IMSA WSC – Action Express se impune la Long Beach pe fondul unei strategii reușite

A treia etapă din IMSA s-a desfășurat pe străzile din Long Beach iar după cele 36 de ore din Florida acum am avut o cursă de sprint de doar 100 de minute. A fost un război continu de la start până la finish cu incidentele aferente circuitelor stradale în general, bătălii care s-au dat doar la cele două clase Pro ale competiției, DPi respectiv GTLM.

DPi

La clasa regină Acura pleca din pole position după o sesiune de calificări în care prim-planul a fost ținut de accidentul serios al lui Bomarito la volanul modelului Mazda #55. Mașina a fost complet refăcută și gata pentru start mulțumită efortului senzațional depus de băieții de la Team Joest. Suspansul a fost evident la cote înalte în timpul startului în condițiile unui traseu îngust unde zonele de degajare nu există, în schimb cea mai mică eroare înseamnă inevitabil contactul cu un zid de beton.

Primul incident l-am avut imediat după start când Nissan-ul Core Autosport a tras drept direct în zidul de pneuri, acesta urma să fie și primul abandon al cursei și cu această ocazie prima incursiune a mașinii de siguranță. La vârf modelul Action Express #31 era la conducere și cu un ritm foarte susținut din partea lui Felipe Nasr. Imediat după restart, din nou în centrul acțiunii este Mazda #55 și tot cu Jonathan Bomarito la volan. După ce pornise ultimul reușise să recupereze câteva locuri, dar într-un moment de optimism maxim intră în contact cu Cadillac-ul WTR #10 răsucindu-se pe circuit în cele din urmă.

Harry Tincknell prelua apoi volanul prototipului #55 doar ca mașina să se oprească pe circuit la scurt timp provocând un nou FCY. Urmau acum intrări masive la boxe moment în care drama lovește modelul #31 care pleacă după schimb cu doar trei roți prinse iar cea de-a patra urma să-și urmeze propria cale după ieșirea pe circuit. În aceste condiții era cursă terminată pentru echipajul Nasr/Derani care avea șanse mari la victorie.

La scurt timp urma încă un abandon de partea Cadillac-ului #10  pe care Renger van der Zande îl izbește violent de perete în virajul 9. Șefia cursei pentru final era în mâinile celuilalt prototip Action Express, modelul Mustang Sampling #5, care nu se remarcase la început dar în urma incidentelor de pe circuit plus un schimb făcut mai devreme decât rivalii săi ajunsese la conducere.

Presiunea venea din spate din partea celor două Acure ale Team-ului Penske iar Mazda #77, care nu avusese un ritm deloc rău, era doar pe patru după un schimb mai slab în comparație cu suratele nipone. Încă o ieșire în decor pe final o făcea prototipul Juncos Racing care la un moment dat se aflase chiar la conducere ostilităților. Din fericire mașina a repornit în cel mai scurt timp și nu a mai fost necesară încă o neutralizare.

Cu toată presiunea din spate, Felipe Albuquerque s-a menținut foarte bine la conducere revendicându-și steagul în pătrățele  fiind a doua victorie consecutivă a acestui echipaj pe strazile din Long Beach. Acura, deși foarte rapidă pe tot parcursul weekend-ului a trebuit să se mulțumească doar cu locurile doi și trei urmați de Mazda care la rându-i putea obține un rezultat mult mai bun. La general, în ciuda unei desfășurări a evenimentelor nefericită, Nasr/Derani se mențin lideri urmați de Castroneves/Taylor și colegii Albuquerque/Barbosa.

GTLM

La GTLM am avut o sesiune de calificări dominată de cele două Porsche-uri și finalizată cu un nou record de calificare venit din partea lui Nick Tandy. Cele două modele ale constructorului din Stuttgart s-au menținut în față și după start urmate de Corvette în timp ce Ford și BMW se regăseau în partea a doua a clasamentului. De menționat că aici am avut o cursă ceva mai liniștită în condițiile în care toate ieșirile în decor au intrat în contul prototipurilor.

Prima mașină care intra la schimb era Ford-ul #66 care juca din nou cartea strategiei bazate pe consum, strategie pe care au mizat și cu alte ocazii. În aceste condiții mașina avansa pe prima poziție ținând în spate cele două modele 911 RSR care conduseseră ostilitățile la start. O nouă dramă la boxe afecta BMW-urile, cu #24 aproape plecând și el pe circuit tot cu doar trei roți prinse.

În aceste condiții mașina a rămas într-o poziție foarte incomodă pe linia boxelor dar, cu mult noroc, fără a conduce la alte incidente nedorite. La vârf Earl Bamber reușea să treacă în cele din urmă de Dirk Muller readucând Porsche la conducere în timp ce colegul Patrick Pilet cădea undeva la jumătatea plutonului. Cu un difuzor spate avariat serios Bamber a reușit să se mențină la conducere trecând primul linia de sosire în timp ce bătălia pentru celelalte două locuri de pe podium urma să fie tranșată în urma unui accident spectaculos.

Ford-ul de pe doi a rămas fără combustibil exact în ultimul tur oprindu-se pe circuit chiar în fața lui Jan Magnusen aflat la volanul Corvette-ului #3 și care s-a văzut acroșând-ul inevitabil pe Muller din spate. Astfel, Ford-ul termină cursa lipit de zidul de beton dar totuși clasat pe poziția a patra în timp ce băieții de la GM completează podiumul după acest final teribil.

La general,  Bamber și Vanthoor urcă pe prima poziție urmați de colegii Tandy/Pilet cu echipajul Garcia/Magnusen pe trei. Următoarea etapă din IMSA va avea loc în weekend-ul 3-5 Mai pe Mid-Ohio Sports Car Course.

Foto – Action Express Racing, Team Penske, Mazda Motorsports, Porsche Motorsport, Corvette Racing, Ford Performance

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului.
Obtineti noua aplicatie GP24 si primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil.
100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.,

Pentru Android: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Google Playstore de pe dispozitiv.
Pentru iOS: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Apple Appstore de pe dispozitiv.