ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    IMSA WSC – Cadillac cucerește Sebring-ul cu o triplă de poveste

    Weekend-ul de pomină de la Sebring a început cu WEC și s-a încheiat cu IMSA, cea mai spectaculoasă competiție de pe mapamond. Am avut de toate în cele 12 ore, de la reveniri spectaculoase până la un final dramatic care să-ți crească tensiunea serios.

    DPi

    Dacă privim la începutul de cursă deja încep să revină amintirile de la Daytona cu acea ploaie torențială și condiții aproape imposibile de rulat. Exact așa a fost și Sebringul la start cu întregul circuit băltind sub podelele mașinilor. S-a plecat în cursă din spatele mașinii de siguranță rulându-se în acest fel timp de 40 de minute până ce steagul verde să fie în sfârșit coborât.

    Din pole pleca prototipul Acura #6 dar pentru team-ul Penske urma să fie o cursă mult mai dificilă decât și-ar fi imaginat ei. Pur și simplu mașinile lor au început să pice în clasament din ce în ce mai mult, cu siguranță condițiile de afară nu erau prielnice pentru cele două modele ARX-05. Când au început aceștia să-și intre cât de cât în ritm erau deja mult în spate și mare lucru nu se mai putea face. În final #7 a încheiat cursa de groază pe patru cu șanse zero la podium în timp ce deținătorii pole-ului s-au confruntat cu o groază de alte probleme pe parcursul celor 12 ore.

    Nici celălalt constructor japonez din pluton nu a avut viața mai ușoară. Mazda #77 a abandonat încă din orele de început când un mic incendiu a izbucnit în cockpit-ul mașinii conduse de Timo Bernhard. Germanul nu a avut altă obțiune decât să tragă prototipul pe dreapta și eventual să-și rezerve biletele de întors acasă. Cealaltă mașină a team-ului Joest a rulat destul de consistent în top-ul cinci dar o ieșire în decor a lui Jonathan Bomarito le-a cam spulberat visele la un eventual podium.

    De partea cealaltă, Cadillac-urile au mers ca pe șine întreaga cursă. În special modelul AXR #31 care a condus mai tot timpul și în final, rezistând presiunii din spate a surorii de la WTR, a reușit să culeagă și laurii victoriei. Podiumul a fost completat de WTR #10 și celălalt prototip Action Express Racing, modelul Mustang Sampling #5. A fost un weekend perfect pentru Cadillac care dovedesc din nou că sunt principala forță de bătut din IMSA.

    Core Autosport, să spunem că încă sunt într-un proces de acomodare cu noua mașină, au încheiat ostilitățile pe cinci urmați de Mazda #55 și de cele două prototipuri JDC-Miller. Următoarea etapă din IMSA se va derula pe Long Beach, așa numitul Monte Carlo de America unde vom avea o cursă scurtă și cu siguranță plină de suspans.

    LMP2

    Poate vă mai amintiți cum s-a prezentat vechea clasă PC la ultimul său sezon de existență, ei bine LMP2 este într-un statut și mai deplorabil. Doar două mașini au fost pe grila acestei clase pentru întrecerea de la Sebring iar Performance Tech a învins cu un avans de 13 tururi. În condițiile în care aceștia au anunțat deja posibilitatea mutării în ELMS, P2 este ca și moartă în America.

    GTLM

    Tragem un pic de aer în piept căci aici am avut din nou o cursă demențială cu un câștigător pe care nu ar fi pariat nimeni după primele ore. Mașinile Porsche aveau aceeași soartă la start ca și modelele Acura DPi, minic nu părea să meargă bine și cele două modele 911 RSR ajunseseră imediat după start la coada grilei, grila efectivă nu cea GTLM.

    În față însă, Ford-urile mergeau asemeni Cadillac-urilor, un ritm susținut și fără probleme tehnice s-au de orice fel. În spatele lor BMW și Corvette se țineau bine dar nu suficient cât să amenințe locul de fruntaș. Suprafața de rulare a început să se usuce din ce în ce mai mult după start iar după câteva ore deja era timpul de slick-uri.

    În condiții de pistă uscată cele două Porsche-uri începeau să avanseze cât de cât dar tot aveau de recuperat un tur față de Ford care făcea legea la vârf. Ei bine, ultimele două ore au fost un adevărat deliciu pentru fanii mărci din Stuttgart în special. Modelul #911 nu numai că a ajuns din spate cele două Ford-uri dar a reușit să le și depășească în căutarea unui nou succes care să îl repete pe cel din 2018.

    Tandy a reușit să-și mențină prima poziție și după restartul dat în ultimele minute aducând o a treia victorie pentru Porsche în weekend-ul Super Sebring. Pe doi a sosit Ford-ul #66 în timp ce #67 a aterizat abia pe șase după o piruetă a lui Ryan Briscoe din ultimele minute. Aceasta a permis avansarea Corvette-ului #3 pe ultima treaptă a podiumului cu BMW #24 pe patru și Porsche #912 pe cinci.

    GTD

    La GTD am avut din nou o întrecere la cuțite, cu lideri peste lideri și incă un câștigător surpriză. Prima parte a cursei a fost duelul dintre Acura #86 și Porsche #9 în timp ce restul plutonului erau toți acolo pentru un potențial rezultat de podium. Porsche-ul Pfaff Motorsport chiar s-a ținut bine pe întreg parcursul cursei fiind la conducerea acesteia în ultimele ore când o problemă de ABS i-a scos din cărțile victoriei.

    Duelul pentru prima poziție s-a dat între două modele Lamborghini, Grasser Rasing #11 și Magnus Racing #44. În final Mirco Bortolotti a trecut primul linia de finish realizând o dublă fantastică pentru Grasser după ce aceștia au câștigat neașteptat și la Daytona în Ianuarie. Ultima poziție pe podium a fost de asemenea la mare bătălie între Audi-ul Land Motorsport și Ferrari-ul Scuderia Corsa.

    Villander aflat la volanul modelului 488 GT3 a reușit să aducă mașina pe podium, Audi-ul doar completând careul de ași. Pe cinci și șase au sosit în ordine Mercedes-ul Riley și Porsche-ul Park Place Motorsport. Ambele modele Acura au încheiat mai în spate în condițiile în care acestea s-au menținut mai mereu printre primele.

    Exceptând LMP2, am avut parte de dramă și apectacol la toate celelalte clase lucruri care nu se vor schimba nici pentru întrecerea de la Long Beach programată pe 13 Aprilie.

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: IMSA, Action Express Racing, Wayne Taylor Racing, Team Penske, Mazda Motorspors, Porsche Motorsport, Ford Performance, Corvette Racing, Magnus Racing, Meyer Shank Racing

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss