Latest Posts

IGTC – Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Vizualizări: 15942

Intercontinental GT Challenge a ajuns la etapa cu numărul trei şi penultima din sezon, cele 10 ore de la Suzuka unul dintre cele mai spectaculoase circuite ale planetei. Anul acesta cursa s-a aflat chiar la ediţia inaugurală cu o grilă formată din nu mai puţin de 35 de maşini cu echipaje Pro şi Pro-am.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Să fiu cinstit tribunele nu au fost din cele mai pline, dar acesta este doar începutul unei curse şi de asemenea al unui campionat care sper să crească foarte mult în popularitate mai ales că de la anul vom avea în calendar şi cursa de 9 ore de la Kyalami, alt circuit istoric pe care s-au dat odată dueluri epice.

Din pole position urma să plece surprinzător o maşină înscrisă la Pro-am după un tur de senzaţie din partea lui Nick Foster pe care îl regăsim şi în cockpit-ul modelului 488 GT3 HubAuto pentru start. Maşina avea să conducă prima oră de cursă cu un avans de peste patru secunde în faţa locului secund ocupat tot de un model Pro-am, Mercedes-ul SunEnergy 1 #75.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Din păcate pentru Ferrari-ul #28 urma să vină o penalizare pentru nereguli în timpul startului, mai exact la plecarea în turul de formare maşina nu a putut să pornească rămânând oprită pe circuit. În urma acestei penalizări s-a pierdut evident timp care nu a mai putut fi recuperat rezultând doar un loc 13 la final.

Ei bine, din ora a doua şefia cursei a fost preluată de Mercedes-ul Gruppe-M Racing #888 care urma să câştige într-o manieră dominantă după ce a condus continuu până la final. Tripleta R.Marciello/T.Vautier/M.Engel au adus maşina cu bine la final cu un avans de aproape 32 de secunde în faţa locului al doilea ocupat tot de un Mercedes, modelul #43 Strakka Racing.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Cele două maşini ale constructorului din Stuttgart au făcut o cursă fără greşeală aducând acasă dubla iar Marciello şi Vautier devin lideri în clasamentul general al competiţiei înainte de ultima etapă de la Laguna Seca.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În spatele aestora au sosit în ordine Audi-ul #6 Absolute Racing şi cel #66 Team WRT, ambele cu echipaje Pro formate din piloţi de uzină ai mărcii. Nici bavarezele nu pot spune că au mers rău dar nu au putut egala ritmul infernal afişat de Mercedes.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Top-ul 5 a fost completat tot de un model european, Good Smile Racing #00 aka “anime Merc” care l-a avut în componenţă şi pe Kamui Kobaiashi pilotul de uzină Toyota din WEC. Pe şase a venit Bentley-ul #08 fiind cel mai bine clasat dintre cele două modele de uzină ale britanicilor.

De partea cealaltă maşina soră #07 a fost cam oaia neagră a cursei fiind în centrul a două coliziuni, ambele încheiate rău pentru adversari. Primul accident în care a fost implicat Bentley-ul #07 a avut loc în ora a treia când J.Gounon s-a lovit cu McLaren-ul #58 al lui C.Ledogar.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Ledogar nu a mai putut controla maşina care s-a izbit violent de barierele de protecţie provocând primul şi singurul FCY al cursei urmat inevitabil de intrarea pe circuit a maşinii de siguranţă. Dealtfel exceptând acest incident mai serios restul cursei a fost surprinzător de liniştită fără alte accidente grave.

Mai apoi, în a doua parte a cursei, #07 era din nou în centrul atenţiei şi tot cu Gounon la volan. Acesta a scos puţin în decor modelul Continental GT3 iar la revenire a lovit partea dreapta faţă a Ferrari-ului #27 provocându-i avarii considerabile. După ce sora #28 îşi pierduse avantajul pole-ului din cauza acelei penalizări acum şi acest echipaj se vedea în faţa unei probleme serioase asta după ce mersese constant în interiorul top-ului 10 chiar şi top 5 pe alocuri.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Pentru acest incident maşina Bentley a primit o penalizare cu trecere pe la boxe soarta lovind mai târziu printr-o pană de cauciuc. În final modelul a fost clasat ultimul în clasament asta după ce nici măcar nu a terminat efectiv cursa.

Alt constructor care a mers bine dar a avut parte doar de ghinioane a fost Nissan. KCMG venea la Suzuka cu două modele GT-R GT3 cu echipaje Pro şi speranţe destul de mari la rezultate pozitive. #23 a fost primul implicat în bătălia pentru locurile fruntaşe maşina oprindu-se din păcate pe circuit cu probleme tehnice în prima parte a cursei. Celălalt echipaj #018 şi-a croit apoi drum în faţă fiind la rândui tras în jos tot de probleme tehnice, blestemul KCMG lovea din nou.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Nici modele Porsche nu au dus-o mai bine, Manthey Racing #911 terminând doar pe 12 în faţa aflându-se sora #991 înscrisă de Craft Bamboo Racing, ambele cu piloţi de uzină. Chiar dacă nu au avut ritmul necesar pentru a pune probleme poziţiilor din fruntea cursei, o serie de ieşiri în decor le-a pecetluit şi mai mult soarta.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

Am menţionat câştigătorul de la Pro dar nimic de Pro-am, aici victoria a revenit tot unui Mercedes, modelul SunEnergy 1 #75 rulat prin intermediul Black Falcon care au completat  top 10-ul la final. Cu excepţia unui drive-through penalty maşina a avut un parcurs destul de regulat putând urca şi mai mult în clasament. Podiumul la clasă a fost completat de #28 maşina plecată din pole şi JLOC cu al lor Huracan GT3.IGTC - Dublă Mercedes în ţara soarelui răsare

La capitolul abandonuri menţionăm cele două Nissan-uri KCMG, McLaren-ul #58 după acel accident teribil dar şi Porsche-ul #7 D’Station Racing care s-a oprit pe circuit încă din primele ore şi nu în ultimul rând primul abandon efectiv înregistrat chiar în prima oră, modelul Strakka Racing #42 oprit şi el pe circuit cu probleme la cutie în cockpit aflându-se chiar patronul N.Leventis.

Una peste alta aceată primă ediţie a Suzuka 10H a fost un succes total şi zic eu un clasic în devenire. Ultima etapă din IGTC va avea loc în luna Octombrie cu cele 8 ore ale Californiei de pe legendarul Laguna Seca.

Race Results

 

 

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: IGTC, Mercedes AMG, Audi Sport, Nissan NISMO, Porsche Motorsport, Ferrari Races
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Cosmin Milcu/GP24.ro

Latest Posts

Don't Miss