Dakar-ul plin de evenimente al lui Loeb se încheie prin retragere după întreruperea etapei 8

Sebastien Loeb, de nouă ori campion World Rally, s-a retras din Raliul Dakar din 2021, după ce nu a reușit să ajungă la final...
More

    Latest Posts

    Daytona 24h Preview – Puțini dar buni!

    Nu știu voi, dar mie mi-a fost dor de anduranță și mai ales de toate nebuniile unei curse de 24 de ore. Chiar dacă a trecut ceva mai mult de o lună de la cursa WEC din Bahrain, parcă a fost o eternitate de când nu am mai avut parte de ceva acțiune. Știu, a fost între timp cursa de 24 de ore de la Dubai dar acolo condițiile meteo și-au făcut de cap.

    După o pauză de câteva luni IMSA se întoarce ca de fiecare dată în forță cu deschiderea sezonului de la Daytona. Anul acesta avem și un nou record de prezență, negativ din păcate, doar 38 de modele înscrise față de 47 anul trecut. În istoria recentă Daytona nu a scăzut niciodată sub 44 dar așa cum a declarat și John Doonan, noul președinte al competiției, suntem mai mult interesați de calitatea grilei decât totalul prezențelor.

    Evident că nimeni nu se simte confortabil în legătură cu această situație dar oricum 38 de mașini sunt suficiente pentru a asigura un spectacol pe măsură. Anul trecut cursa a fost marcată de aversele torențiale care au condus la nenumărate incidente, steaguri roșii și în final oprirea întrecerii cu totul. Acum să aruncăm o scurtă privire la echipajele de anul ăsta, cine are șanse la victorie și cine nu.

    DPi

    La clasa mare avem opt prototipuri înscrise, numărul acestora fiind redus față de 2019. Acura și Mazda vin cu aceleași două echipaje iar după ceea ce ne-au demostrat deja în antrenamente sunt gata să se bată pentru victorie, asta fără urmă de îndoială. Vom avea patru modele Cadillac pe grilă, câte o mașină pentru Wayne Taylor Racing și Action Express Racing, iar JDC-Miller se întorc cu două șasiuri, unul dintre acestea fiind modelul #5 Mustang Sampling „abandonat” de Action Express la finalul sezonului trecut.

    Din păcate nu vom mai vedea în acțiune modelul Nissan DPi care a trecut în 2019 de la ESM la Core Autosport iar acum după dizolvările ambelor structuri nu s-a mai găsit niciun doritor care să ruleze mașina. Nici pe cei de la Juncos racing nu-i mai regăsim la start, din păcate.

    Trecând la liniile de pioți, în mare nu sunt schimbări importante de efective, de menționat poposirea fostului pilot de uzină Ford, Ryan Briscoe, în cockpit-ul modelului WTR #10 înlocuindu-l pe Jordan Taylor care a părăsit echipa familiei în favoarea locului oferit de cei de la Corvette pentru programul GTLM.

    Punctăm din nou faptul că sunt puțini, dar privind per ansamblu echipajele sunt foarte puternice, avem piloți cu multă experiență și eu unul sunt sigur că vom avea parte de dueluri fulminante pentru marea victorie. Personal nu m-ar deranja și un pic de ploaie, dar doar cât să mai condimenteze puțin acțiunea.

    LMP2

    Surprinzător dar totuși adevărat, la LMP2 aven un număr crescut de participanți față de anul trecut și sperăm ca și restul sezonului să fie la fel. Cinci prototipuri se vor duela pentru victorie, toate modele Oreca bineînțeles. Trebuia să avem și un șasiu Riley înscris de Rick Ware Racing dar aceștia s-au retras pe ultima sută de metri după probleme atât cu efectivul de piloți cât și de finanțare.

    Era frumos să vedem și altceva în afară de Oreca, chiar dacă șansele lor la un rezultat mare erau foarte scăzute. Să trecem în revistă și participanții în cauză, Performance Tech și PR1 Mathiasen Motorsports se întorc după ce au ținut stindardul sus pe tot parcursul sezonului trecut. De asemenea îi avem pe cei de la DragonSpeed, câștigătorii din 2019, plus alte două șasiuri Oreca de la Era Motorsport și Tower Motorsport by Starworks.

