bun în prima parte a întrecerii urmând apoi un adevărat coșmar adus de o pană de cauciuc completată de o penalizare urmând ca cireașa de pe tort să fie pierderea unei roți în ultima parte a cursei când la volan se afla J. P. Montoya.
#7 al Team-ului Penske a mers mai bine de data aceasta fără probleme majore dar ritmul pe tur nu a fost suficient pentru un podium, mașina terminând doar pe poziția a cincea în spatele celor trei Cadillac-uri. Modelele DPi V.R au fost din nou foarte competitive, prototipul WTR #10 conducând o bună bucată de cursă pierzând în final și datorită multiplelor neutralizări care au ținut toate mașinile de la clasă una lângă alta pe tot parcursul întrecerii.
Cum spuneam, băieții de la GM au mers mult mai bine comparativ cu săptămâna trecută clasându-se la final pe locurile doi, trei și patru, în ordine: #10 urmat de #31 și #5. Doar că marea victorie a revenit pentru al doilea weekend consecutiv unui șasiu LMP2, modelul Oreca 07 Core Autosport.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Jon Bennet și în special Colin Braun care a fost la volan pentru ultimul stint, au avut din nou o cursă de recuperare remarcabilă ajutați ce-i drept și de multiplele neutralizări, nu mai puțin de șase astfel de perioade pe parcursul celor două ore și patruzeci de minute.
Mașina #54 a măturat totul în cale pe final obținând astfel prima victorie a echipei din ultimii doi ani, ultimul succes pentru ei fusese înregistrat tot pe CTMP în 2016 la clasa PC. Pentru Mazda Team Joest a fost o nouă întreceri și cu bune și cu rele, modelul #77 a reușit să smulgă locul al șaselea în timp ce sora #55 a fost nevoită să se retragă după ce H. Tincknell a scos-o pe pietriș în ultimele minute, aceasta fiind și ultima neutralizare a cursei.
Cei mai șifonați au ieșit din nou ESM care după ce au pierdut ambele mașini în deschiderea cursei de săptămâna trecută, acum și-au pierdut din nou unicul prototip Nissan DPi cu, care s-au prezentat afectat de probleme tehnice. În clasamentu general lideri la egalitate de puncte sunt Eric Curran și Felipe Nasr urmați pe locul al treilea de Felipe Albuquerque.
GTLM
La GTLM a fost din nou o bătălie strânsă decisă în final de Montoyoa și roata pe care acesta a pierdut-o în a doua parte a întrecerii. Prima parte a fost condusă în special de Porsche prin mașina #911 cu Tandy la volan, Corvette și Ford erau și ele acolo la distanțe foarte mici.
BMW a încercat o strategie cu un prim pitstop mult întârziat pentru mașina #24, strategie care avea potențial de succes dacă J. Edwards nu se alegea cu o pană după un duel cu Porsche-ul lui P. Pilet, confruntare din care BMW-ul s-a ales și cu ceva probleme tehnice aduse de pneul tăiat.
De altă pană de cauciuc a avut parte și modelul #912 tot după un clinci cu Ford-ul #67 care urma să se debaraseze de ceva caroserie de pe stânga spate. Dacă Bamber avea să termine pe șase ca urmare a acestui incident, pentru Ford soarta avea altceva pregătit, ceva cu multă șampanie.
Ei bine, mașina #67 a hotărât să stea mai mult pe circuit, încercând să facă ultima realimentare cât de târziu posibil. Aici intră în scenă neutralizarea produsă de Acura #6 și roata pe care a pierdut-o pe drum, perioadă de care a profitat R. Westbrook pentru a-și efectua ultimul pitstop.
Fiind în regim de neutralizare, Ford-ul și-a păstrat poziția de lider pe care nu a mai cedat-o până la final aducând acasă cea de-a doua victorie a acestui echipaj și a treia pentru echipă din sezon. Pentru mașina #911 lucrurile aveau să se termine și mai rău, nu numai că au ratat victoria cât și podiumul după ce ambele Corvette-uri au trecut în bloc de Pilet în ultimele minute în timp ce acesta era jenat de Lexus-ul #14 de la GTD.
În clasamentu general echipajul #67 este primul urmat de Corvette-ul #3 și celălalt Ford #66. Porsche probabil sunt cei care au pierdut cel mai mult după această cursă.
GTD
Aici a fost, ca și la celelalte clase, o cursă strânsă cu mai toate mașinile implicate în lupta pentru podium. Modelul AMG GT3 #33 al celor de la Riley Motorsports a condus mare parte din întrecere obținând și victoria după o bătălie intensă cu ambele mașini Lexus ale echipei 3GT Racing.
Modelul #14 a reușit să smulgă treapta a doua a podiumului în timp ce #15 a picat mult în clasament după o serie de probleme apărute pe final. De aceste probleme a profitat echipajul Magnus Racing #44 aducând modelul R8 GT3 pe ultima treaptă a podiumului.
Liderii din clasamentul general B. Sellers și M. Snow au terminat la marginea podiumului în timp ce K. Legge și Acura #86 i-au urmat pe poziția a cincea. Diferența la general dintre aceasta și cei doi este de doar trei puncte din spate venind J. Bleekemolen cu un deficit de paisprezece puncte.
Următoarea etapă din IMSA este destinată doar claselor GT și o putem vedea peste două săptămâni pe Lime Rock Park.
Sursa: Cosmin Milcu/GP24.roPhotocredit: IMSA, Core Autosport, WTR, Acura, Ford Performance, Corvette Racing, Porsche Motorsport, 3GT Racing, Magnus Racing
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.