More

    Latest Posts

    Ferrari și Audi au împărțit titlurile IGTC, în timp ce Mercedes câștigă la Kyalami

    Ferrari și Audi au împărțit onorurile pentru titlul Intercontinental GT Challenge, în timp ce echipa ASP Mercedes a câștigat finala sezonului de la Kyalami.

    Perechea AF Corse Ferrari, Come Ledogar și Alessandro Pier Guidi, au fost încoronați campioni ai piloților la finalul seriei de trei runde care a început cu 24 de ore Spa din vara trecută, în timp ce Audi a câștigat premiul producătorilor la locația din Africa de Sud. Cu toate acestea, Mercedes-AMG GT3 ASP împărtășit de Raffaele Marciello, Jules Gounon și Timur Boguslavskiy a fost cel care a ieșit pe primul loc în cursă, învingând Ferrari 488 GT3 numărul 51 al lui Ledogar, Pier Guidi și Miguel Molina cu 15 secunde.

    Doar 13 mașini (dintre care două au contestat doar ora de deschidere) au luat startul cursei, care inițial trebuia să aibă loc în decembrie, dar a fost amânată din cauza apariției variantei Omicron a COVID-19 în Africa de Sud. Atât Ferrari, cât și Audi au participat la eveniment după ce și-au amestecat echipajele în încercarea de a maximiza șansele la titlu ale piloților. Nicklas Nielsen, care a condus împreună cu Ledogar și Pier Guidi clasamentul după victoria lor la Spa, a fost mutat la sora Ferrari, numărul 71, pentru a se alătura lui Antonio Fuoco și Alessio Rovera.

    Între timp, Audi a optat să-și despartă echipajul cel mai bine plasat, câștigătorii de la Indianapolis 8 Hour Patric Niederhauser, Markus Winkelhock și Christopher Haase. Kelvin van der Linde a fost adus pentru a se alătura lui Niederhauser și Winkelhock la bordul Sainteloc R8 LMS Evo, în timp ce Haase s-a mutat la WRT cu Charles Weerts și Dries Vanthoor.

    A existat o nouă schimbare înaintea cursei pentru WRT, deoarece Mattia Drudi a ajuns să înlocuiască un Vanthoor bolnav. Audi, care avea un avans impunător de 36 de puncte în campionatul producătorilor la intrarea în cursă, a câștigat efectiv premiul atunci când Ferrari-ul cu numărul 71 a renunțat la cursă din cauza problemelor cu cutia de viteze după trei ore și jumătate.

    Audi Sport Team

    Cu toate acestea, bătălia pentru locul secund în spatele dominantului Mercedes ASP – care a pornit din pole, a stabilit cel mai rapid tur și a fost în cea mai mare parte la comandă pe tot parcursul – a ajuns să decidă destinația titlului piloților. Șansele lui Ledogar și Pier Guidi au luat o lovitură atunci când Ferrari-ul numărul 51 a fost lovit cu o penalizare drive-through pentru nerespectarea limitelor pistei, dar o perioadă cu mașina de siguranță la mijlocul cursei a grupat pachetul și i-a permis lui Pier Guidi să facă ceea ce s-a dovedit a fi trecere critică pe lângă WRT Audi-ul lui Drudi pentru al doilea.

    Pier Guidi, care a fost și responsabil pentru depășirea câștigătoare la Spa, a comentat: „A fost un sezon extraordinar și cred că va fi greu să-l repet pentru că, deși acum este 2022, acest rezultat le încorporează pe cele de anul trecut. Împreună cu Ferrari și AF Corse, am câștigat tot ce am putut câștiga. „Mă simt rău pentru Nicklas, care a concurat cu noi tot sezonul, dar alegerea Ferrari de a ne despărți a fost logică pentru a încerca să ne dublăm șansele de succes.

    Aș dori să le mulțumesc lui Miguel și Come pentru o cursă minunată. „Astăzi, pentru prima dată, ultima mea perioadă a fost fără evenimente și am reușit să gestionez conducerea și mașina. Sezonul a luat virajul potrivit pentru noi la Spa-Francorchamps și, în cele din urmă, am câștigat acest titlu datorită a două depășiri foarte bune.”

    AF Corse

    O întorsătură târzie pentru Haase, după ce a preluat mașina WRT, a lăsat echipa belgiană pe locul patru în spatele mașinii Sainteloc, permițându-le lui Niederhauser și Winkelhock să termine pe locul doi în clasamentul piloților, la cinci puncte de Ledogar și Pier Guidi. Haase s-a întors cu trei puncte pe locul trei, la egalitate cu reprezentantul de top Mercedes Boguslavskiy – care a fost într-un ASP Merc diferit de coechipierii Marciello și Gounon pentru deschiderea sezonului de la Spa.

    Victoria pentru Mercedes, combinată cu una dintre cele două mașini ale Ferrari, nu a reușit să ajungă la final, a însemnat că marca germană a fost cea care a terminat pe locul secund în clasamentul producătorilor, la 36 de puncte în spatele Audi și cu nouă înaintea Ferrari. Producătorii IGTC rămași, Lamborghini și Porsche, s-au exclus complet din cursa de la Kyalami, deși primul a fost reprezentat pe grilă de trei Huracan GT3 Evo înscrise în Africa de Sud.

    Sezonul IGTC 2022 este programat să înceapă cu cursa de 12 ore de la Bathurst reprogramată în mai.

    • Mai multe știri despre Intercontinental GT Challenge găsiți AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss