Latest Posts

GTWCE – Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Vizualizări: 18031

GT World Challenge Europe a demarat în forță weekend-ul trecut cu o deja clasică a seriei de anduranță de trei ore, în schimb circuitul a fost unul care în mod normal nu s-ar fi aflat pe lista de anul acesta, Imola. Cursa a fost spectaculoasă, am avut parte de multe dueluri interesante și destule neutralizări care să condimenteze un pic toată situația.

Audi, deși pare greu de crezut nu mai câștigaseră în seria de anduranță de la Monza 2018, chiar dacă constructrul din Ingolstadt a fost mereu una dintre constantele campionatului. Înainte să trecem la cursa propriu-zisă facem și un mic preview al sezonului 2020. Audi mizează și în acest an în principal pe echipa lor fanion WRT Racing aducându-l în garaj și pe Mirko Bortolotti după ani de zile de colaborare cu Lamborghini. De asemenea nu uităm de Attempto Racing sau de Sainteloc Racing, ambele cu echipaje puternice.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Mercedes își pun bazele și anul acesta în cei de la AKKA ASP Team dar în schimb Black Falcon au făcut un pas în spate lăsând locul vacant celor de la HRT (Haupt Racing Team). După ce au dominat categoric anul trecut, Lamborghini se întorc pentru a-și apăra titlurile câștigate în 2019 alături de FFF Racing Team și cu același echipaj fanion Andrea Caldarelli/Marco Mapelli/Denis Lind.

Bentley din păcate nu mai sunt prezenți prin efortul de uzină M-Sport, în schimp de peste ocean au venit cei de la K-Pax Racing plus Team Parker Racing și CMR alături de care concurează și compatriotul nostru Răzvan Umbrărescu. McLaren sunt și ei reprezentați binișor prin intermediul celor de la Optimum Motorsport și 59 Racing în timp ce BMW și Lexus vin fiecare cu un singur model, M6 GT3 înscris de Boutsen Ginion Racing, respectiv RCF GT3 rulat de Tech 1 Racing. Aston Martin din păcate nu mai are reprezentanți la clasa Pro, în schimb stă destul de bine la celelalte clase unde de altfel s-au și impus.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Încheiem cu Ferrari și Porsche, ambele bine reprezentate în special la clasa Pro. Italienii vin cu două echipaje foarte puternice de la AF Corse și SMP Racing în timp ce nemții mizează pe două modele înscrise de GPX Racing, și câte o mașină de la ROWE Racing și Dinamic Motorsport. Per total am avut pentru deschiderea sezonului o grilă foarte bine conturată cu 46 de modele de la o multitudine de constructori.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Primul pole position al anului a fost adjudecat de modelul Attempto Racing #66 urmat în prima linie a grilei de Ferrari-ul #51 AF Corse. Linia a doua a fost completată de Mercedes-ul #88 AKKA ASP și Porsche-ul GPX #12 pe patru, având patru constructori diferiți în fruntea grilei. Pentru campionii în exercițiu nu a fost o sesiune de calificări prea reușită, Huracan-ul GT3 #63 pornind în cursă abia de pe locul 19.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Primul ghinionist imediat după start este Mercedes-ul HRT #4 plecat de pe șase din grilă care iese în decor și pirde o mulțime de poziții. Audi-ul #66 se menține la conducere în timp ce prima neutralizare vine la scurt timp după ieșirea în decor a modelului AMG GT3 #44 de la SPS Performance. Prima oră a fost în mare parte acaparată de incidente, urma o nouă ieșire în decor a Mercedes-ului #87 iar la scurt timp un alt contact între alt Mercedes de la RAM Racing și Bentley-ul #107 CMR pilotat chiar de Răzvan Umbrărescu. Toate cele trei menționate au abandonat până la final. Chiar dacă nu a fost un debut așa cum și-ar fi dorit el, îi ținem pumnii lui Răzvan pentru cursele viitoare.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Finalul orei a adus și prima aglomerație la pit-uri când s-au și dat ierarhiile peste cap. La conducere acum se instalau cele două Ferrari-uri, #51 și #72, în timp ce podiumul era completat de Mercedes-ul #88. Audi-ul Attempto cobora până pe locul 20 după un schimb defectuos care i-a costat timp prețios. Ora secundă urma să fie mult mai liniștită și să îl aibe în prim plan pe Kelvin van der Linde și Audi-ul WRT #31.

