ELMS – United Autosports victorioși în premieră la Spa cu noul lor șasiu Oreca

United Autosports au spart gheața la Spa cu noul lor model Oreca 07 impunându-se pe final după o cursă plină de suspans și întorsături de situație. De data aceasta nu au mai avut ghinionul fantastic de la Silverstone unde prototipurile echipei au abandonat din cauze tehnice atât în cursa ELMS cât și în cea WEC.

LMP2

Dacă la Silverstone United Autosports au venit doar cu un șasiu Oreca și celălalt Ligier, acum au făcut trecerea completă la Oreca (menționez că este valabil în cazul clasei LMP2, la P3 aceștia încă rulează cu Ligier), și veștile bune au venit încă din calificări în urma cărora echipajul #22 Phil Hanson/Felipe Albuquerque a obținut pole-ul urmați în prima linie de Panis-Bartez Competition #23, altă echipă trecută cu o mașină în tabăra Oreca.

Din păcate, modelul #23 a început să fie înghițit încet, încet de pluton imediat după start, G-Drive fiind altă echipă cu un început mai slăbuț. De partea cealaltă, avem un forcing susținut din partea lui Paul-Loup Chatin la volanul prototipului Idec Sport #28, câștigătorii rundei precedente de la Silverstone.

Pentru Idec Sport a fost un weekend cu peripeții, același Chatin făcând mașina efectiv praf în FP2 iar un șasiu de rezervă sosindu-le abia în dimineața cursei. Primul safety car a venit după prima jumătate de oră după ce Bruno Senna scoate în decor modlul RLR Msport #43, chiar în timp ce era în duel direct pentru poziție cu mașina Idec Sport.

La finalul primei ore, și după pleiada de intrări la boxe în condițiile de neutralizare, la conducere se instala Duqueine Engineering #30 urmați de United Autosports cu ambele prototipuri, iar din spate veneau Graff, Idec Sport și G-Drive. Cool Racing #37 se văd nevoiți să recupereze o mulțime de locuri pierdute în urma unei piruete pe circuit în timp ce erau în dispută pentru primul loc.

Am avut de altfel o serie de dueluri fantastie la P2 pentru pozițiile de la vârf pe tot parcursul celor patru ore. Parcă tras la indigo cu ce făcuse Paul-Loup Chatin în începutul cursei, era acum rândul lui Nicolas Lapierre să piloteze ca un nebun și să aducă din nou mașina Cool Racing în față.

Cursa a avut de asemenea câteva incidente mai serioase, concluzionate ori cu FCY ori cu intrarea mașinii de siguranță. Am avut și duelul direct dintre cele două prototipuri implicate în lupta pentru campionat, G-Drive și Idec Sport, înfruntare din care rușii au ieșit mai bine.

După toată nebunia, în ultima oră îi aveam pe cei de la Graff la conducere urmați de United Autosports și Cool Racing pe trei. Phil Hanson la volanul modelului United #22 recupera secundă după secundă în încercarea de a se lupta pe final pentru victorie. Din fericire misiunea acestuia a fost mult ușurată când Graff a primit o penalizare în ultimele 20 de minute.

La rândul lor cei de la Graff au profitat de o nouă neutralizare, ieșind pe circuit pe poziția secundă dar cu prototipul Cool Racing în spate, iar ca suspansul să fie la cote maxime, în ultimul tur am avut și rocada celor două. G-Drive au sosit în final pe patru cu Duqueine Engineering pe cinci și rivalii de la Idec Sport pe șase.

La general rușii sunt în continuare principalii favoriți când mai avem o singură etapă din sezon programată la Portimao.

LMP3

Și la P3 am avut nebunie totală, iar dacă credeți că ultimul tur de la P2 a fost de infarct, stați să vedeți ce a fost aici! Modelele Norma au fost la cote înalte în calificări, din prima poziție în grilă plecând prototipul M30 al celor de la Realteam Racing.

Locurile fruntașe erau de asemenea ocupate la început de alte mașini Norma de la Nielsen Racing, M Racing sau Ultimate. În general echipajele Norma au fost destul de rapide pe întreg parcursul sezonului dar și multe ghinioane cum de altfel o să vedem și aici.

Aflat la conducere, modelul Realteam #9 este lovit din spate de către Nielsen Racing, locul secund, și se alege cu daune la partea din spate a caroseriei. Continuă cursa dar este nevoit să intre în boxă pentru reparații la primul pit și astfel se pierd șansele la podium.

Altă Norma implicată într-o coliziune cu mașina Kessel Racing de la GTE a fost cea a team-ului Oregon care și-a pierdut întreaga aripă stânga-față. Bucata de caroserie a fost ridicată mai apoi de un comisar curajos care probabil o are deja expusă prin sufragerie.

M Racing au fost următorii pe lista ghinioanelor Norma oprindu-se pe circuit de unde a fost preluată de o platformă pentru a putea fi dusă la boxe și declarată abandonată. Nielsen Racing rămânea la conducere cu două modele Ligier pe doi și trei, tocmai mașinile implicate în lupta pentru campionat de la Inter Europol #13 și Eurointernational #11.

Deși modelul Nielsen #7 avea un avans considerabil pierdea secunde bune pe fiecare tur iar când a trebuit să intre la boxe pentru o reparație rapidă la partea frontală, situația s-a înrăutățit și mai mult. La intrarea în ultimul tur ordinea la clasă era Nielsen Racing, Inter Europol și Eurointernational, iar ordinea la finish a fost exact întoarsă pe dos, o nebunie totală.

Și aici lupta rămâne deschisă pentru campionat și nu putem decât să așteptăm ultima etapă să vedem cine va culege laurii.

GTE

La GTE disputa a fost al dracu de disproporționată, mai exact 5 Ferrari-uri vs 1 Porsche, constructorul din Stuttgart fiind reprezentat aici doar de echipajul Proton #77, de altfel singurul cu ceva șanse rămase la campionat.

Acesta urma să plece și din pole position, dar prima poziție o pierde imediat după start în dauna Ferrari-ului Luzich Racing #51. Porsche-ul începe să cadă și mai mult în clasament fiind pe rând depășit de cele două modele 488 GT3 ale celor de la Kessel Racing.

În mare Luzich a dominat toată cursa afișând cel mai bun ritm pe tur. Kessel Racing s-au prezentat bine la începutul întrecerii dar finalul i-a găsit la marginea podiumului, având parte și de ceva emoții pe parcurs. Duelul pentru victorie s-a dat între Luzich și Proton, termenul de “duel” fiind însă mai de grabă forțat întrucât Ferrari-ul nu a dat niciun moment impresia că poate scăpa victoria.

Lucru care nici nu s-a întâmplat iar cu aceasta elvețienii își asigură titlul chiar înainte de finalul stagiunii și de asemenea biletul către Le Mans 2020. Porsche a sosit pe doi iar podiumul a fost completat se Ferrari-ul #55 Spirit of Race. Aici din păcate nu mai avem parte de același suspans în ultima etapă, dar sperăm totuși că nu se va face doar act de prezență.

Ultima etapă este programată la finalul lui Octombrie, pe 27, și încă avem cele două clase de prototipuri unde în continuare mai pot avea loc schimbări de situație.

Rezultate complete

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: ELMS, Dunlop Motorsport, Oreca, Norma Automotive, Ligier Automotive, Proton Competition

„Vă mulțumim pentru vizualizare și vă invitam să ne apreciați materialele printr-un like la pagina noastră pe Facebook și, de asemenea, vă invitam să ne lăsați o recomandare pe pagina de Facebook, dorind în permanenta să ne îmbunătățim munca. Vă mulțumim”

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September