Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    IMSA WSC – Acura câștigă la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

    Penultima etapă din sezon ne-a adus pe unul dintre cele mai recunoscute circute din calendar, faimosul Laguna Seca care anul acesta a constituit finala din WeatherTech Sprint Cup, un nou concept introdus de IMSA în 2019 exclusiv pentru participanții de la GTD, și care este exact opusul North American Endurance Cup fiind alcătuit din cursele regulate ale sezonului, cele de 1 oră și 40 de minute respectiv 2 ore și 40 de minute.

    DPi

    După dominația din ultimele trei etape, Mazda nu a mai fost la fel de puternică aici lăsându-i pe cei de la Acura să impună ritmul. A rezultat astfel o primă linie la start monopolizată de prototipurile Team-ului Penske în frunte cu mașina #7. Parcă s-au mai apropiat puțin și Cadillac-urile care de altfel au cam suferit anul acesta în lupta cu suratele din țara soarelui răsare.

    Spre deosebire de anul trecut când am avut carnagiu la start, acum a fost mult mai liniștit și lipsit de incidente majore. De fapt, nu am avut nicio neutralizare pe tot parcursul cursei, au fost unele incidente, dar minore. Imediat după start cele două modele ARX-05 au început să-și impună propriul ritm, Cadillac-ul #10 WTR rulând pe ultima treaptă a podiumului dar deocamdată fără pretenții la victorie.

    Pe patru și cinci avansau cele două modele Action Express în detrimentul Mazdelor care se chinuiau să țină pasul cu cei din față. După prima rundă de realimentări se modifică și ierarhia la vârf când conducerea este preluată de #6 în detrimentul mașinii soră care este încurcată de traficul intens. De aici înainte a fost un sprint susținut pentru echipajul Dane Cameron/J.P. Montoya care obțin victoria consolidându-și de asemnea și poziția de lideri ai clasamentului general înainte de finala sezonului de la Road Atlanta.

    Nici modelul #7 nu a avut foarte multe emoții pentru locul secund, cu excepția unei mici incursiuni prin afara pistei și aceștia au avut drum liber până la finish. Pentru locul trei în schimb s-a dat un duel crâncen între Cadillac-ul #10 și cel #31, în final Pipo Derani iese învingător păstrând vii cu acest rezultat speranțele la campionat.

    Pe cinci și șase au sosit Cadillac #5 și Mazda #77, în timp ce Mazda #55 a fost din păcate singurul abandon al cursei, mașina refuzând să mai pornească după ultima rundă de pit-uri. Am avut parte de o cursă destul de intensă cu momentele sale dar în realitate Acura a dominat tot timpul adjudecându-și pe merit dubla. Urmează Petit Le Mans, finala sezonului care desigur că va fi imprevizibilă și încă se mai pot schimba multe.

    La LMP2 am avut din nou dominația celor de la PR1 Mathiasen Motorsports în fața rivalilor de la Performance Tech, iar pentru finalul de sezon Matt McMurry pleacă în postura de lider la general.

    GTLM

    Pole position-ul de aici a intrat în contul celor de la BMW prin intermediul mașinii #24 care venea din nou cu acea schemă de culori predominat neagră, până acum norocoasă se pare. Se știe că Laguna Seca este un circuit pe care modelele bavareze se simt foarte bine, câștigând trei din ultimele patru curse disputate aici.

    Ford erau principalii contracandidați la victorie în timp ce Porsche și Corvette aveau de tras pentru locurile fruntașe. BMW-ul #24 și-a menținut poziția de lider și după start pierzând-o peste puțin timp în dauna Ford-ului #66. Primii care intră la boxe sunt cei de la Corvette cu mult înaintea celorlalți mizând astfel pe o strategie cu trei opriri care să le ofere pneuri mai proaspete pe final.

    Chiar dacă foarte rapizi în calificări, băieții de la BMW nu au putut ține pasul în cursă cu ritmul impus de Ford care până la urmă se alege cu victoria prin intermediul echipajului #66 care a rulat constant și fără greșeală pe tot parcursul întrecerii. Pentru Corvette strategia a dat roade oarecum, pe final avansând până pe pozițiile trei și patru în dauna BMW-ului #25, din păcate fără timp rămas pentru a ținti și locul secund.

    Pentru Porsche pe de altă parte a fost cea mai slabă cursă a sezonului, mașinile constructorului din Stuttgart terninând ultimele în clasament. Chiar și așa, cele două echipaje se mențin la vârf în clasamentul general și lupta pentru campionat se va da cel mai probabil între acestea două.

    GTD

    Cum spuneam în introducere, la GTD a fost finala cupei de sprint iar duelul era între Acura #86 cu Trent Hindman/Mario Farnbacher și Zacharie Robichon de la Pfaff Porsche. Ambele mașini porneau din prima parte a plutonului dar cu Lamborghini-ul Paul Miller Racing #48 în postura de lider la start.

    Huracan-ul GT3 a avut o cursă demențială conducând pe tot parcursul celor 2 ore și 40 de minute, obținând în final o victorie mai mult decât categorică. În general Lamborghini s-a simțit bine aici, locul trei fiind ocupat în final de Magnus Racing #44, iar ca podiumul să fie 100% italian între cele două s-a intersectat Ferrari-ul #63 Scuderia Corsa.

    Din păcate Acura #86 a avut parte de o cursă groaznică terminând în a doua parte a clasamentului, suferind în principal de probleme cu degradarea pneurilor. Nu același lucru îl putem spune despre Porsche-ul #9 care a rulat destul de constant terminând cursa pe patru și încoronându-l pe Zacharie Robichon campion al sezonului inaugural din Sprint Cup.

    La general echipajul Hindman/Farnbacher se mențin lideri și cu un avans liniștitor înainte de finala sezonului unde aceștia au șanse mari să devină campioni. Road Atlanta este la doar câteva săptămâni distanță, mai exact 12 Octombrie când în linii mari avem dueluri deschise cam la toate clasele pentru cununa cu lauri.

    Rezultate complete

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: IMSA, Team Penske, Wayne Taylor Racing, Mazda Motorsport, Core Autosport, Ford Performance, Corvette Racing, BMW Motorsport, Porsche Motorsport, Ferrari Races, Paul Miller Racing



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss