Deschiderea noului sezon Blancpain Endurance Cup am avut-o din nou la Monza, un circuit spectaculos, iar cu ajutorul unor condiții de vreme mixtă să-i zicem așa am asistat la o cursă nebună, dramatică și cu multe pene de cauciuc pe final. Grila de start a fost una atât numeroasă cât și variată cu o pleiadă de modele noi, variante Evo și tot tacâmul.
Să trecem repede în revistă noutățile de anul acesta căci sunt câteva care merită menționate. Din prisma modelelor de competiție în 2019 avem noile Porsche 911 GT3 R, Aston Martin Vantage GT3 dar și variantele Evo ale lui Audi R8 și Lamborghini Huracan. Au fost câteva migrări și din partea echipelor, Rowe Racing de exemplu au trecut de la BMW la Porsche în timp ce Garage 59 au schimbat și ei McLaren pentru Aston Martin. Din păcate noul McLaren 720S încă nu este foarte atractiv întrucât nu avem niciun model prezent pe grila de anul acesta.
Anul acesta Monza ne-a întâmpinat cum nu se putea mai bine, adică cu precipitații din plin care au dat peste cap întreg weekend-ul începând cu calificările. Sesiunile de calificări au fost burdușite de incidente iar cel mai bine a ieșit Lamborghini-ul Grasser Racing #63 care reușea să-și adjudece prima poziție la start fiind urmați în prima linie a grilei de Mercedes-ul #90 AKKA ASP de la Silver Cup. Startul s-a dat în săpatele mașinii de siguranță, primele două tururi rulându-se în acest fel până ca steagul verde să fie coborât.
Imediat după start modelele Lamborghini, atât #63 cât și #563, s-au remarcat printr-un ritm foarte bun în timp ce în pluton se dădeau lupte grele în condițiile unui circuit îmbibat de apă. Nu a durat mult până să apară și primele incidente iar cursa a intrat imediat sub FCY moment în care Lamborghini-ul #63 intră la boxe din poziția de lider pentru o ușoară pană de cauciuc.
Bortolotti aflat la volanul mașinii revine pe circuit în poziția a doua în spatele Mercedes-ului #90 dar recuperându-și poziția de lider până la finalul primei ore și a primului pitstop programat. De aici înainte totul a început să o i-a la vale pentru ei, mașina căzând în clasament din ce în ce mai mult iar finalul cursei i-a regăsit abia pe poziția a patruzecea.
După prima sesiune de intrări la boxe unele echipe au riscat și optat pentru slick-uri în timp ce altele au mers la sigur tot cu pneuri de ploaie. Adevărul este că pista nu mai era chiar atât de udă precum la start dar nici foarte prielnică pentru slick-uri. În cea de-a doua oră de cursă s-au remarcat Aston-ul R-Motorsport #76, Mercedes-ul AKKA ASP #88 dar și modele Porsche de la Rowe Racing și Dinamic Motorsport care după un start de la jumătatea plutonului începeau să-și intre bine în ritm.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Raffaelle Marcielo aflat la volanul Mercedes-ului AMG GT3 reușea să treacă de Aston-ul condus de tânărul Jake Dennis pentru poziția de lider în timp ce în spate Sven Muller la volanul Porsche-ului #98 avansa pe poziția a treia. La scurt timp un contact destul de urât între cele două Mercedes-uri care se luptau pentru șefia de la AM conduce la o nouă neutralizare. Aston-ul de pe doi a intrat la boxe pe steag galben iar la scurt timp după revenirea pe verde Sven Muller reușește să treacă de Marciello ducând Porsche-ul Rowe Racing la conducere chiar înainte de ultima fereastră de pit-uri.
Dar înainte de asta, Marciello mai pierde câteva locuri în clasament, unul dintre acestea fiind poziția secundă revendicată acum de un alt Porsche de la Dinamic Motorsport, o echipă nouă în competiție venită direct din Supercupa Porsche. După ultimele schimburi se schimba din nou liderul, în față avansând Audi-ul Sainteloc #25 care profitase de o intrare la boxe favorabilă.
Un nou safety car era la orizont care strângea din nou plutonul iar pentru ultima oră de cursă plecăm tot de la zero. După o oră a doua remarcabilă Porsche-urile Rowe picau din nou în clasament, Romain Dumas respectiv Denis Olsen nereușind să-și găsească ritmul potrivit pentru a se menține la vârf. Dumas chiar se alege cu o pană un pic mai târziu, de aceeași soartă suferind printre alții și Audi-ul #WRT #10 care se lupta pentru locurile fruntașe și chiar sora #25 al cărei pneu ceda din poziția de lider.
De asemena un alt final tragic la avut și Mercedes-ul #88 care abandonează în cele din urmă cu probleme la suspensie. Din toată această nebunie cel mai bine a ieșit Porsche-ul #54 Dinamic Motorsport care reușește o victorie remarcabilă încă de la prima participare. Pe doi se clasează Lambo-ul Orage 1 FFF #563 podiumul fiind completat de campionii în exercițiu de la Black Falcon #4. Pe patru a venit Mercedes-ul #90 care culege laurii clasei Silver Cup după un duel la cuțite cu Mercedes-ul #6 care a sosit în final pe cinci.
O nebunie totală a fost anul acesta în deschiderea sezonului, o cursă cu răsturnări de situație peste răsturnări de situație, toate acestea fiind încununate de un câștigător pe care cu siguranță nimeni nu ar fi mizat la start. Următoarea etapă din seria de anduranță este programată pe 12 Mai la Silverstone și sperăm să avem parte de același spectacol nebunesc!
Sursa: Cosmin Milcu/GP24.roPhotocredit: Porsche Motorsport, Blancpain GT Series, Mercedes AMG, Audi Sport, Bentley Motorsport, R-Motorsport
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.