    Pentru o calsă care anul trecut a avut doar două mașini full season, cinci echipaje pentru deschiderea sezonului nu sunt rele deloc, acum vedem cine va mai zice prezent și pentru cursele regulate din campionat.

    GTLM

    Și aici avem parte de o reducere a numărului de participanți după ce Ford au spus adio programului GT la final de 2019. Chiar și așa, avem totuși Porsche, Corvette și BMW, iar Risi Competizione prezenți aici și poate și pentru restul clasicelor de anduranță măcar.

    Noutățile de aici sunt noile generații de mașinării de la Porsche și Corvette, ambele cu motor amplasat central. Dacă în cazul noului 911 RSR am văzut deja modelul la treabă în prima jumătate a noului sezon WEC, pentru Corvette Daytona reprezintă botezul oficial al noului C8.

    Și în cazul lor părerile fanilor sunt împărțite cu privire la mutarea propulsorului de pe puntea față către mijlocul mașinii, eu unul cred că va fi aceeași poveste ca și în cazul Porsche, mai exact dacă mașina va avea rezultate lumea se va obișnuii cu această nouă abordare.

    La capitolul piloți avem câteva nume noi, în cockpit-ul Corvette-ului #3 vine Jordan Taylor care îl înlocuiește pe Jan Magnusen și de asemenea Nicky Catsburg se alătură pentru cursele de anduranță. La BMW sunt cam aceeași piloți de uzină ai constructorului bavarez cu mențiunea că a fost adus și Bruno Spengler, starul din DTM.

    La Porsche în cadrul echipajului #911 Patrick Pilet a fost schimbat cu Fred Makowiecki iar pentru cursele lungi vor fi aduși tinerii Matt Campbell și Mathieu Jaminet. Risi mizează pe aceiași pioți de uzină de la Ferrari care poate vor face din nou o cursă magnifică asemeni celei de la Road Atlanta din încheierea sezonului trecut.

    GTD

    Ca să vă faceți o idee despre ce urmează să fie la GTD, din 38 de participanți 18 sunt doar la această clasă, practic jumătate de pluton. Va fi o nebunie totală aici, sau mai pe românește, se vor călca serios ăștia pe călcâie. Avem modele de tot felul, Ferrai, Porsche, Mercedes, Audi, Acura, Lexus, BMW, Lamborghini care sunt câștigătorii ultimelor două ediții, dar și Aston Martin în premieră cu noul Vantage GT3.

    Vor fi două echipaje Vantage, unul înscris de Heart of Racing iar celălalt constând chiar în modelul de uzină pe care îl regăsim și în WEC la GTE-Am. De asemenea vom avea și un echipaj 100% feminin alcătuit din Christina Nielsen, Katherine Legge, Tatiana Calderon și Rahel Frey. Acesta vor pilota un Lamborghini Huracan GT3 Evo înscris de Gear Racing powered by GRT Grasser Racing.

    Una peste alta, avem și aici piloți GT3 de primă mână și sigur va fi un spectacol demn de urmărit. Iar ca ultimă mențiune, la ora publicării acestui articol s-au desfășurat deja calificările la clasele de GT-uri unde Porsche și-au adjudecat pole-urile atât la GTLM cât și la GTD. La GTLM prima linie la start a fost monopolizată de cele două modele 911 RSR în timp ce la GTD Pfaff Motorsports vor pleca primii urmați de Ferrari-ul #63 Scuderia Corsa.

    Cele 24 de ore de la Daytona vor demara în forță Sâmbătă seară începând cu ora 20:30, ora României, iar cursa poate fi urmărită integral și gratuit pe IMSA.tv

    Rolex 24 Entry List

     

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: IMSA, Mazda Motorsports, Team Penske, Wayne Taylor Racing, DragonSpeed, Performance Tech, Porsche Motorsport, Corvette Racing, BMW Motorsport, Aston Martin Racing, Squadra Corse

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar