More

    Latest Posts

    WRC Raliul Estoniei: Tot ce trebuie să știți

    WRC, Campionatul Mondial de Raliuri revine în Europa, Estonia găzduind în acest weekend cea de-a șaptea etapă a sezonului 2022. Iată principalele informații pe care trebuie să le știți.

    După accidentul brutal de pe pietrișul de pe Savannah din Kenya de luna trecută, echipele și piloții WRC se îndreaptă spre Estonia pentru a aborda drumurile netede, ondulate și rapide, care au fost comparate cu cele din Raliul Finlandei.

    Kalle Rovanpera de la Toyota Gazoo Racing se întoarce la locul victoriei sale revoluționare în WRC anul trecut, cu un avans de 65 de puncte în campionat față de Thierry Neuville de la Hyundai Motorsport, după ce a înregistrat a patra victorie din 2022 în Kenya. Acolo, Kalle Rovanpera și-a adjudecat a șasea victorie din carieră în WRC, în ciuda faptului că a pornit primul pe traseu, cu 52,8s față de coechipierul său Elfyn Evans, în timp ce Toyota Gazoo Racing a completat un 1-2-3-4 – primul său top patru de la Raliul Safari din 1993.

    WRC

    Thierry Neuville a terminat pe locul cinci, dar a limitat pagubele după ce a obținut cinci puncte bonus pentru că a câștigat etapa de putere de la finalul raliului. Coechipierul său, Ott Tanak, rămâne al treilea în clasament, dar s-a retras din Raliul Safari din cauza unor probleme mecanice, așa că câștigătorul Raliului Sardiniei va fi nerăbdător să își revină pe teren propriu. Takamoto Katsuta de la Toyota Gazoo Racing se îndreaptă spre Estonia după ce a urcat pe locul patru în clasamentul campionatului după ce a obținut primul său podium WRC din ultimele 12 luni, cu locul trei în Kenya, care l-a devansat pe Elfyn Evans.

    Galezul este acum al șaselea în clasament, chiar în spatele lui Craig Breen, care continuă să conducă speranțele de campionat ale M-Sport Ford pe locul cinci. Irlandezul a ocupat locul al doilea în Estonia când a condus pentru Hyundai anul trecut. În acest weekend va reveni Esapekka Lappi pe a treia Toyota GR Yaris, locul lăsat liber de septuplul campion mondial Sebastien Ogier, care participă la o campanie parțială. Între timp, la M-Sport Ford, Pierre-Louis Loubet se alătură din nou echipei pentru al patrulea start al anului, după ce a lipsit de la Safari Rally Kenya.

    WRC

    Ce este Rally Estonia:
    Raliul Estoniei este cel mai mare eveniment de motorsport din țara baltică, care a luat naștere în 2010. Raliul pe pietriș a devenit o etapă fixă în calendarul Campionatului European de Raliuri în 2014, înainte de a se alătura pentru prima dată programului Campionatului Mondial de Raliuri în 2020. Raliul, cu baza în cel de-al doilea oraș al Estoniei, Tartu, prezintă drumuri netede de pietriș cu mai multe creste și sărituri, care sunt asociate cu secțiuni mai tehnice pe drumuri forestiere largi și înguste. Raliul este un adevărat test de viteză pe pietriș.

    Câștigătorii Raliului Estoniei:
    Idolul estonian al raliurilor și campionul mondial din 2019, Ott Tanak, deține recordul pentru cele mai multe victorii în Raliul Estoniei, cu patru victorii (2014, 2018-2020). Ott Tanak a câștigat ediția inaugurală WRC a raliului în 2020, care a marcat primul său triumf conducând pentru Hyundai Motorsport.

    Anul trecut, Kalle Rovanpera a dominat evenimentul pentru a obține prima sa victorie în WRC, devenind cel mai tânăr câștigător de până acum al unei etape WRC la vârsta de 20 de ani. Finlandezul a câștigat șase din ultimele 12 raliuri WRC, întinzându-se până în Estonia, anul trecut. Raliul inaugural al Estoniei din 2010 a fost câștigat de fostul pilot de uzină Subaru, Ford și Peugeot, Markko Martin.

    WRC

    Itinerar Rally Estonia:
    Ediția din acest an se va disputa pe 24 de etape, cuprinzând 314,26 km pe parcursul a patru zile de acțiune competitivă.

    • Miercuri, 13 iulie
      Shakedown
    • Joi, 14 iulie (1 etapă – 1,66 km)
      Etapa 1 Super Specială Tartu- începe la 20:38 ora României
    • Vineri 15 iulie (8 etape – 139,18 km)
      Etapa 2 – Etapa 9 – începe 07:45 României
    • Sâmbătă 16 iulie (9 etape – 95.40km)
      Etapa 10 – Etapa 18 – începe la 09:03 României
    • Duminică 17 iulie (6 etape – 78.02km)
      Etapa 19 – Etapa 24 – Etapa finală începe la 14:18 României

    Raliul Estoniei Lista de înscrieri (Rally1) – Ordinea de start:
    Raliul Estoniei va avea 42 de înscriși, cu 11 mașini Rally1 la start.

    1. #69 Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen – Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
    2. #11 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe – Hyundai Motorsport – i20 N Rally1
    3. #8 Ott Tanak/Martin Jarveoja – Hyundai Motorsport – i20 N Rally1
    4. #18 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston – Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
    5. #42 Craig Breen/Paul Nagle – M-Sport Ford World Rally Team – Puma Rally1
    6. #33 Elfyn Evans/Scott Martin – Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
    7. #44 Gus Greensmith/Jonas Andersson – M-Sport Ford World Rally Team – Puma Rally1
    8. #7 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landis – M-Sport Ford World Rally Team – Puma Rally1
    9. #4 Esapekka Lappi/Janne Ferm- Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
    10. #2 Oliver Solberg/Elliott Edmondson – Hyundai Motorsport – i20 N Rally1
    11. #16 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria – M-Sport Ford World Rally Team – Puma Rally1

    Printre participanți se numără și fostul pilot de uzină Hyundai WRC Hayden Paddon, care se va alătura clasei WRC2 la bordul unui Rally2 i20 N.

    WRC

    Ce este nou pentru WRC în 2022?
    Anul acesta se introduce un nou regulament Rally1, conceput pentru a muta WRC într-un viitor mult mai sustenabil și pentru a atrage noi producători. Acestea au făcut ca Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing și M-Sport Ford să proiecteze și să construiască mașini complet noi în jurul unui nou șasiu spaceframe din oțel, mai sigur.

    Cea mai mare schimbare a mașinilor este introducerea unei unități hibride obligatorii de 100 kW cuplată la motorul turbo cu ardere internă de 1,6 litri, singura componentă cheie păstrată de la generația anterioară de mașini. În tandem, aceasta va permite grupului motopropulsor să dezvolte 500 CP care vor fi utilizați în rafale scurte în fiecare etapă. Mașinile vor fi cu 70 kg mai grele decât predecesorii lor, în principal din cauza adăugării sistemului hibrid. În total, mașinile Rally1 cântăresc aproximativ 1260 kg.

    Noile reglementări au eliminat efectiv dispozitivele aerodinamice suplimentare, cum ar fi aripile și flicks, care se adaugă la caroserie în afara splitterului față și aripii spate. Forța de apăsare totală creată și efectul acesteia asupra mașinii au fost reduse cu aproximativ 15% în comparație cu generația anterioară de vehicule. Diferențialele centrale înșelătoare folosite pentru a regla cu precizie manevrabilitatea sunt acum interzise în favoarea unor diferențiale mecanice cu alunecare limitată mai simple, față și spate, care oferă o împărțire fixă a cuplului 50:50 între roțile față și spate. Cursa suspensiei a fost redusă la 270 mm.

    WRC

    Cum funcționează sistemul hibrid Rally1?
    Piloții vor putea folosi puterea hibridă în fiecare etapă, cu creșteri de putere activate de pedala de accelerație, în timp ce creșteri suplimentare vor fi deblocate prin regenerarea energiei la frânare în timpul etapelor. Piloții vor fi nevoiți să regenereze 30 de kilojouli de energie înainte de a li se acorda un alt boost care va putea fi folosit la următoarea apăsare a pedalei de accelerație. Cei 130 de cai putere în plus sunt oferiți prin utilizarea a trei hărți de motor omologate personalizate, selectate de echipe, în funcție de tipul de etapă și de condiții.

    În funcție de FIA și de organizatorii evenimentului, piloții vor trebui să parcurgă anumite porțiuni de drum și parcurile de service ale evenimentului în modul complet electric. În modul complet electric, mașina are o autonomie de 20 km. Bateria sa de 3,9KWH, care funcționează până la 750 de volți, poate fi conectată la priză și reîncărcată în parcul de service în 30 de minute. Unitatea hibridă poate rezista la un impact de 70G. Mașinile sunt alimentate cu un combustibil 100% sustenabil.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Red Bull Content Pool


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss