GP24 Media

LATEST POSTS

IMSA WSC – Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Vizualizări: 9498

Penultima etapă din sezon ne-a adus pe unul dintre cele mai recunoscute circute din calendar, faimosul Laguna Seca care anul acesta a constituit finala din WeatherTech Sprint Cup, un nou concept introdus de IMSA în 2019 exclusiv pentru participanții de la GTD, și care este exact opusul North American Endurance Cup fiind alcătuit din cursele regulate ale sezonului, cele de 1 oră și 40 de minute respectiv 2 ore și 40 de minute.

DPi

După dominația din ultimele trei etape, Mazda nu a mai fost la fel de puternică aici lăsându-i pe cei de la Acura să impună ritmul. A rezultat astfel o primă linie la start monopolizată de prototipurile Team-ului Penske în frunte cu mașina #7. Parcă s-au mai apropiat puțin și Cadillac-urile care de altfel au cam suferit anul acesta în lupta cu suratele din țara soarelui răsare.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Spre deosebire de anul trecut când am avut carnagiu la start, acum a fost mult mai liniștit și lipsit de incidente majore. De fapt, nu am avut nicio neutralizare pe tot parcursul cursei, au fost unele incidente, dar minore. Imediat după start cele două modele ARX-05 au început să-și impună propriul ritm, Cadillac-ul #10 WTR rulând pe ultima treaptă a podiumului dar deocamdată fără pretenții la victorie.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Pe patru și cinci avansau cele două modele Action Express în detrimentul Mazdelor care se chinuiau să țină pasul cu cei din față. După prima rundă de realimentări se modifică și ierarhia la vârf când conducerea este preluată de #6 în detrimentul mașinii soră care este încurcată de traficul intens. De aici înainte a fost un sprint susținut pentru echipajul Dane Cameron/J.P. Montoya care obțin victoria consolidându-și de asemnea și poziția de lideri ai clasamentului general înainte de finala sezonului de la Road Atlanta.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Nici modelul #7 nu a avut foarte multe emoții pentru locul secund, cu excepția unei mici incursiuni prin afara pistei și aceștia au avut drum liber până la finish. Pentru locul trei în schimb s-a dat un duel crâncen între Cadillac-ul #10 și cel #31, în final Pipo Derani iese învingător păstrând vii cu acest rezultat speranțele la campionat.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Pe cinci și șase au sosit Cadillac #5 și Mazda #77, în timp ce Mazda #55 a fost din păcate singurul abandon al cursei, mașina refuzând să mai pornească după ultima rundă de pit-uri. Am avut parte de o cursă destul de intensă cu momentele sale dar în realitate Acura a dominat tot timpul adjudecându-și pe merit dubla. Urmează Petit Le Mans, finala sezonului care desigur că va fi imprevizibilă și încă se mai pot schimba multe.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

La LMP2 am avut din nou dominația celor de la PR1 Mathiasen Motorsports în fața rivalilor de la Performance Tech, iar pentru finalul de sezon Matt McMurry pleacă în postura de lider la general.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

GTLM

Pole position-ul de aici a intrat în contul celor de la BMW prin intermediul mașinii #24 care venea din nou cu acea schemă de culori predominat neagră, până acum norocoasă se pare. Se știe că Laguna Seca este un circuit pe care modelele bavareze se simt foarte bine, câștigând trei din ultimele patru curse disputate aici.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Ford erau principalii contracandidați la victorie în timp ce Porsche și Corvette aveau de tras pentru locurile fruntașe. BMW-ul #24 și-a menținut poziția de lider și după start pierzând-o peste puțin timp în dauna Ford-ului #66. Primii care intră la boxe sunt cei de la Corvette cu mult înaintea celorlalți mizând astfel pe o strategie cu trei opriri care să le ofere pneuri mai proaspete pe final.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Chiar dacă foarte rapizi în calificări, băieții de la BMW nu au putut ține pasul în cursă cu ritmul impus de Ford care până la urmă se alege cu victoria prin intermediul echipajului #66 care a rulat constant și fără greșeală pe tot parcursul întrecerii. Pentru Corvette strategia a dat roade oarecum, pe final avansând până pe pozițiile trei și patru în dauna BMW-ului #25, din păcate fără timp rămas pentru a ținti și locul secund.

Pentru Porsche pe de altă parte a fost cea mai slabă cursă a sezonului, mașinile constructorului din Stuttgart terninând ultimele în clasament. Chiar și așa, cele două echipaje se mențin la vârf în clasamentul general și lupta pentru campionat se va da cel mai probabil între acestea două.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

GTD

Cum spuneam în introducere, la GTD a fost finala cupei de sprint iar duelul era între Acura #86 cu Trent Hindman/Mario Farnbacher și Zacharie Robichon de la Pfaff Porsche. Ambele mașini porneau din prima parte a plutonului dar cu Lamborghini-ul Paul Miller Racing #48 în postura de lider la start.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Huracan-ul GT3 a avut o cursă demențială conducând pe tot parcursul celor 2 ore și 40 de minute, obținând în final o victorie mai mult decât categorică. În general Lamborghini s-a simțit bine aici, locul trei fiind ocupat în final de Magnus Racing #44, iar ca podiumul să fie 100% italian între cele două s-a intersectat Ferrari-ul #63 Scuderia Corsa.

Din păcate Acura #86 a avut parte de o cursă groaznică terminând în a doua parte a clasamentului, suferind în principal de probleme cu degradarea pneurilor. Nu același lucru îl putem spune despre Porsche-ul #9 care a rulat destul de constant terminând cursa pe patru și încoronându-l pe Zacharie Robichon campion al sezonului inaugural din Sprint Cup.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

La general echipajul Hindman/Farnbacher se mențin lideri și cu un avans liniștitor înainte de finala sezonului unde aceștia au șanse mari să devină campioni. Road Atlanta este la doar câteva săptămâni distanță, mai exact 12 Octombrie când în linii mari avem dueluri deschise cam la toate clasele pentru cununa cu lauri.IMSA WSC - Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Rezultate complete

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: IMSA, Team Penske, Wayne Taylor Racing, Mazda Motorsport, Core Autosport, Ford Performance, Corvette Racing, BMW Motorsport, Porsche Motorsport, Ferrari Races, Paul Miller Racing
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Cosmin Milcu

Cosmin Milcu

Pasionat de mașini, anime și gaming. Optimist convins și mai mereu cu zâmbetul pe buze, iubește anduranța ca pe a doua mamă. Mare fan Porsche și probabil unul dintre puținii nebuni care să vadă integral o cursă de 24 de ore.

RELATED ARTICLES