More

    Latest Posts

    Alex Cascatău debutează cu pole-position și podium în Ultimate Cup Series la Paul Ricard

    Alex Cascatău a avut parte de un weekend foarte bun în Franța, la Paul Ricard, unde a concurat pentru prima oară într-o etapă din Ultimate Cup Series.

    Constănțeanul a luat parte la întrecerea prototipurilor la bordul unui Nova Proto NP02 și a terminat pe poziția a treia după ce a plecat din Pole Position.Alex Cascatău a încheiat sezonul 2022 cu o călătorie în Franța, la Le Castellet, fosta gazdă (până anul acesta) a Marelui Premiu de F1 al Franței. Acolo, românul a avut șansa să piloteze din nou prototipul Nova Proto NP02, mașină cu care a mers anterior în GT & Prototype Challenge, la Spa-Francorchamps.

    De această dată, datele problemei s-au schimbat destul de mult. În afară de locație, total nouă pentru Cascatău, mai era nouă și echipa, ANS Motorsport, dar și anvelopele Michelin care erau folosite în acest campionat în care se organizează curse pentru prototipuri separat de cele pentru GT-uri. Etapa finală era o întrecere de patru ore la care au luat parte aproape 20 de prototipuri, inclusiv mașini de clasă CN și LMP3, pe lângă clasa dedicată NP02-urilor.

    Alex

    Primul contact al lui Alex cu Paul Ricard a fost în antrenamentele libere, organizatorii punând la dispoziția concurenților atât sesiuni pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. Cascatău a folosit cele 20 de minute petrecute la volan în FP1 pentru a învăța circuitul, ceva ce colegii săi nu au trebuit să facă. Românul a pilotat mașina cu numărul 74 a ANS Motorsport alături de Pierre Courroye și de Nicholas Schatz (pilot de coastă, convertit spre circuit care a mers deja cu LMP3-uri și în ELMS).

    Găsind o secundă între FP1 și FP2, care a avut loc pe timp de noapte, Cascatău a învățat multe despre anvelopele Michelin care erau foarte diferite față de cele Hankook folosite, în GT & Prototype Challenge, la Spa. Astfel, cu pneurile franțuzești mașina se simțea că funcționează și pe uscat, nu doar pe ud. Și asta deși Cascatău a avut mereu mașina pe mână cu anvelope uzate.

    Sesiunile de calificări au fost în număr de trei, urmând exemplul din GT World Challenge Europe sau din ELMS în care se organizează câte o sesiune scurtă, de 15 minute, pentru fiecare pilot. După ce fiecare pilot își bifează sesiunea sa, se realizează media celor mai buni timpi ai fiecăruia și astfel se aranjează mașinile pe grila de start. Din păcate, Alex a avut destul de multe probleme în sesiunea sa.

    Alex

    Încurcat de steaguri galbene, unul cauzat de un LMP3 care s-a răsucit chiar în fața sa, Alex n-a reușit să lege un tur cu adevărat rapid, finalul sesiunii sale de calificări fiind marcate și de un steag roșu. Cascatău a intrat în mașină în Q2, pe pneurile uzate ale lui Pierre, în timp ce Nicholas, în Q3, a primit anvelope noi. În cele din urmă, cei trei au reușit un timp combinat de 1:58.34, îndeajuns pentru a obține pole-ul la categoria NP02, fiind la doar 0,34 secunde de pole, unde se afla o mașină de LMP3.

    În Ultimate Cup Series, mașinile Nova Proto NP02 rulează cu un BoP (Balance of Performance) diferit de specificația din GT & Prototype Challenge, adică își pierd cam 100 de cai putere deoarece organizatorii caută să existe o paritate între LMP3 și NP02. Balanța ar trebui să favorizeze LMP3-urile mult mai scumpe, dar asta nu se întâmplă mereu. La Paul Ricard, au fost P3-uri aduse de Nielsen Racing și Graff Racing, iar pe lista de înscriși s-a regăsit și fostul recordman de pe Nurburgring-Nordschleife (cu Manthey Racing și Porsche) Lars Kern.

    Cursa de patru ore a început cu Pierre la comenzile mașinii 74 care a fost implicată, încă de la început, în lupte cu cele două LMP3-uri din față. Din nefericire, după nu foarte mult timp, pilotul a observat că temperaturile începeau să crească și asta l-a făcut să reducă ritmul. Ca o precauție, prima trecere pe la boxe a venit mai devreme decât în mod normal, Pierre intrând la standuri înainte de finele primei ore.

    Alex

    Atunci, echipa a descoperit o scurgere de apă, iar asta a ținut pe loc echipajul #74 aproximativ 10 minute. După ce a fost remediată această problemă, Alex a revenit pe circuit pe poziția a 14-a din 19 mașini. Determinat să câștige teren, românul a mers constant în 2:00 și a urcat până pe poziția a noua într-o oră. Un plin de combustibil la NP02 ține cam o oră, iar un stint este limitat prin regulament la 65 de minute.

    După primul schimb a lui Alex a intrat la comenzi și Schatz, care a continuat recuperarea. Acest proces a fost îngreunat de un contact dintre mașina #74 și cea cu numărul 555 care s-a petrecut în primul viraj. În urma acroșajului, mașina lui Cascatău a fost nevoită să execute o penalizare cu stop-and-go, dar, chiar și așa, echipajul a continuat să urce.

    Primind și o penalizare de un tur pentru că l-a ținut mai mult la comenzi pe Nicholas decât este permis, echipajul ANS Motorsport a încheiat în urma mașinii care s-a impus la clasa CN, mașină înscrisă de aceeași formație. Cu toate acestea, ca urmare a problemelor altor echipaje, Pierre, Nicholas și Alex au încheiat cursa pe podium la clasa NP02, respectiv pe poziția a cincea la general.

    Alex

    Au existat, evident, premisele unei victorii la clasă, dat fiind că ritmul tripletei din mașina 74 era net superior ritmului altor echipaje, inclusiv cel al mașinii oficiale înscrise chiar de Nova Proto. În cele din urmă, doar 13 mașini au ajuns la sosire, după cele patru ore.

    Alex Cascatău: „Sunt foarte mândru că am reușit să termin această cursă de anduranță cu o lungime identică cu o etapă din ELMS. Echipa ANS Motorsport a fost fantastică, dovedind profesionalism și foarte multă deschidere ceea ce mi-a permis să învăț foarte multe într-un timp foarte scurt.

    Faptul că am avut alături doi piloți foarte rapizi în Pierre și Nicholas m-a ajutat și mai mult și, trecând peste frustrarea ratării unei victorii, care era posibilă dat fiind ritmul nostru, mă bucur că am încheiat pe podium la primul start în acest campionat care arată foarte bine. Nivelul este ridicat și aș dori să mulțumesc echipei și lui Nicholas pentru încrederea acordată. Acest weekend mă face să lucrez și mai tare pentru a-mi contura planurile pentru 2023.”

    Alex

    Alex

    • Mai multe știri despre Campionate de Anduranța găsiți AICI.
    • Mai multe știri despre Alex Cascatău găsiți AICI.
    Sursa: Comunicat Alex Cascatau Motorsport
    Photocredit: Paul Alliot

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Comunicat Alex Cascatau Motorsport

    Latest Posts

    Don't Miss