Vettel nu a încercat să își convingă echipa să nu îl abandoneze

După ce a fost informat de Scuderia Ferrari că nu i se va înnoi contractul, Sebastian Vettel nu a încercat să îl convingă pe...
More

    Latest Posts

    IMSA WSC – Acura își menține supremația în Ohio

    A patra etapă din stagiunea 2019 a fost și prima cursă standard, dacă putem să-i spunem așa, mai exact cu o durată de 2 ore și 40 de minute, aceste lungimi fiind caracteristice pentru majoritatea curselor din IMSA. Dacă weekend-ul din Mid-Ohio a început cu ploaie iată că întrecerea propriu-zisă am avut-o pe un circuit uscat cu vreme caldă și un cer însorit.

    DPi

    La clasa supremă calificările au fost dominate de Mazda și Acura, Oliver Jarvis punând în pole prototipul RT24-P #77 cu un timp de 1.10.705 fiind urmat în prima linie a grilei de Acura #7. Mașina #7 urma să acuze avarii încă de la start după un contact cu Mazda #55, în acest fel rulând tot restul cursei. Alt incident notabil a fost cel dintre BMW-ul Turner Motorsport de la GTD și prototipul Oreca LMP2 al celor de la Performance Tech în urma căruia modelul M6 GT3 a trebuit să abandoneze.

    Încă de la start prototipurile japoneze au afișat un ritm mai bun decât Cadillac-urile care s-au bătut între ele la jumătatea clasamentului mai tot timpul. Singurul echipaj de la GM care putea emite pretenții la podium a fost cel AXR #31 cu Felipe Nasr și Pipo Derani la volan. În ciuda efortului de pe final tot au trebuit să se mulțumească doar cu poziția a patra.

    La vârf Mazda #77 a condus până la prima fereastră de opriri mai apoi predând ștafeta către Acura #6 care avusese o operațiune mai bună la boxe. Aceste două echipaje și-au disputat victoria până la final în timp ce ultima treaptă a podiumului era ocupată de cealaltă mașină a Team-ului Joest dar ceva mai în spate.

    Ultima oră a adus și singura neutralizare a întrecerii după ce modelul Core Autosport ajunge pe pietriș de unde nu mai poate pleca prin forțe proprii. Cu asta se încheie și aventura echipei prin Mid-Ohio după o cursă dezamăgitoare în care au rulat numai la coada grilei. Restartul s-a dat cu 23 de minute rămase pe ceas și asta însemna o nouă oportunitate pentru Tristan Nuniez aflat pe poziția secundă la volanul prototipului #77. Din păcate pentru Mazda, J.P. Montoya aflat în cockpit-ul Acurei #6 a avut un restart perfect iar tururile ce au urmat au fost fără greșeală aducând a doua victorie consecutivă pentru Acura la Mid-Ohio și prima din acest sezon.

    Podiumul a fost completat de Mazda care s-a dovedit rapidă pe tot parcursul weekend-ului dar aceștia mai au de așteptat se pare până la prima victorie din era DPi. Pe patru și cinci au venit Cadillac-ul #31 și Acura #7, restul pozițiilor fiind ocupate de celelalte Cadillac-uri de pe grilă. La general lideri îi avem pe Derani și Nasr urmați de Castroneves/R. Taylor și Van der Zande/J. Taylor.

    LMP2

    Despre clasa muribundă P2 nu prea sunt multe de spus. În urma avariilor încasate de prototipul #38 Performance Tech de după start, daune care au necesitat ceva reparații, adversarii de la Mathiasen Motorsport au rulat practic nestingheriți pe întreg parcursul cursei revendicându-și o victorie aproape nemuncită. Poate că anul acesta vom mai vedea mașinăriile LMP2 la treabă dar de la anul nu cred că își mai au locul pe grila de start, cel puțin nu în aceste condiții cu doar două echipaje la clasă.

    GTLM

    Aici din pole plecau băieții de la Ford care în ciuda acestui fapt urmau să aibe o cursă mai puțin fericită pe care cu siguranță o să o dea uitării cât de repede posibil. Imediat după start în frunte s-a instalat Porsche-ul #911 care plecase de la coada grilei GTLM, acest lucru fiind posibil în urma unui start furat din partea lui Patrick Pilet care a trebuit mai apoi să-și îndrepte greșeala prin săvârșirea unei penalizări cu trecere pe la boxe.

    În frunte se instala acum Corvette-ul #4 urmat de Ford-ul #66 care plecase din pole și Porsche-ul #912 câștigătorii din etapa anterioară de la Long Beach. Corvette-ul #4 se alege din păcate cu o cedare pe puntea spate și ajunge direct în garajul echipei de unde iese în cele din urmă dar la tururi bune în spatele celorlalți.

    Chiar și așa, celălalt echipaj al echipei prelua conducerea urmat de Porsche #912 și BMW #25. Din spate venea foarte tare și modelul #911 care după acea penalizare se afla într-un forcing susținut pentru recuperarea deficitului. Ford-urile căzuseră în a doua parte a clasamentului, mașina #66 alegându-se chiar cu partea stânga-spate avariată serios.

    După ultima sesiune de pit-uri conducerea era preluată de Earl Bamber la volanul modelului 911 RSR #912 urmat de Antonio Garcia în Corvette-ul #3 iar pentru ultima treaptă a podiumului am asistat la duelul fulminant dintre Nick Tandy și Tom Blomqvist. În urma unei manevre mai bărbătești să-i zicem așa Tandy reușește să treacă ducându-și Porsche-ul pe podium. Acesta a fost puțin ajutat și de acea neutralizare din punctul de vedere al consumului de carburant întrucât mașina își completase ultimul schimb cu ceva mai mult de o oră rămasă de rulat.

    Steagul în pătrățele a fost revendicat în final de Earl Bamber pentru Porsche fiind a treia victorie consecutivă pentru nemți din acest sezon și de asemenea reeditarea succesului de anul trecut. Podiumul a fost completat de Corvette #3 și Porsche #911 în timp ce BMW-ul #25 s-a mulțumit cu locul patru. La general lideri sunt Bamber și Vanthoor urmați de Magnusen/Garcia și colegii Pilet/Tandy.

    GTD

    Și la GTD am avut un spectacol foarte bun cu un duel la cuțite pentru victorie până la final. Din nefericire primul abandon al cursei a fost din rândurile acestei clase în persoana BMW-ului #96 Turner Motorsport. Ca de obicei, la GTD cursele sunt foarte disputate și nimic nu este sigur până la final.

    De data aceasta două mașini s-au remarcat ca fiind cele mai rapide, este vorba de Lexus-ul #14 și Acura #86 care s-a prezentat și cu o pictură specială simbolizând lupta împotriva celei mai teribile boli, cancerul. De asemenea am avut parte și de o premieră la această clasă unde și-a făcut debutul noul model 720S GT3 al celor de la McLaren rulat de Compass Racing.

    Mașina nu a avut un parcurs extraordinar dar acesta este doar începutul călătoriei englezilor pe tărâm american. Dacă lupta pentru victorie s-a dat între cele două mașini menționate mai sus, locul al treilea părea promis canadienilor de la Pfaff Motorsports, asta până ce Scott Hargrove să aibe o ieșire violentă în decor chiar pe final. În aceste condiții ultima treaptă a podiumului a fost moștenită de Paul Miller Racing cu al lor Lamborghini Huracan GT3.

    Dar punctul principal de atracție a fost duelul pentru victorie dus până la final și din care victorios a ieșit Lexus-ul #14 cu Acura mulțumindu-se doar cu locul secund. Pe patru a sosit Porsche-ul #73 urmat de celălalt Lexus #12 și Audi-ul #19. Următoarea întrecere din IMSA este programată pe 1 Iunie la Belle Isle Park unde vom vedea la lucru doar clasele DPi și GTD, restul lumii pregătindu-se deja pentru Le Mans.

    Rezultate complete

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: IMSA, Team Penske, Mazda Motorsports, Action Express Racing, Porsche Motorsport, Corvette Racing, BMW Motorsport, Acura, Lexus Racing USA, Paul Miller Racing

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar