IMSA WSC – Dublă Porsche în Virginia

Etapa cu numărul zece din IMSA ne-a adus din nou o cursă destinată exclusiv claselor GT, cursă desfășurată într-un peisaj pitoresc pe Virginia International Raceway (VIR). Mare parte din sesiunile premergătoare cursei au fost dominate de Porsche care până la urmă au obținut și pole-ul prin intermediul lui Laurens Vanthoor la volanul modelului #912.

GTLM

Cum spuneam, Porsche a plecat din pole urmați de Corvette și Ford, însă cea mai mare vâlvă la start a făcut-o Nick Tandy la volanul celuilalt model 911 RSR plecat de pe șase din grilă și care avansează până pe doi imediat după aprinderea luminilor verzi.

Cele două Porsche-uri deja încep să afișeze un ritm susținut în timp ce concurența de la Corvette și Ford se luptă pentru ultima treaptă a podiumului. Plutonul este completat de cele două BMW-uri RLL care nu s-au regăsit deloc aici rulând toată cursa pe ultimele două locuri de la clasă.

Prima neutralizare care a adus de asemenea și mașina de siguranță pe circuit a venit la scurt timp după start pentru a se curăța circuitul de resturile lăsate în spate de BMW-ul Turner Motorsport de la GTD care suferise o pană de cauciuc. În acest moment întrg plutonul de la GTLM alege să între la boxe în șir indian.

Conducerea este preluată acum de modelul #911 care își făcuse pitstop-ul cu o fracțiune de secundă mai rapid, dar suficient pentru a ajunge în frunte. De data aceasta nu am avut foarte mult spectacol la GTLM întrucât cele două Porsche-uri au dominat cursa de la un capăt la celălalt, ordinea la vârf inversându-se între acestea după intrările la boxe.

După cea de-a doua realimentare #912 preia din nou conducere doar ca aceasta să intre din nou în contul mașinii #911 după ultimul pit. Tandy era din nou la volan pentru a duce mașina cu bine la final. Cele două modele 911 nu au făcut greșeala de a se încurca reciproc iar dubla a fost doar o chestiune de timp, cu echipajul Tandy/Pilet în postura de învingători.

În spate, disputa dintre Corvette și Ford pentru locul trei s-a lăsat cu ceva acțiune pe final când un contact între Corvette-ul #3 și Ford-ul #66 le scoate pe ambele în decor dar fără urmări serioase. În final Corvette au sosit pe trei și patru cu Ford doar pe cinci și șase.

Cu această dublă Porsche pune mâna pe titlul la constructori după rezultate constante pe tot parcursul sezonului, în timp ce la piloți Bamber și Vanthoor se semțin lideri urmați de colegii de la Porsche North America. Mai sunt doar două etape din sezonul 2019, dar ce curse, Laguna Seca și Road Atlanta Petit Le Mans. Porsche sunt principalii candidați și pentru titlul la piloți dar încă mai sunt ceva puncte de disputat și se mai pot întâmpla multe.

GTD

Marea nebunie aici a fost, acțiunea începând imediat după start. Din pole position pleca modelul Porsche Pfaff Motorsport, câștigătorii ultimelor două runde de la Lime Rock Park și Road America. Prima victimă era Acura #57 nevoită să intre la boxe pentru reparații după ce este lovită din spate.

Safey car-ul este apoi adus pe circuit după pana de cauciuc a BMW-ului #96, timp în care aproape toată lumea intră la boxe. Singurii care rămân pe circuit sunt Porsche-ul din frunte și Ferrari-ul #63. După ce se dă restartul încep și duelurile pentru întâietate, printre protagoniști fiind Mercedes-ul #33 care spera să spargă șirul ghinioanelor din ultima perioadă, Lexus-ul #14 și Acura #86, liderii de la general.

Porsche-ul #9 pierde șefia cursei în dauna Lexus-ului #14 care s-ar fi putut lupta pentru victorie dacă nu întâmpina probleme la alternator pe final. După ultima rundă de pit-uri pe prima poziție avanseză Mercedes-ul #33 urmat de Acura #86 și Porsche #9. În curând se alătură și Ferrari-ul #63 formându-se o minunată dispută în patru pentru victorie.

Am avut un nou safety car în ultimele 20 de minute după o ieșire în decor destul de urâtă a lui Katherine Legge la volanul modelului Acura NSX #57. Restartul s-a dat cu nouă minute până la final, suficient pentru ca Ferrari-ul lui Tony Vilander să treacă pe trei în dauna Porsche-ului Pfaff.

Primele două poziții nu s-au mai schimbat iar Ben Keating și Jeroen Bleekemolen obțin o victorie mult așteptată după ghinioanele care nu se mai terminau. Cu acest loc secund Farmbacher și Hindman își consolidează poziția de lideri la general înaintea ultimelor două etape.

Cu IMSA ne reîntâlnim la jumătatea lui Septembrie pentru întrecerea de la Laguna Seca când vom avea din nou la lucru toate cele patru clase.

Rezultate complete

Foto – Porsche Motorsport, Corvette Racing, Ford Performance, Acura, Ferrari Races, Jeroen Bleekemolen

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings