More

    Latest Posts

    De ce mașina „de rezervă” Honda a fost neputincioasă în fața echipajului Toyota

    ARTA a intrat în finala SUPER GT din weekendul trecut de pe Fuji Speedway pe locul doi în clasament și într-o poziție puternică pentru a se asigura că Honda îşi apără titlul. Dar, în cele din urmă, echipa a fost neputincioasă să rețină rivalii de la Toyota.

    Când echipa Kunimitsu Honda NSX-GT era liderului punctelor înainte de cursă, Naoki Yamamoto, a distrus mașina într-un accident la virajul 1 din turul 51.

    Cu perechea TOM’S Toyota Yuhi Sekiguchi și Sho Tsuboi câștigând cursa, Nojiri și Fukuzumi au trebuit să termine cel puțin pe locul trei pentru a opri campionatul să scape de strânsoarea Honda.

    Dar, în acest caz, câștigătorii celor două curse anterioare de la Autopolis și Motegi au putut reuși doar locul șase în spatele celor cinci GR Supras, pierzând timp cu o accidentare destul de bizară la boxe, când ușa pilotului s-a desprins în timp ce Fukuzumi schimba cu Nojiri.

    „Când Nirei a coborât din mașină, se pare că spatele lui a lovit ușa și, când s-a ridicat, a ridicat ușa de pe cârlige și s-a desprins”, a explicat Dingle. „În mod normal, ar trebui să existe știfturi în ușă pentru a împiedica acest lucru, dar nu erau acolo.

    „Am avut o mulțime de probleme anul acesta – unele dintre ele sunt probleme fundamentale care nu sunt scuzabile la acest nivel. Până când se întâmplă cu adevărat, este foarte greu de prevăzut.

    „Nu am schimbat modul în care asamblam ușa pentru această rundă sau ceva de genul acesta. Dar atunci când toată lumea este sub presiune și facem tot posibilul pentru a face timpul cât mai scurt posibil, atunci aceste lucruri se pot întâmpla.”

    ARTA a avut impulsul de partea sa îndreptându-se către Fuji, cu victorii consecutive aducându-i pe Nojiri și Fukuzumi la cinci puncte de Yamamoto în clasament. Dar a fost clar, după ce perechea a putut pune mașina doar pe locul șase pe grilă, că va fi o luptă ascendentă pentru a provoca Toyota pe un circuit care a favorizat întotdeauna GR Supra.

    După timpul pierdut la boxe, Nojiri a făcut o puternică revenire pentru a depăși mai multe mașini și a urca până pe locul cinci înainte de a fi retrogradat în fazele finale de Toyota SARD a lui Yuichi Nakayama.

    „Am avut o rundă 2 foarte puternică [la Fuji], așa că am fost relativ încrezător înainte de weekend”, a spus Dingle. „Dar în calificări am putut vedea că trebuie să fim în 1m25 pentru pole, iar mașina nu a fost selectată pentru acest ritm.

    „Mi-a luat puțină presiune pentru duminică, să plecăm pe locul șase însemna că eram „de rezervă” pentru Honda în cazul în care s-ar întâmpla ceva cu mașina nr. 1 [Kunimitsu].

    „Am avut ritmul în runda 2 să luptăm cu Supra, dar iarna, când se face frig, aerul se îngroașă și nu am putut depăși dezavantajul rezistenței. Nu știu dacă le-a fost pornit motorul, dar mașina #39 [SARD] era cu 9-10 km/h mai rapidă decât noi.

    „Am avut un ritm de cursă similar cu mașina nr. 1, cred că am făcut tot ce am putut face în afară de eroarea nefericită de la boxe.”

    „Cred că am fi ieșit înaintea mașinii nr. 14 [după opriri] pentru că am fi ieșit unde era mașina nr. 1 și am fi avut un tur mai rapid de 2,5 secunde”, a explicat el.

    „Am fi fost acolo unde mașina numărul 1 era [a patra], dacă nu puțin mai sus, dar nu sunt convins că am fi putut ține mașina numărul 14 în urmă, deoarece spre sfârșitul cursei nu am putut păstra mașina numărul 39 în spate.”

    În final, Nojiri și Fukuzumi s-au clasat pe locul doi în clasament și la doar patru puncte de un prim titlu ARTA din 2007 – ca să nu mai vorbim de cei mai buni dintre echipajele Honda.

    „Trebuie să fim mai buni”, a concluzionat Dingle. „Trebuie să intrăm în ultima rundă, așa cum a făcut mașina numărul 1 anul acesta, pentru a simți cu adevărat că merităm să fim campioni. Ne dorim să fim consecvenți de la începutul anului.

    „Nu am ajuns încă acolo. Acesta este lucrul încurajator [că l-am ratat doar cu patru puncte], știm că putem fi acolo și avem capacitatea de a face asta.”

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Super GT găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss