IGTC – Ferrari câștigă cele opt ore de la Laguna Seca după un parcurs fără cusur

Anul acesta calendarul IGTC s-a schimbat un pic iar California 8 Hours a fost a doua etapă a stagiunii, eceasta fiind încheiată acum de Kyalami 9 Hours, noul puști din cartier. Cursa de anul acesta de pe legendarul Laguna Seca s-a desfășurat integral pe lumină și temperaturi numai bune de rulat. Grila de start nu a fost foarte numeroasă, trebuie să notăm acest aspect, dar din punct de vedere al calității s-a prezentat la cel mai înalt nivel.

Am avut nu mai puțin de șaisprezece modele GT3 de la toți constructorii importanți implicați la această clasă, mașini pilotate de piloți de uzină de cel mai înalt calibru. Plutonul a fost completat de alte trei echipaje GT4 plus singura mașină de specificație GTC, Lamborghini-ul Huracan al celor de la ARC Bratislava.

Pole-ul a fost obținut, venind și ca o surpriză pentru mulți, de singura Acura NSX GT3 din pluton pilotată de Mario Farnbacher, în timp ce locul secund revenea KCMG-ului GT-R #35. Nissan-ul a avut însă startul mai bun trecând pe primul loc încă din primul viraj afișând mai apoi un ritm foarte bun pe tur iar după prima oră de cursă intra la boxe în calitate de lider.

În spate Ferrari-ul HubAuto amenința locul secund, loc pe care avea să și-l adjudece în defavoarea modelului Acura NSX care începea să piardă teren. În spate, se dădeau bătălii pe toate fronturile, Mercedes, Audi, BMW și Porsche fiecare încercnd să câștige cât mai multe poziții. Primplan-ul primei ore a fost duelul celor două Porsche-uri, pe rând bineănțeles, cu BMW-ul Schnitzer care nu era la fel de rapid dar foarte dificil de depășit.

După primul rând de pit-uri Ferrari-ul #27, singurul 488 GT3 de pe circuit dealtfel, trecea la conducere urmat acum de Porsche-ul Parck Place #911. Nissan și Acura protagoniștii startului, nu au avut operațiuni foarte reușite la boxe ieșind undeva la mijlocul plutonului. Cam pe acolo și-au petrecut și restul cursei neputând ține pasul cu Ferrari, Mercedes și Porsche. Cele două BMW-uri înscrise de Schnitzer și Wlkenhorst au optat pentru strategii diferite față de restul lumii în speranța că asta va compensa ritmul mai slab pe tur.

Câștigătorii de anul trecut, Audi, veneau de asemenea cu două echipaje de calibru de la Land Motorsport și Team WRT. Din păcate pentru ei acum nu au mai fost cei mai rapizi de pe circuit iar dacă punem la socoteală și micile probleme întâmpinate pe parcurs rezultă un finish în afara podiumului pentru ambele echipaje. Până la jumătatea cursei a început să fie clar care mașini afișau cei mai buni timpi, este vorba de Ferrari-ul #27, cele două Porsche-uri #911 și #912 și Mercedes-ul GruppeM #999.

După unele probleme la boxe cauzate de pistoletul pneumatic, Ferrari-ul pierdea poziția de lider în dauna Porsche-ului #911 în timp ce celălalt model 911 GT3 R înscris de Wright Motorsports, mașina condusă de învingătorii din prima etapă de la Bathurst, se apropia și el venind foarte tare din spate. Singurul steag galben al întregii curse a fost unul local cauzat de o pană de cauciuc suferită de Lamborghini-ul ARC Bratislava.

Cum spuneam, modelul #912 venea și el foarte tare din spate iar în urma unui stint excepțional din partea lui Dirk Werner mașina intra la boxe la jumătatea cursei în postura de lider al clasamentului. Din păcate ghinionul lovea acum, 911-le oprindu-se chiar la intrarea pe linia boxelor cu prebleme la selectarea vitezelor. În aceste condiții abandonul a fost singura obțiune fiind un rezultat dezastruos pentru un model care emitea pretenții la victorie.

A doua jumătate a cursei a văzut Ferrari-ul din nou pe prima poziție după stint-uri foarte bune din partea celor trei piloți ai echipajului HubAuto. Porsche-ul Park Place se menținea pe locul secund dar începea să piardă teren acuzând probleme la sistemul de frânare. Nu numai că nu au mai putut ajunge din urmă Ferrari-ul dar până la final au pierdut și locul secund care le-a revenit băieților de la Mercedes pe modelul AMG GT3 #999. În final Ferrari a cules steagul în pătrățele după un parcurs fără cusur lipsit de probleme foarte grave și după ce s-a dovedit a fi cea mai rapidă mașină de pe circuit.

În afara podiumului au sosit Audi-ul WRT #10 și BMW-ul Schnitzer #42, ambele cu ceva emoții pe parcurs, BMW-ul fiind implicat și într-un contact cu Audi-ul Land chiar în vârful tirbușonului. Nu i-am menționat pe băieții de la Bentley și asta pentru că nu au avut efectiv niciun cuvânt de spus în acestă cursă. Mai mult, modelul #107 fiind unul dintre cele trei abandonuri alături de Porsche-ul Wright Motorsports și Mercedes-ul Strakka #44.

La GT4 s-a impus Mustang-ul PF Racing rulând practic nestingherit pe tot parcursul întrecerii în timp ce Lamborghini-ul ARC Bratislava și-a câștigat propria clasă, dacă putem să-i spunem așa. Per total cursa a fost una palpitantă cu bătălii atât la vărf cât și în pluton iar lipsa neutralizărilor a contibuit de asemenea la reușita acestui eveniment.

Următoarea etapă din Intercontinental GT Challenge este programată la sfărșitul lui Iulie, cele 24 de ore de la Spa Francorchamps considerate pe bună dreptate bijuteria coroanei!

Foto – IGTC, Mercedes AMG, Porsche Motorsport, Audi Sport, BMW Motorsport

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului.
Obtineti noua aplicatie GP24 si primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil.
100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.,

Pentru Android: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Google Playstore de pe dispozitiv.
Pentru iOS: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Apple Appstore de pe dispozitiv.

Race Calendar & Standings
  • GP France

    Circuit Paul Ricard, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    23
    June

  • Robert Kubica

    Williams Mercedes, Formula 1

    #1