Sud-africanul își începe ascensiunea de pe locul cinci, prima victimă fiind Porsche-ul #40 și tânărul Louis Deletraz campionul de anul acesta din seria virtuală a celor de la SRO. Au urmat apoi pe rând Mercedes-ul și cele două Ferrari-uri din față iar cât ai clipi Audi era la conducere și cu un ritm mult peste ceilalți. În spate Deletraz ajuns pe locul șase formează o coadă de toată frumusețea în spatele modelului 911 având un ritm mai slab dar greu de depășit.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Au început în scurt timp să curgă și penalizările pentru depășirea limitei de viteză în condiții de FCY, printre victime fiind și Ferrari-ul AF Corse de pe locul secund. Avem parte și de un duel încrâncenat pentru poziția a treia între Patrick Pilet și Timur Boguslavskiy, în cele din urmă Porsche-ul trece în față cu puțin timp înainte de cea de-a doua fereastră de pit-uri.

După acest ultim schimb la conducere revenea Audi-ul #31 acum la volan fiind Bortolotti care declara că îi place foarte mult modelul R8 GT3. Pe doi avansa Porsche-ul #12 cu Mathieu Jaminet în cockpit în timp ce ultima treaptă a podiumului era ocupată de Felipe Fraga și Mercedes-ul #88. Lipsea din ecuație Ferrari-ul SMP care cobora în a doua parte a clasamentului după un schimb dezastruos.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Ultima oră a început cum nu se putea mai bine, adică cu o nouă neutralizare în urma contactului dintre Alvaro Parente la volanul Bentley-ului #9 și Mercedes-ul #100 GetSpeed pilotat de Fabian Schiller. Parente urma să fie penalizat pentru cauzarea unei coliziuni.

În față era o oportunitate numai bună pentru Jaminet să amenințe prima poziția a lui Bortolotti, deși Audi-ul era clar cea mai rapidă mașină de pe circuit. Iar o ultimă neutralizare avea loc în ultima parte a cursei când McLaren-ul #60 se oprește pe circuit. Din nou Porsche-ul se vede în poziția de a se lupta pentru victorie, din păcate nu a fost cazul.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Bortolotti se menține lejer în fruntea cursei iar adevăratul duel se dă pentru poziția secundă între Jaminet și Fraga iar mai apoi pentru locul trei între Fraga și Dries Vanthoor în cealaltă mașină a celor de la WRT. Până la final ordinea nu se mai schimbă și avem victorie Audi cu Porsche și Mercedes pe doi și trei. Punem la socoteală locul patru pentru echipajul #32 și putem spune că a fost un weekend mai mult decât reușit pentru WRT și Audi de o potrivă.

Printre ghinioniștii acestui debut de sezon enumerăm HRT #4 cu finish doar pe locul 16 după ieșirea în decor de la start și încasarea unei penalizări mai târziu, Ferrari-ul SMP care până la urmă a încheiat abia pe 20, iar Audi-ul Attempto plecat din pole și Lamborghini-ul campion #63 au fost nevoite să abandoneze cu totul.GTWCE - Audi sparge gheața după doi ani de pauză

Să nu uităm nici de celelalte clase, la Pro-Am s-a impus Aston-ul #188 Garage 59 iar Barwell Motorsport#78 la Silver Cup. Per total a fost o cursă de savurat, multe dueluri interesante la toate nivelurile condimentate de întreruperi și penalizări. Următoarea etapă din GT World Challenge Europe este rezervată seriei de sprint peste două săptămâni la Misano.

Rezultate complete

 

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss