Ultima cursă din această olimpiadă a mașinilor urma să fie cea principală din GT Cup, iar după două curse de calificare de-a dreptul dramatice cel mai probabil nici acum situația nu va fi alta. Din păcate mai avem doar 21 de echipaje pe grilă întrucât Danemarca a fost nevoită să abandoneze după ce un contact cu Ferrari-ul italian din cursa a doua a avariat sistemul de răcire al mașinii iar rezultatul direct a fost cedarea motorului.
După rezultatele cumulate din cele două curse de calificare, din pole urma să plece Lamborghini-ul polonez urmat în prima linie a grilei de Porsche-ul nemțesc, câștigătorii primei curse de calificare. Japonezii care se dovediseră a fi cei mai rapizi de pe circuit în realitate, plecau de pe trei dar imediat după start Porsche-ul de pe locul secund începe să pice în clasament avându-l la volan pe Steffen Görig, pilotul bronze al echipajului.
În curând însă Japonia cu Hiroshi Hamaguchi în cockpit trece la conducere și începe deja să pună secunde bune între el și locul secund, poziție pe care avansează cu un alt ritm ridicat, Tailanda. La momentul startului circuitul era oarecum umed dar nu foarte tare, motiv pentru care unii au ales să intre la boxe după câteva tururi să schimbe pe slick-uri. Italia, Rusia și Kuwait au ales această variantă iar Ferrari-ul lui Gianluca Roda începe să mănânce secundele efectiv până ajunge pe locul trei și fiind cea mai rapidă mașină de pe circuit.
Din păcate pentru ei ploaia începe din nou moment în care Roda pierde mașina de sub control și o izbește de zidul de pneuri, cu puțin timp înaintea deschiderii ferestrei de pit-uri. Ploaia începe încet, încet să se transforme din nou într-o furtună iar prima victimă este chiar Porsche-ul tailandez care moștenise locul întâi după ce Lambo-ul japonez intrase deja la boxe.
După închiderea ferestrei te pit-uri evam tot Japonia la conducere cu cea mai rapidă mașină și un avans consistent față de ceilalți. În acest moment deja turna cu găleata afară și în curând avem un inevitabil safety car. Cam din acest moment cursa este în mare încheiată și asta pentru că o dată trecuți din nou pe verde urmează un incident în care Porsche-ul nemțesc este împins din spate de Audi-ul belgian și sfârșeșmte pe pietriș.
Din nou este chemată mașina de siguranță iar în final se i-a decizia ca întrecerea să fie încheiată în spatele acesteaia în condițiile unei noi ploi biblice. A plouat mult, extrem de mult weekend-ul acesta la Vallelunga, dar în final Japonezii se prezintă cel mai bine în fața elementelor și pleacă acasă victorioși, ei și FFF Racing care mai adaugă încă un trofeu în palmares.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Podiumul este în final completat de Polonia și Australia, iar belgienii sunt penalizați pentru contactul cu Porsche-ul nemților. Este păcat că totul a trebuit să se sfârșească în spatele unui safety car, dar până la urmă nu te poți pune cu mama natură care oricum a fost sarea și piperul acestei olimpiade.
Per total a fost un eveniment reușit cursele fiind palpitante la toate categoriile iar în clasamentul cumulat al medaliilor Rusia câștigă această primă olimpiadă a motorsportului. Sperăm ca în anii ce urmează să vedem și mai mult din acest concept care duce sportul cu motor la un nou nivel de competiție.
Sursa: Cosmin Milcu/GP24.roPhotocredit: FIA, FIA Motorsport Games
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.