More

    Latest Posts

    Echipele NASCAR încearcă să găsească „acel avantaj” cu mașina Next Gen

    Învățarea unei mașini complet nouă prezintă numeroase provocări atât pentru echipele NASCAR.

    Peste 20 de echipe din Cup Series au încheiat joi un test de două zile al mașinii Next Gen pe ovalul Charlotte Motor Speedway, pentru prima dată când echipele au putut testa mașina pe o pistă intermediară.

    Miercuri a avut loc un accident și mai multe spinout-uri în timpul sesiunii de 11 ore, în timp ce sesiunea de 9 ore de joi a fost mult mai calmă.

    Totuși, piloţii și echipele și-au petrecut cea mai mare parte a timpului învățând cum să ajusteze și să îmbunătățească performanța mașinilor respective.

    „Pentru mine, este vorba despre unde este acea linie – unde este acea margine pe care te poți sprijini, în special pe aceste piste”, a spus campionul 2020 Chase Elliott. „Odată ce găsești această margine, cât de ușor este să trăiești acolo? Poți sta acolo pentru o rulare întreagă de anvelope sau nu poți? Există o mulțime de întrebări fine și detaliate. Probabil că este încă prea devreme.

    NASCARNextGenCharlotte2 625x340 1

    „În acest moment, pare să fie mai mult despre lucruri fundamentale, cum ar fi cum lucrăm la mașină, cum ne pregătim să mergem la o sesiune de antrenamente, să mergem fără probleme, să facem schimbările potrivite și să fim oportuni cu ajustările noastre.”

    Joi, NASCAR a permis echipelor să testeze un spoiler spate de 7 inchi (în scădere față de cel de 8 inchi folosit miercuri) pentru a vedea dacă mașinile își vor recupera o oarecare viteză.

    O modificare adusă mașinilor înainte de acest test – adăugarea de orificii de ventilație a lunetei pentru a rezolva o problemă de încălzire care a apărut la un test anterior la Daytona – a fost adăugarea rezistenței și încetinirea mașinilor.

    „Ca să fiu sincer, nu știu dacă am împins (mașina) în primele mele trei sau patru curse (ale zilei), așa că nu am văzut o mare diferență”, a spus Elliott. „Cred că motivul este că nu eram la limită așa cum trebuia să fiu încă în acel moment.

    „Dacă nu împingi mașina suficient de tare, nu vei simți o schimbare ca aceea de amploare decât dacă ai fi pe marginea aceea.”

    Câțiva piloţi au vorbit miercuri despre mașinile Next Gen că sunt „mai complicate” decât cea mai recentă versiune a mașinii Cup, remarcând în special lipsa forței laterale care vine de la roțile mai mari de 18 inchi, flancurile mai mari ale anvelopelor și forma simetrică a mașinii.

    ross chastain chip ganassi rac

    Echipele și piloţii învață cum să abordeze toate aceste diferențe și se așteaptă să descopere și mai multe.

    „Cu această mașină, totul este oarecum nou-nouț pentru noi”, a spus Justin Alexander, șeful echipajului pilotului Austin Dillon, care s-a prăbușit la începutul sesiunii de miercuri.

    „Așadar, începi într-o cutie mult mai mare în ceea ce privește lucrurile care pot afecta viteza mașinii – totul, de la aerodinamică la platforma mașinii, până la setări mecanice, arcuri și șocuri – lucruri de această natură.

    „Deci, într-adevăr, devine „Ce vrea această mașină?” Ce are nevoie pilotul de la această mașină? Ce pot sa-i dau pilotului sa-l fac să meargă mai repede si la ce este sensibil? La ce răspunde?”

    Mulți ani de lucru la mașina precedentă Cup au dus la multă inovație și rafinament în ceea ce privește cel mai bun mod de a schimba performanța unei mașini după preferințele unui anumit pilot.

    Alexander a spus că procesul trebuie reînvățat.

    „Acest lucru este atât de nou pentru noi încât ne uităm într-un fel la totul, la toate aspectele, chiar și la lucruri pe care de obicei nu le-am face cu mașina veche”, a spus el. „Ne concentrăm într-un fel pe unele lucruri în timp ce testăm aici.

    „Cu siguranță, există mai multe întrebări când plecăm de aici, dar cu siguranță învățăm și înțelegem ceea ce face ca această mașină să fie mai rapidă.”

    Echipa nr. 3 a lui Alexander, Richard Childress Racing, a primit miercuri un curs direct despre repararea și reconstrucția mașinii Next Gen în urma accidentului lui Dillon la începutul zilei.

    austin dillon richard childres 1

    Echipa a reușit să transporte mașina distrusă în Welcome, N.C., să înlocuiască clema frontală și motorul și alte câteva piese și a avut aceeași mașină înapoi pe autostradă aproximativ opt ore mai târziu pentru a continua testul.

    „A făcut ceea ce a fost proiectat pentru această mașină, și anume înlocuirea pieselor mașinii care sunt deteriorate”, a spus Alexander.

    „Simt că dacă am avea această problemă într-un weekend de cursă – simt că ar fi multă muncă – dar sunt sigur că am putea să o rezolvăm în cursa de duminică.”

    În ultima oră a sesiunii de joi, mai multe echipe au participat la un antrenament live de oprire la boxă cu noua mașină, permițând echipajelor să se obișnuiască cu roțile de 18 inchi cu o singură piuliță.

    NASCAR are alte teste organizaționale pentru mașini Next Gen programate în extrasezon – 14-15 decembrie la Phoenix Raceway, 11-12 ianuarie la Daytona International Speedway și 25-26 ianuarie la Las Vegas Motor Speedway.

    Mai multe ştiri despre Cupa NASCAR găsii AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss