Latest Posts

WRC Sardinia: Tanak, dominator, pune capăt secetei de victorii, Rovanpera al cincilea.

Vizualizări: 16766

Ott Tanak a pus capăt secetei de victorii din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) cu o victorie convingătoare în Raliul Sardiniei, care a marcat primul triumf al Hyundai Motorsport în noua eră Rally1.

Campionul mondial din 2019 a revendicat nouă din cele 21 de etape parcurse în patru zile epuizante, navigând prin faimoasele etape cu pietriș accidentat din Sardinia la temperaturi caniculare pentru a obține prima sa victorie de la Raliul Arctic al Finlandei din februarie anul trecut, cu 1m03,2s de la pilotul M-Sport Ford Craig Breen.

După ce vineri Elfyn Evans a ieșit mai devreme din frunte din cauza unei scurgeri de apă, Ott Tanak a fost implicat într-o luptă cu Esapekka Lappi de la Toyota Gazoo Racing. Ott Tanak a revendicat pentru scurt timp conducerea după etapa a patra, înainte de a se lăsa la 0,7s în urma finlandezului în vederea zilei de sâmbătă.

Tanak, WRC

Ott Tanak a avut parte de o porție de noroc, deoarece ultimele două etape de vineri au fost anulate la câteva momente după ce a întâmpinat o problemă de transmisie care avea să-l coste timp prețios. Această amânare a permis celor de la Hyundai Motorsport să rezolve problema. Înarmat cu un Hyundai i20N sănătos sâmbătă, Ott Tanak a câștigat șase din următoarele opt etape pentru a recâștiga poziția de lider. Sarcina sa a fost ajutată și după ce Esapekka Lappi s-a prăbușit de la conducere sâmbătă dimineața.

Odată ajuns în frunte, Ott Tanak a trecut la victorie duminică, asigurând prima victorie a sezonului pentru Hyundai Motorsport, după un an dificil, afectat de probleme de fiabilitate cu hibridul Hyundai i20N. Craig Breen a apărut ca cel mai apropiat contracandidat al lui Ott Tanak, iar irlandezul a realizat cel mai bun parcurs al sezonului până în prezent pentru a obține al doilea podium al sezonului, egalându-și cel mai bun rezultat al carierei în WRC.

Hyundai Motorsport s-a bucurat de un dublu podium, Dani Sordo obținând locul trei pentru al doilea raliu consecutiv, la un eveniment în care a fost de două ori câștigător, terminând la 1m33,0s în urma coechipierului său Ott Tanak. Spaniolul, care a concurat doar la al doilea eveniment din 2022 în cea de-a treia mașină pe care o împarte cu Oliver Solberg, și-a folosit experiența pentru a naviga în condiții dificile și a completat un bilanț solid de puncte pentru Hyundai Motorsport.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Tanak, WRC

Pierre-Louis Loubet, de la M-Sport Ford, a reușit cea mai bună performanță de până acum în prima divizie a WRC pentru a termina pe locul patru. Francezul a fost inițial în fruntea echipei M-Sport Ford și a alergat până pe locul trei, înainte de a coborî pe locul cinci când a suferit o pană. Pierre-Louis Loubet a revenit pe locul al patrulea în urma ieșirii lui Esapekka Lappi, depășindu-și cel mai bun rezultat anterior, al șaptelea obținut în Estonia anul trecut și în Sardinia în 2020.

Liderul campionatului, Kalle Rovanpera, nu a reușit să repete eroismul de a câștiga de pe primul loc pe șosea în Croația și Portugalia, deoarece finlandezul s-a luptat pentru curățarea drumurilor de pietriș, terminând vineri la mai mult de un minut în derivă.

Pilotul de la Toyota Gazoo Racing a condus sensibil după aceea și a beneficiat de problemele rivalilor săi, inclusiv de un accident care a pus capăt raliului pentru Adrien Fourmaux de la M-Sport Ford sâmbătă seara, pentru a obține locul cinci. Rezultatul, plus patru puncte bonus de la Powerstage, i-a extins avansul în campionat la 55 de puncte față de Thierry Neuville.

Tanak, WRC

Coechipierul său de la Toyota Gazoo Racing, Takamoto Katsuta, a supraviețuit condițiilor brutale pentru a termina al șaselea, după ce sâmbătă a trebuit să îngrijească un radiator deteriorat. Gus Greensmith de la M-Sport Ford, care a pierdut două minute în etapa a treia, luptându-se pentru a reaprinde Fordul său Puma după un semicerc, a completat plutonul Rally1 pe locul șapte. Thierry Neuville, de la Hyundai Motorsport, a reușit să salveze cele cinci puncte bonus maxime din etapa de putere de la finalul raliului, după un alt weekend dificil.

Plecat al doilea pe șosea, belgianul a condus raliul după SuperSpeciala de joi, dar a pierdut 15s din cauza prafului agățat în etapa 2 de vineri, cauzat de intervalele de timp reduse între mașini. O problemă la transmisie l-a costat apoi două minute, în timp ce se lupta cu Hyundai I20N-ul său care pierduse tracțiunea la roțile din spate. Aflat la mare depărtare de pluton, Thierry Neuville a încercat sâmbătă să recupereze teren, dar acest lucru s-a oprit atunci când a rostogolit i20N-ul în etapa 12, ceea ce l-a scos din competiție până duminică.

În urma ieșirii sale timpurii, Elfyn Evans a fost un alt pilot care a obținut trei puncte în PowerStage după ce a reintrat în acțiune duminică, în urma unei defecțiuni la suspensia spate sâmbătă. Esapekka Lappi a revenit, de asemenea, în acțiune duminică, încheind raliul cu două puncte în campionat în urma ultimei etape.

Rezultatele Raliul Sardiniei, etapa 5 al Campionatului Mondial de Raliuri:

Tanak, WRC

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss