More

    Latest Posts

    GP24 Racing Ladies: Katherine Legge este pregătită să își definească moștenirea în motorsport.

    Bine ați venit la GP24 Racing Ladies, deoarece în fiecare an, în luna martie, onorăm doamnele implicate în motorsport. În această categorie, împărtășim poveștile femeilor tare care au cucerit și au ajutat sau au contribuit la scena curselor de-a lungul anilor.

    Pentru începutul ediției din acest an a „Lunii Femeilor” GP24 Racing Ladies, am stat de vorbă cu pilotul britanic Katherine Legge. Katherine a participat anul acesta la Rolex 24, o cursă de anduranță desfășurată pe circuitul rutier de la Daytona International Speedway. Pentru al doilea an consecutiv, ea a condus Porsche-ul echipei Hardpoint și s-a bucurat cu adevărat de această aventură. „Daytona este o cursă mare. Este o cursă atât de epică”, a spus ea despre Rolex 24.

    Racing Ladies

    Cândva pilot de curse pe monoposturi, Katherine Legge a rămas în ultimii ani la cursele de mașini GT, sport și de anduranță – și acesta este un loc în care Legge își dorește cu disperare să ajungă. „Cred că are mult de-a face cu modul în care se desfășoară cursele de mașini sport. Încearcă să le facă mai prietenoase pentru fani”, a spus ea. „În trecut, aveai cam șase clase diferite și nu știai cine câștigă. Nu puteai să-ți dai seama cine era în ce și ce se întâmpla, iar acoperirea televizată nu era atât de grozavă”.

    „Acum avem o clasă GT masivă în care vom concura unii împotriva celorlalți, astfel încât să poți vedea cine este lider. Este foarte bine pentru fani. Apoi, dacă sunt oameni care se uită, sunt și oameni care sponsorizează. Și dacă sunt oameni care sponsorizează, sunt mai mulți oameni care vor să o facă.

    Și astfel, acest lucru face ca întregul sport să avanseze. În cele din urmă, producătorii implicați dezvoltă lucruri pe care le veți conduce pe șosele, nu-i așa? Așa că este o spirală ascendentă. Așa că este foarte frumos să faci parte din asta și să vezi cum a progresat în ultimele două decenii”.

    „Am fost o tânără foarte norocoasă și am găsit ceva ce mă pasiona de la o vârstă fragedă, și anume kartingul”, a spus Katherine. „Am avut părinți care m-au susținut – în special tatăl meu”. „Am fost fetița lui tata. Eram o dependentă de adrenalină. Călătoream prin toată Europa și mergeam pe diferite circuite de curse. Și a fost distractiv, dar mi-a dat și o concentrare, mi-a dat o pasiune și mi-a dat un scop”.

    Racing Ladies

    După aproape un deceniu de karting, Katherine Legge a obținut o bursă pentru a începe să concureze în curse de monoposturi, inclusiv în Formula 3, Formula Renault și Formula Ford, unde s-a impus rapid ca pilot promițător. În 2000, a fost prima femeie care a obținut pole position într-o cursă Formula Ford Zetec. În anul următor, a depășit recordul de tur al lui Kimi Raikkonen și a obținut un alt pole – o performanță atât de impresionantă încât a devenit prima femeie care a primit premiul „Rising Star” al British Racing Drivers Club.

    În ciuda talentului său, progresul carierei lui Katherine Legge a încetinit semnificativ în lipsa fondurilor necesare pentru a susține un program de curse mai solid în Europa. Ea a trebuit să se orienteze către un alt loc: America. Totuși, pentru a-și asigura viitorul, Legge a trebuit să facă ceva îndrăzneț. Ea a intrat în birourile Cosworth din Marea Britanie și a informat personalul că nu va pleca până când nu-l va întâlni pe Kevin Kalkhoven, care era unul dintre proprietarii Champ Car World Series la acea vreme. Katherine a văzut o deschidere și a urmărit să-și dovedească sinceritatea pândindu-i biroul.

    Kevin Kalkhoven și-a trimis fiica să vorbească cu Katherine, dar conversația nu a durat mult. Fiica lui Kalkhoven l-a informat pe acesta că trebuie să vorbească el însuși cu ea. Apoi, acesta i-a oferit șansa vieții sale: Dacă se muta în America, i se garantau primele trei runde ale Campionatului Toyota Atlantic.

    Racing Ladies

    „La început, aș spune că nu mi-a plăcut în mod deosebit”, a spus Katherine Legge despre mutarea sa în Statele Unite în 2004, lucru pe care l-a făcut la doar 24 de ani. „Era atât de diferit, iar eu nu ieșisem niciodată cu adevărat din Europa. Și, după cum știți, Europa este cu total diferit”. „Dar apoi m-am întors în Europa pentru a conduce pentru Audi în DTM timp de câțiva ani și mi-a fost dor de Statele Unite. Ajunsesem să o iubesc”.

    Prima cursă Toyota Atlantic a lui Katherine a avut loc pe circuitul emblematic de la Long Beach – o cursă pe care a câștigat-o ulterior, devenind astfel prima femeie care a câștigat o cursă de dezvoltare pe roți deschise în America. Succesul a arătat că aici era locul ei, iar Legge a continuat să obțină alte două victorii și alte două podiumuri pe parcursul anului. A terminat pe locul trei în puncte și a luat premiul Rising Star din acel an.

    Mai târziu, în același an, a obținut un test drive într-o mașină de Formula 1, devenind astfel prima femeie care se urcă la volanul unei mașini de Formula 1 de la Sarah Fisher, în 2002. În luna următoare, a devenit prima femeie care a testat o mașină de Grand Prix A1. Iar la sfârșitul anului 2005, Katherine Legge a câștigat premiul „Cel mai promițător pilot de curse pe șosea al anului” acordat de RACER Magazine – un titlu pe care l-a smuls de la A. J. Allmendinger și pe care l-a împărțit cu companii prestigioase precum Greg Moore, Kimi Raikkonen și Jenson Button.

    Nu a fost o surpriză că Katherine a trecut la Champ Car cu echipa PKV Racing în 2006. În acel an, ea a devenit prima femeie din istoria seriei care a condus tururi. În anul următor, s-a mutat la echipa Dale Coyne Racing, unde și-a asigurat cele mai bune clasări pe locul șase la două curse.

    Racing Ladies

    După aceea, Katherine Legge a avut un scurt stagiu în Europa, în seria DTM, care nu a fost tocmai un mare succes. Cea mai bună clasare a fost un loc 12, iar în al treilea an la Audi, era singurul pilot din echipă care concura într-o mașină învechită. Poate că nu a fost o surpriză, atunci, că și-a întors privirea spre IndyCar Series. În 2012, a semnat cu Dragon Racing alături de Sebastien Bourdais.

    Această decizie, însă, a fost plină de conflicte încă de la început. Proprietarul echipei, Jay Penske, a luat decizia de a schimba motoarele Lotus ale echipei cu motoare Chevrolet, dar a reușit să obțină doar un singur motor Chevrolet în leasing, lăsându-i pe Katherine Legge și Sebastien Bourdais să își împartă sarcinile de conducere. Faptul că a plecat în anul următor pentru programul DeltaWing din cadrul United SportsCar Championship nu a fost o surpriză.

    Racing Ladies

    De atunci, Katherine a trecut de la o serie la alta.În 2015, ea a anunțat că va face parte din echipa Grace Autosport, formată numai din femei, pentru celebra cursă Indy 500 – un plan care a eșuat când echipa nu a reușit să obțină un șasiu competitiv și sigur. Ea a concurat în două evenimente de Formula E înainte de a fi înlocuită. A participat la trei curse din NASCAR Xfinity Series, apoi și-a rupt piciorul și încheietura mâinii la un test din European Le Mans Series.

    Dar acolo unde Katherine Legge a prosperat cu adevărat a fost pe scena mașinilor sport. Perioada petrecută la echipa Michael Shank Racing Acura s-a dovedit a fi una de succes, aducându-i mai multe victorii și podiumuri. Iar primul ei an cu Team Hardpoint, 2021, a fost fructuos: echipa nu a terminat niciodată mai jos de locul 12, iar Katherine crede cu tărie că acesta a fost doar începutul.

    „Acum cunoaștem mașina, am făcut salturi înainte cu mașina, cu competitivitatea mașinii și cu configurația mașinii”, a spus ea. „Am arătat viteză anul trecut pe unele circuite, dar nu am transformat-o niciodată în rezultate. Așadar, anul acesta sperăm cu adevărat să facem un nou salt și să obținem câteva podiumuri și rezultate”. Legge se uită și la imaginea de ansamblu: Creșterea actuală și rapidă a curselor din America.

    Racing Ladies

    „Am trecut prin câteva depresiuni economice, iar cursele de mașini sunt un sport care, în cele din urmă, este condus de fani, televiziune și sponsori”, a spus ea. „Și astfel a fost greu la sfârșitul anilor 2000, când am trecut prin acea recesiune, deoarece sponsorii nu cheltuiau cu adevărat destui bani, iar apoi asta suferă. Apoi, fanii nu se mai uită la curse, ci se duc și se uită la altceva, așa că asta are de suferit. Așa că a fost un flux și un reflux.”

    Adevăratul ei succes, însă, a venit sub forma activismului său. Katherine Legge a făcut parte din Women in Motorsport Commission, o organizație a FIA menită să încurajeze femeile să se implice în curse în toate aspectele, fie că sunt piloți, membri ai echipajului sau ofițeri de comunicare. Totul face parte dintr-un plan mai amplu de a încuraja mai multe femei să participe în domenii care anterior nu le erau accesibile.

    „În general, dacă ne uităm în urmă cu o sută de ani, nu existau femei CEO. Nu existau femei președinte sau lideri mondiali. Așa că eu cred că este o evoluție, nu?”, a spus ea. „Și pur și simplu se schimbă și devine din ce în ce mai egal și mai bine”.

    Racing Ladies

    GP24 Racing Ladies a abordat-o pe Katherine Legge pentru prima dată în ianuarie, chiar înainte de Roar Before the 24. Când am întrebat-o ce crede că ar fi un obiectiv realist pentru ea și echipa ei pentru Rolex, a râs și a spus: „Întrebați-mă asta după cursă”. În cursa de calificare, ea și echipa ei au terminat pe locul 47 din 60 de mașini – ceea ce nu este rău pentru o echipă GTD. Totuși, Katherine era încrezătoare că, dacă ea și echipa Hardpoint ar putea ajunge până la finalul cursei, un loc în top cinci în clasă ar fi la îndemâna lor.

    Am continuat cu o întrebare la care mulți piloți trebuie să se gândească o vreme înainte de a răspunde. L-am întrebat pe Katherine Legge care speră să fie moștenirea pe care o va lăsa în curse atunci când își va privi în urmă cariera, după ce își va da jos casca pentru ultima oară. Katherine s-a gândit la întrebare câteva secunde înainte de a răspunde.

    „Ei bine, sper că am ajutat și alte tinere femei pilot să urce în ierarhie și să-mi ia locul”, a spus ea. „Și sper că am ajutat la schimbarea peisajului pentru acele piloți de sex feminin. Sper că cursele de mașini sportive și cursele în general au continuat să crească și să devină unul dintre sporturile pe care oamenii le urmăresc în mod regulat, ca și fotbalul”.

    Racing Ladies

    „Sper atât de multe lucruri pentru acest sport, dar sper că voi fi ținut minte pentru că am fost un pilot bun și mi-am adus contribuția”. Chiar dacă ediția din acest an a Rolex 24 nu a decurs exact conform planului, deoarece unul dintre copiloții ei de pe Porsche-ul al echipei Hardpoint a avut un accident în timpul cursei, ceea ce i-a făcut să piardă multe tururi, Katherine Legge și-a asigurat deja această a doua jumătate a moștenirii sale.

    • Mai multe articole din categoria GP24 Racing Ladies pot fi găsite AICI.

    Sursa: GP24 Racing Ladies

    Photocredit: Arhiva Personală - Katherine Legge


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss