Latest Posts

WRC Suedia: Neuville preia conducerea după o după-amiază plină de evenimente

Vizualizări: 15840

Thierry Neuville de la Hyundai a preluat conducerea Raliului Suediei în etapa finală a zilei pentru a deveni al cincilea lider diferit după un început plin de evenimente la Campionatul Mondial de Raliuri.

Primele șapte etape ale singurului raliu pe zăpadă din WRC au oferit o luptă pulsantă pentru lider, cu șase mașini separate de aproximativ 10 secunde pentru cea mai mare parte a zilei. Cu toate acestea, o creștere târzie a lui Neuville l-a ajutat pe belgian să smulgă un avans de 4,3 secunde în fața lui Kalle Rovanpera de la Toyota, care a menținut pentru scurt timp conducerea înaintea buclei de după-amiază.

Elfyn Evans de la Toyota a urcat în frunte după ce a câștigat etapa a 4-a, un avantaj pe care l-a păstrat până în etapa finală, unde a pierdut 7,9 secunde în fața lui Neuville, care se lupta pentru aderarea anvelopelor uzate în testul final din centrul orașului Umea. Galezul a coborât pe locul trei la general, cu 7,3 secunde în restanțe. Coechipierul Esapekka Lappi se afla pe locul patru cu doar 8,8s, după o expoziție puternică în această întoarcere în WRC cu Toyota, care l-a văzut pe finlandez să conducă pentru scurt timp raliul după ce a câștigat etapa 2.

Oliver Solberg de la Hyundai a ocupat locul cinci după ce a alunecat de pe a doua poziție după-amiaza, dar suedezul rămâne în căutarea victoriei. Ghinionul lui Ott Tanak a continuat după ce Hyundai a fost forțată să retragă mașina din cauza unei probleme hibride, după ce estonianul a fost la 1,1 secunde de conducere după ce a câștigat etapa 5. De asemenea, s-a dovedit a fi o vineri dificilă pentru M-Sport, evidențiată de o retragere a lui Craig Breen după ce și-a îngropat Puma-ul în zăpadă în etapa 2.

Elfyn Evans

Coechipierul Gus Greensmith s-a luptat cu probleme legate de cutia de viteze și hibride și s-a înfruntat cu un banc de zăpadă care l-a lăsat în derivă pe locul nouă, în spatele colegului său de grajd Adrien Fourmaux, care a produs un impuls măsurat pentru a încheia ziua pe locul opt. Clasamentul a fost zdruncinat după prima dintre etapele de după-amiază, deoarece Evans nu numai că a câștigat testul, ci a și sărit de pe locul al treilea la P1 cu 1,6s. În ciuda faptului că s-a confruntat cu o etapă foarte zbuciumată, Evans a luat 16.3s de la coechipierul și apoi liderul de raliu, Rovanpera, care s-a chinuit cel mai mult fiind primul pe drum și să întâmpine murdăria și șanțurile create.

Ca urmare, finlandezul a coborât pe locul patru la general. Evans a încheiat testul cu 1,7 secunde mai repede decât Lappi, în timp ce Solberg și-a menținut a doua poziție generală, înregistrând al treilea cel mai rapid timp. Suedezul a fost totuși norocos să nu piardă timp semnificativ după o întâlnire cu un banc de zăpadă. Tanak și-a menținut startul puternic terminând cu 0,2 secunde în spatele lui Solberg, pe locul al patrulea, în timp ce Fourmaux și-a făcut cea mai bună afișare de până acum pentru a obține al cincilea cel mai bun timp. Infamele bancuri de zăpadă au făcut o altă victimă, deoarece Takamoto Katsuta de la Toyota a alunecat larg și s-a trezit blocat în zăpadă pentru scurt timp. Din fericire, un grup de spectatori a fost la îndemână pentru a-l împinge pe pilotul japonez înapoi pe șosea, dar incidentul l-a costat 39s.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Craig Breen

Bătălia pentru P1 s-a încheiat după ce etapa 6 a fost câștigată de Tanak, în ciuda pierderii puterii hibride în ultimii 10 km ai cursei de 27,8 km. Estonianul a luat 4,1 secunde de la liderul de raliu Evans, care a simțit că a fost „un pic prea atent” în etapă. Deși frustrat de problema hibridă, alergarea l-a sărit pe locul al doilea în clasamentul general, la doar 1,1 secunde în spatele lui Evans și cu 1,1 secunde în fața lui Lappi, pe locul trei. La fel ca Evans, Solberg a fost lăsat să regrete o alergare prudentă prin scenă care l-a costat 8,5 secunde, coborându-l pe locul patru la general.

Neuville a încheiat etapa pe locul cinci în fața lui Rovanpera, care a pierdut încă două locuri în condițiile pe care le considera că sunt printre cele mai proaste cu care s-a confruntat vreodată. În spate, ziua lui Greensmith s-a înrăutățit, deoarece britanicul a pierdut timp prețios într-o călătorie printr-un banc de zăpadă, pierzând puterea ca urmare a înfundarii zăpezii în fața Puma-ului. Problema lui Tanak de la sfârșitul etapei va reveni să-l bântuie, deoarece Hyundai a fost forțată să retragă mașina din cauza unei probleme tehnice înainte de începerea etapei 6.

„Din păcate, o problemă cu kit-ul hibrid a declanșat lumina roșie pe mașina nr. 8 și prin regulamentele FIA ​​și, ca măsură de siguranță, va trebui să retragem mașina lui Ott Tanak pentru astăzi”, se arată într-un comunicat de la Hyundai. „Vom investiga problema odată ce mașina va fi din nou în funcțiune”.

Craig Breen

Speranțele de raliu ale Hyundai au rămas intacte prin Neuville, care a câștigat rapid penultima etapă a zilei, după un efort îndrăzneț la căderea întunericului. Rovanpera și-a dovedit cel mai apropiat rival cu 3,4 secunde, dar în fața lui Lappi și Evans, ceea ce l-a adus pe finlandez înapoi în bătălia pentru P1. După ce a început al doilea după-amiază la general, Solberg a scăzut mai mult după ce un pariu cu pneurile l-a lăsat pe suedez fără aderență suficientă, costându-l 14,3 secunde.
 
Rovanpera a câștigat ultimea etape a zilei cu 1,1 secunde în fața lui Neuville, ceea ce a fost suficient pentru a pretinde conducerea în raliu, în timp ce Evans se lupta pentru aderență. A fost o poveste similară pentru Lappi și Solberg, care au pierdut 9,1 și, respectiv, 15,8 din cauza pneurilor uzate. Raliul continuă sâmbătă cu echipajele pregătite să parcurgă șase etape.
 
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiți AICI!
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss