ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    IGTC – Final spectaculos de sezon printre tunete și fulgere

    Cred că o să încep acest articol parafrazându-l pe Nick Tandy la finalul unei curse fulminante, încheiată țopăind prin bălți la lumina farurilor sub un potop de tunete și fulgere: “Holy shit”

    După o absență de 37 de ani, Kyalami se întoarce pe scena internațională găzduind finala din Intercontinental GT Challenge, iar eventul în sine era așteptat cu nerăbdare de toată lumea. Atât titlul la piloți cât și cel destinat constrcutorilor erau încă disponibile iar Mercedes și Maxi Buhk plecau din pole position pentru ambele.

    Pentru Mercedes-ul GruppeM #999 pe care Buhk urma să-l împartă cu Raffaele Marciello și Maro Engel a fost un weekend de coșmar început chiar de Joi când Maro avariază destul de grav mașina după un accident în sesiunea de teste. Până la urmă modelul AMG GT3 este reparat în timp pentru calificări, reparații care s-au făcut și cu ajutorul unor localnici de la un garaj auto din apropiere.

    Buhk venea în Africa de Sud ca lider al clasamentului general cu un avans de 8 puncte față de Fred Vervisch și Maxi Goetz, și zece puncte față de trio-ul Porsche: Olsen, Werner și Campbell. În clasamentul constructorilor Mercedes avea de asemenea un avans considerabil de 22 de puncte față de Porsche, cei din urmă venind cu nu mai puțin de patru echipaje Pro pentru a se bate cu vecinii din Stuttgart.

    Pole-ul a fost adjudecat de Nick Tandy pe un circuit ud și după ce tot el avariase ușor modelul Frikadelli #31 în Q3. Grila era destul de bine conturată cu nu mai puțin de 28 de modele prezente la start, plecare în cursă care s-a dat pe vreme însorită dar cu averse serioase care se anunțau pentru mai târziu. Mercedes-ul #999 chiar cu Buhk la volan bifează primul abandon al cursei, mașina oprindu-se pe circuit imediat după start cu probleme tehnice.

    “Tragedie” cred că este termenul potrivit pentru a descrie situația, dar privind și partea plină a paharului Mercedes încă era în cărți pentru ambele titluri concentrându-și acum atenția asupra lui Maxi Goetz și a modelului #10 înscris de SPS Automotive Performance. Porsche acapara primele trei poziții imediat după start cu modelul Frikadelli pe primul loc, pilotat chiar de Dennis Olsen, unul dintre pretendenții la campionat.

    Prima oră am asistat la duelul dintre acesta și Kevin Estre din Porsche-ul GPX #20, câștigătorii de la Spa de anul acesta. Până la urmă Estre trece la conducere, dar nu neapărat prin forțe proprii ci în urma ordinelor de echipă, probabil nemții vroiau să vadă dacă este vreo diferență de ritm între cei doi. În spatele lor era Laurens Vanthoor la volanul Porsche-ului Dinamic Motorsport #12 urmat de echipaje Audi, Mercedes, BMW, Honda și Nissan.

    De menționat că traseul de la Kyalami este situat la o altitudine de puțin peste 1500 de metri, fapt care printre altele avantajează oarecum motorizările turbo și de aceea a fost aplicat un BoP mai special pentru această cursă. Altă victimă a primei ore a fost Aston-ul Garage59. Chris Goodwin pierde controlul mașinii după ce abreiajul îi cedează și avariază serios spliter-ul față după un contact cu bordurile. Modelul Vantage revine până la urmă pe circuit, cam după 80 de tururi de reparații dar măcar nu se dădeau bătuți cu una cu două.

    Nici pentru Mercedes-ul #10, singurul rămas să apere onoarea mărcii, nu părea că va fi o cursă foarte ușoară. Mașina intră prima la boxe, mult mai devreme față de restul lumii. Se pare că se strânseseră prea multe resturi pe grila radiatorului și deja erau semne de supraîncălzire. Fereastra de pit-uri se apropia cu pași repezi și apărea inevitabil întrebarea: “să schimbăm pneurile, sau să mai facem încă un stint cu setul ăsta și vedem ce iese?”

    Ei bine, Bentley și Mercedes prin echipajele #44 și #107 au ales să nu schimbe pneurile rezultând astfel mai puțin timp petrecut la boxe iar cele două preluau în acest mod conducerea cursei. Jordan Pepper aflat la volanul modelului #107 se menține lejer la conducere pe tot parcursul orei secunde demonstrând că se poate folosi lejer un set de pneuri pentru două stint-uri. Imediat însă vine și primul FCY urmat de intrarea pe circuit a mașinii de siguranță.

    În cauză este singurul Lamborghini de pe grilă înscris de Stradale Motorsport și care lovește violent barierele de protecție ducând la prima neutralizare a întrecerii. Înainte de aceasta am avut din nou un abandon de partea modelului Acura NSX, tot cu probleme tehnice. Un caz nefericit și aici în condițiile în care mașina rula destul de bine în prima parte a clasamentului. Și dacă tot am ajuns la capitolul Japonia, celelalte mașini din țara soarelui răsare, duo-ul Nissan de la KCMG, au rulat la fel constant în special echipajul #18 care o să si termine cursa pe o poziție destul de bună.

    După apariția pe circuit a safety car-ului toată lumea intră la boxe și din nou ierarhiile sunt date peste cap de jocul pneurilor. La conducere revine Porsche-ul GPX #20, mașină care o să conducă ostilitățile cea mai mare parte din cursă. Avem parte de un contact fără urmări prea grave între Tristan Vautier la volanul Mercedes-ului Strakka #44 și Nick Tandy din cockpit-ul Porsche-ului #31.

    Doar câteva tururi mai târziu însă, Vautier scoate în decor Mercedes-ul provocând o nouă neutralizare. Din spate, după un start doar de pe poziția 16, BMW-ul Walkenhorst #34 ajunsese în top 3 recuperând poziție după poziție. După ce trece de Tandy pentru locul secund, Christian Krognes pleacă în urmărirea lui Michael Christensen pentru prima poziție. Din păcate BMW-ul este primul care intră la boxe lăsând cele două Porsche-uri să se bată între ele.

    Tandy îl lovește pe Christensen din spate, danezul întâmpinând probleme cu traficul și coborând un pic ritmul. Ambele mașini se rotesc pe circuit dar scapă fără avarii serioase. Tandy îi predă mai apoi volanul lui Olsen care este nevoit să săvârșească un drive through penalty pentru scăparea colegului. Acum se regăsește la mijlocul plutonului de unde are destul de recuperat pentru a ajunge din nou în față.

    Asistăm și la o explozie teribilă de pneu pe Bentley-ul #108 a cărui aripă dreapta-spate este smulsă cu totul. Resturile Continental-ului rămân pe circuit dar deocamdată nu se aplică nicio neutralizare. Aceasta vine într-un final dar mult mai târziu iar britanicii sunt obligați să repare cumva mașina care era dezbrăcată până la șasiu pe partea respectivă. Imediat începe să se lase și întunericul peste Kyalami iar la vârf avem în continure Porsche-ul #20 cu BMW-ul #34 și Mercedes-ul #10 pe urmele sale. Nu i-am mențioat deloc pe cei de la Audi până acum, și asta nu pentru că au avut o cursă slabă, mai de grabă una cu peripeții.

    Audi venea aici cu două mașini de la WRT și Land Motorsport, cea din urmă plecând din prima linie a grilei alături de Porsche-ul Frikadelli. Într-adevăr că nu au avut ritmul celor din față dar mașinile s-au prezentat destul de bine, problema a fost că ambele au încasat penalizări pentru nerespectarea timpului limită de pit-stop, sper să nu mă înșel dar modelul #29 de la Land chiar în două rânduri.

    Imediat după lăsarea întunericului a venit și ploaia așteptată de toți, și chiar mai târziu decât era prognozată. Imediat vedem Bentley-ul #108 în afara circuitului, fapt care aduce din nou mașina de siguranță pe circuit. Ploaia a venit când mai erau 2 ore și 16 minute de disputat iar aversele au fost atât de însemnate încât s-a dat din nou verde cu doar 25 de minute rămase.

    Safety car-ul a stat de data asta foarte mult pe circuit timp în care ierarhia s-a tot modificat în funcție de cine și când mai intra pe la boxe. La momentul restartului aveam Mercedes-ul #10 la conducere cu Yelmer Buurman la volan urmat de Porsche-ul #20 al lui Richard Lietz și cel #31 cu Tandy “la butoane”.

    Aici se dădea bătălia pentru ambele titluri iar Porsche-urile reușesc să treacă în linie de Mercedes-ul lui Buurman după care fac schimb de locuri, Tandy trecând la conducere. Era mutarea logică din partea constructorului care vroia să-i asigure titlul de campion lui Dennis Olsen. Dar nebunia nu se termina aici, din spate venea din nou ca vântul și ca gândul BMW-ul Walkenhorst de data aceasta cu Mikkel Jensen la volan care imediat trece de Lietz și pornește pe urmele lui Tandy.

    Din păcate pentru el timpul din ce în ce mai puțin și Tandy care avea un ritm foarte bun nu au permis BMW-ului să urce mai sus de locul secund la final. Porsche obține până la urmă victoria și locul trei, acestea asigurând tutlul lui Olsen și de asemena cel al constructorilor. Pe patru până la urmă termină Audi-ul Land, urmat de Mercedes-ul #10 iar Nissan pe șase cu echipajul #18.

    A fost o cursă excepțională, am avut dueluri la cuțite timp de șapte ore, iar finalul condimentat din plin de ploaia torențilă a fost incitant de-a dreptul. Kyalami se întoarce cu secces pe scena internațională și ne oferă un final de sezon spectaculos, dramatic pentru unii și cu lacrimi de fericire pentru alții. Pentru mine personal de departe una dintre cele mai savuroase curse de anul acesta.

    Rezultate complete

    Race highlights

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: IGTC, Porsche Motorsport, Mercedes AMG, Audi Sport, Bentley Motorsport, BMW Motorsport

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss