Cursa ce a avut loc sâmbătă pe circuitul citadin de 14 viraje, cu o lungime de 1.93 km, din capitala Franței, se anunța a fi una interesantă, deoarece, la puțin timp după calificări, polemenul provizoriu Pascal Wehrlein (foto) , împreună cu coechipierul său de la Mahindra, Jerome D’Ambrosio au fost descalificați din cauza nerespectării presiunii minime din cauciucuri(1.48-1.56 bari , minimul fiind de 1,60 bari).Astfel, prima linie a grilei de start era o linie Nissan eDams , cu Oliver Rowland în Pole Position și Sebastien Buemi pe locul 2.Top 3 ul era completat de Robin Frijins(Virgin).
Cursa a început sub safety car din cauza pistei umede, ploaia începând, încet-încet, să-și refacă apariția pe circuitul parizian iar lucrurile au început să scape de sub control atunci când liderul cursei a blocat cauciucurile în virajul 10 și a ajuns în parapet.Buemi a ajuns lider,însă Frijins îi sufla în ceafă în fiecare tur,așteptând oportnitatea perfectă de a folosi Attack Mode și de a-l întrece.Frijins a primit „gratuit” poziția de lider după ce Buemi s-a dus la boxe după ce în virajul 8, i s- a spart un cauciuc.
După ce ploaia a început să se întețească, a apărut și primul Full Course Yellow. Frijins era urmat de Andre Loterrer(DS Techeetah) și Felipe Massa(Venturi).Steagul Verde a fost fluturat cu doar 23 de minute rămase , iar Tom Dillman s-a retras și el din cauza avriilor severe.Ploua „cu găleata”, iar asta s-a văzut în comportamentul piloților:Sam Bird a ieșit larg în virajul 3, iar, tot în același viraj, Oliver Rowland l-a scos din cursă pe Alexander Sims, iar,mai târziu, Felipe Massa a pierdut controlul mașinii, iar asta l- a costat mai multe poziții .
Cu doar 10 minute rămase din cursă, Eduardo Mortara a făcut contact cu monopostul lui Alex Lynn, amândoi fiind nevoiți să se retragă din cursă. Incidentul a cauzat ieșirea pe circuit a mașinii de siguranță ,iar, când a fost fluturat steagul verde, mai erau doar 2 minute până se intra în ultimul tur al cursei.
După ce D’Ambrosio a ajuns de pe locul 21 pe grilă până pe locul 8, acesta a ieșit larg în virajul 3 și a terminat,astfel, cursa, pe locul 17.
Frijins și-a apărat, în mod impecabil, poziția de lider și a cîștigat cursa, podiumul fiind completat de Andre Lotterer și Daniel Abt(ABT Sport Audi Schaefller).Clasamentul final îl aveți aici:
POS PILOT ECHIPĂ TURURI INTERVAL
1 Robin Frijns Virgin Audi 32 47m50.510s
2 André Lotterer DS Techeetah 32 1.373s
3 Daniel Abt Audi Sport ABT 32 3.175s
4 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 32 3.666s
5 Maximilian Gunther Dragon 32 5.456s
6 Jean-Éric Vergne DS Techeetah 32 6.694s
7 António Félix da Costa BMW I Racing 32 7.238s
8 Gary Paffett HWA 32 7.901s
9 Felipe Massa Venturi 32 10.522s
10 Pascal Wehrlein Mahindra 32 10.998s
11 Sam Bird Virgin Audi 32 11.488s
12 Oliver Rowland Nissan e.dams 32 19.451s
13 José María López Dragon 32 24.023s
14 Oliver Turvey NIO 32 1m22.226s
15 Sébastien Buemi Nissan e.dams 31 1 Lap
16 Mitch Evans Jaguar 31 1 Lap
17 Jérôme d’Ambrosio Mahindra 29 RETRAS
Retrași:Alex Lynn(Jaguar), Eduardo Mortara(Venturi), Stoffel Vandoorne(HWA),Alexander Sims(BMW I Racing),Tom Dillmann(NIO).
PHOTOCREDIT:AutocarIndia
Sursa:
Photocredit:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.