ELMS – G-Drive se impune la Monza după o cursă fulminantă

A doua etapă din European Le Mans Series ne-a dus pe unul dintre circuitele legendare de pe mapamond, Autodromo Nazionale Monza. După ce am văzut la Le Castellet în deschiderea sezonului ne așteptam și acum la o cursă spectaculoasă cu multă dramă și turnuri de situație neașteptate.

LMP2

La clasa mare a prototipurilor din pole position pleca modelul Oreca 07 Cool Racing care din păcate urma să fie înghițit de pluton imediat după start iar la conducere se instala prototipul Graff #39. În prima parte a top-ului 10 găsim modelele Oreca de la G-Drive, IDEC Sport, DragonSpeed și Duqueine Engineering, în timp ce echipele Ligier precum United Autosports și Panis-Bartez se regăseau ceva mai în spate.

Modelul DragonSpeed #21 avansează către poziția a doua fiind mai apoi în centrul unui duel de pomină pentru primul loc cu prototipul Graff. Chiar dacă prima parte a cursei a văzut aceste două echipaje în prim plan pentru victorie mai târziu ambele aveau să pice în clasament terminând cursa în afara podiumului. G-Drive urma să preia conducerea în scurt timp iar echipajele Ligier începeau să avanseze și ele în clasament.

Bineînțeles că nu am fost lipsiți si de incidente, mașinile DragonSpeed și Duqueine Engineering având parte de rasuciri pe circuit iar Ligier-ul #27 IDEC Sport făcând chiar o incursiune prin afara suprafeței de rulare. Am avut de asemenea și un safety car, incursiunea mașinii de siguranță pe circuit fiind provocată după un accident destul de urât care a dus la abandonul prototipului Ligier LMP3 #8 Nielsen Racing.

Acesta a fost și cel mai grav incident al cursei, în rest având parte și de câteva FCY cauzate de diverse ieșiri în decor. În timp ce G-Drive conduceau liniștiți din spate venea foarte tare modelul IDEC Sport #28 care trece pe rând de ambele mașini United Autosports avansând până pe poziția secundă. Paul-Loup Chatin aflat la volanul mașinii pentru ultima parte a cursei ne-a oferit un exemplu de pilotaj minunat cu un forcing demențial pe final.

Din păcate prototipul G-Drive nu a mai putut fi ajuns pâna la linia de finish dar chiar și așa diferența dintre primele două locuri a fost de puțin peste două secunde după stint-ul exceptional al lui Chatin. Careul de ași a fost completat de cele două modele United Autosports care nu au putut ține piept mult mai rapidelor prototipuri oreca din față, pe cinci a terminat Graff #39 care condusese începutul de cursă.

LMP3

La LMP3 în prima parte a cursei s-au remarcat modelele Norma M30 care au dominat și calificările fiind cele mai rapide mașini de la această clasă. Drama urma să lovească mai toate aceste prototipuri din față în a doua parte a cursei, acestea picând una câte una. Ghinionul lovea de două ori echipa Nielsen, după ce modelul lor Ligier este subiectul acelui accident teribil care a condus la intrarea mașinii de siguranță pe circuit și cealaltă mașină a echipei, Norma #7 care se afla la conducerea cursei cedează cu probleme mecanice.

Chiar înainte ca #7 să incetinească pe circuit cu probleme alt model Norma ardea la boxe, aici în prim plan era Team Oregon. Alt echipaj Norma care condusese cursa fusese #9 Realteam Racing, din păcate finalul îi aduce doar la coada podiumului pe poziția a patra. De asemenea Ultimate #17 Norma, altă mașină care rulase bine pe tot parcursul cursei, este nevoită să abandoneze pe final cu avarii în urma unui contact cu Ferrari-ul Kessel Racing #60 de la GTE.

Astfel, după toate aceste ghinioane în tabăra Norma, am avut un podium exclusiv Ligier cu Eurointernational #11 în postura de învingător al clasei LMP3. Acesta a fost încă un exemplu foarte bun că în anduranță nu contează neapărat să ai cea mai rapidă mașină.

GTE

La GT-uri din pole pleca Porsche-ul Dempsey-Proton #77, fiind și singura mașină a echipei înscrisă pentru acest eveniment întrucât echipa nu a putut găsi piloți disponibili și pentru celălalt echipaj. Cu ocazia întrecerii de la Monza, la această clasă intră în vigoare și noul sistem de balast, success balast. Aici începutul de cursă ne-a oferit un duel în trei pentru șefie între Porsche-ul #77, Ferrari-ul #51 Luzich Racing câștigătorii primei etape de la Le Castellet și Porsche-ul Project 1 #56.

După un contact foarte fin între #51 și #77, Porsche-ul se răsucește pe circuit pierzând secunde bune în dauna celorlalte două mașini rămase acum în luptă pentru victorie. După un duel la cuțite, Egidio Perfetti reușește să ducă Porsche-ul Project 1 la conducere în dauna Ferrari-ului Luzich.

Am avut ceva dramă și la GTE, în special cele două modele Ferrari ale celor de la Kessel Racing, mașina #83 fiind obligată să intre la boxe pentru reparații în timp ce sora #60 a fost impicată în acel contact cu Norma Ultimate #17 de pe final. Nici Ferrari-ul Spirit of Race #55 nu a dus-o mai bine fiind nevoit să săvârșească o penalizare stop&go de 15 secunde pentru depășirea limitei de viteză pe linia boxelor.

Porsche-ul #77 după incidentul din prima parte a cursei a reușit să recupereze tot deficitul ajungând din nou la condure și reușind să ajungă primul la steagul în pătrățele după scurgerea celor patru ore de cursă. Podiumul a fost Completat de două Ferrari-uri, în ordine JMW #66 urmați pe trei de Luzich Racing #51. După ce a condus la început Porsche-ul Project 1 nu a reușit în final decât un loc patru din păcate.

Următoarea etapă din ELMS va avea loc pe 21 Iulie la Barcelona pe Circuit de Catalunya, deci mai avem ceva de așteptat până să-i vedem pe băieți din nou la treabă.

Foto – Monza Eni Circuit, Oreca, DragonSpeed, Proton Competition

 

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului.
Obtineti noua aplicatie GP24 si primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil.
100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.,

Pentru Android: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Google Playstore de pe dispozitiv.
Pentru iOS: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Apple Appstore de pe dispozitiv.

Race Calendar & Standings
  • GP Monaco

    Monte Carlo, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    26
    May

  • GP Canada

    Circuit Gilles Villeneuve, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    09
    June

  • GP France

    Circuit Paul Ricard, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    23
    June