Latest Posts

WRC renunță la hibrid: ultimul sezon în 2024

Vizualizări: 143252

Schimbări majore în Campionatul Mondial de Raliuri WRC: modelul plug-in hybrid dispare în 2025. Accentul se pune pe reducerea costurilor, categorie electrică în curs de dezvoltare.

Viitorul Campionatului Mondial de Raliuri WRC este stabilit: FIA a prezentat orientările pentru viitorul seriei de curse cu ocazia primei reuniuni a Consiliului Mondial al Sportului Auto (WMSC) 2024 de la Geneva. Una dintre rezoluții este că mașinile Rally1 folosite în prezent la clasa superioară vor rămâne în uz până în 2026, dar vor suferi modificări începând cu 2025.

O parte din aceste modificări, care au ca scop reducerea costurilor mașinilor, include eliminarea hibridului plug-in. Acesta a fost introdus abia în 2022. Prețurile ridicate și problemele de fiabilitate au fost criticate încă de la început. Performanța tot mai scăzută a mașinilor care rezultă din aceasta, urmează să fie compensată prin reducerea greutății și prin restricții privind limitarea debitului de aer și aerodinamica.

Ott, Tanak
Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) de la echipa TOYOTA GAZOO RACING WRT sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Suedia în Umea, Suedia, pe 12 februarie. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Noul regulament pentru 2026 bazat pe Rally1

Din 2026, vor fi introduse noi mașini Rally1 bazate pe modelele actuale, care vor concura în sezonul 2026 alături de actuala generație de vehicule. Aceste mașini noi ar trebui să reducă atunci din nou costurile și complexitatea, iar o celulă de siguranță standardizată este planificată. Se așteaptă ca puterea să fie de 330 CP, cu un preț de achiziție per mașină limitat la 400.000 de euro.

Trebuie remarcat faptul că modificările prezentate nu au fost încă finalizate în regulamente. Comisia WRC a fost însărcinată cu acest lucru și se așteaptă ca aceasta să prezinte propuneri concrete până la următoarea reuniune a WMSC. Publicarea regulamentelor sportive și tehnice ale WRC prevăzute pentru 2025 este programată pentru sfârșitul lunii iunie.

Ott, Tanak
Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) de la echipa M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Suedia în Umea, Suedia, pe 12 februarie. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

WRC: Va exista o categorie electrică?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Deciziile prezentate în cadrul reuniunii WMSC sunt rezultatul unui grup de lucru WRC înființat de președintele FIA Mohammed Ben Sulayem, condus de vicepreședintele FIA pentru motorsport Robert Reid și de David Richards, membru WMSC. Amândoi au câștigat ei înșiși titluri de campioni mondiali de raliuri în carierele lor și au fost însărcinați să creeze viitorul acestei serii în decembrie 2023.

Pe lângă schimbările de pe partea tehnică, rezultatele grupului de lucru WRC includ și puncte privind viitorul WRC în ceea ce privește relațiile publice și organizarea sportivă. FIA dorește să stimuleze masiv marketingul pentru Campionatul Mondial de Raliuri, inclusiv cu o echipă de PR dedicată în cadrul FIA. De asemenea, organizatorii etapelor Campionatului Mondial vor avea mai multă libertate de acțiune în ceea ce privește proiectarea traseelor de raliu.

În ciuda anulării hibride, WRC vizează un viitor electric. Cu toate acestea, WMSC a fost rezervat în privința momentului exact în care se va întâmpla acest lucru. Rezoluția menționează doar ” cât mai curând posibil”. În acest scop, departamentul tehnic al FIA a fost însărcinat cu pregătirea unui regulament bazat pe celula de siguranță a mașinii de Rally1, care ar trebui să fie la egalitate cu motoarele cu combustie în ceea ce privește performanța și utilizarea benzinei ecologice.

WRC renunță la hibrid: ultimul sezon în 2024
Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) de la echipa HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Italia în Olbia, Italia, pe 4 iunie 2023. Photocredit: Janus Ree – Red Bull Content Pool

Clasamentul general:

1. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris 2h 40m 23.6s
2. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +9.7s
3. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +49.8s
4. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N +58.6s
5. T Katsuta / A Johnston Toyota GR Yaris JPN +1m 55.5s
6. A Mikkelsen / T Eriksen Hyundai i20 N NOR +4m 1.0s

Clasamentul campionatului piloților (după runda 4 din 13):

1. T Neuville 86 points
2. E Evans 80
3. A Fourmaux 59

Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI

Sursa: GP24 Media
Photocredit: WRC Media Room
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss