Kalle Rovanpera, de la Toyota Gazoo Racing, a reușit să revină în ultima proba pentru a smulge victoria în Raliul Croației de la Ott Tanak, de la Hyundai Motorsport, în urma unui final palpitant al evenimentului din cadrul Campionatul Mondial de Raliuri.
Kalle Rovanpera s-a îndreptat spre ultima Power-Stage la 1,4s în spatele lui Ott Tanak, după ce a pierdut controlul asupra liderului raliului pe care îl deținea din etapa 1, când o ploaie torențială bruscă a dat peste cap raliul în penultima etapă. Cu toate acestea, Kalle Rovanpera a produs un parcurs uluitor în ultima etapă pentru a-l învinge pe Ott Tanak cu 5,6 secunde și a obținut victoria cu 4,3s, obținând cele cinci puncte bonus pentru etapa de putere.
Finlandezul și-a pregătit victoria câștigând șase din cele opt probe de vineri, pe o vreme umedă, dar apoi a văzut cum avansul său de 1m23s față de Ott Tanak s-a redus la 16,8s după ce sâmbătă a suferit o pană în partea stângă față pe ploaie. El a reușit să își revină și să dețină un avans de 19,9s în vederea zilei de duminică. După ce și-a revenit după o pană vineri după-amiază, Ott Tanak a luptat din greu și părea pe drumul spre o posibilă victorie după ce a profitat la maximum de mix-ul de pneuri umede și dure pe ploaie în etapa 19, dar a fost respins în ultima etapă de Kalle Rovanpera.
Hyundai Motorsport a obținut un dublu podium, Thierry Neuville terminând pe locul trei, dar numai după un final dramatic al ultimei etape, în care modelul Hyundai i20N aproape că s-a răsturnat când a intrat într-un șanț. După ce și-a revenit din acel moment cu o pană în partea dreaptă față și una în partea stângă spate, el a reușit să finalizeze o recuperare impresionantă după o serie de penalizări și ghinioane.
Belgianul încheiase bucla de dimineață de vineri la 12,5s în spatele liderului raliului, Kalle Rovanpera, înainte ca raliul său să înceapă să se destrame. Mai întâi, o defecțiune a alternatorului i-a obligat pe Thierry Neuville și pe copilotul Martijn Wydaeghe să-și împingă i20 N 800m în service, unde au verificat patru minute mai târziu și au suferit o penalizare de 40s. Vineri seara, cei doi au primit o penalizare de un minut și o amendă de 1.900 de euro, după ce au fost înregistrați conducând cu 156 km/h pe o porțiune de drum limitată la 80 km/h după etapa a patra, coborând astfel de pe locul doi pe locul patru la începutul zilei de sâmbătă.
Thierry Neuville a fost apoi lovit de o altă penalizare de 10s după ce o problemă cu un hibrid i-a împiedicat să părăsească serviciul la timp. Cu toate acestea, o conducere de încărcare în după-amiaza zilei de sâmbătă și în ziua de duminică i-a permis să îl depășească pe Craig Breen, care a ocupat locul trei încă de vineri seara.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Graig Breen a condus atacul echipei M-Sport Ford pe tot parcursul evenimentului, dar a fost nevoit să se mulțumească cu locul patru după ce a văzut cum un avantaj de 4,9s față de Thierry Neuville s-a evaporat duminică. Elfyn Evans a adunat punctele de care avea mare nevoie pe locul cinci, după ce speranțele sale de a urca pe podium au primit o lovitură grea vineri, după ce a suferit două pene în partea stângă față, și nu a reușit să recupereze terenul pierdut.
Elfyn Evans a urcat pe locul cinci, după ce Oliver Solberg de la Hyundai Motorsport s-a retras din raliu, după ce a abandonat în etapa a noua de sâmbătă. Suedezul a condus bine în Croația, după ce a navigat bine în primele două zile, singurul cusur fiind o atingere cu o barieră. Cu toate acestea, evenimentul său s-a încheiat în urma unui accident de mare viteză, în urma căruia Hyundai i20N-ul său a luat foc după ce s-a oprit pe un mal de iarbă. Echipajul a scăpat nevătămat.
Takamoto Katsuta, de la Toyota Gazoo Racing, a sosit pe locul șase, fiind ultimul dintre concurenții de la Rally1 care a parcurs întreaga distanță a raliului. Pilotul japonez s-a aflat pe lista celor șase piloți care au avut de suferit din cauza unei serii de pene.
Gus Greensmith, de la M-Sport Ford, a suferit cinci defecțiuni la pneuri, dintre care patru pe pneuri de ploaie, ceea ce l-a forțat să abandoneze vineri seara. Coechipierul său, Pierre-Louis Loubet, a suferit trei pene în primele două etape, ceea ce a deraiat, de asemenea, orice speranță de a obține puncte la revenirea sa în WRC. Cei doi au revenit în acțiune sâmbătă, dar nu același lucru s-a putut spune și despre cealaltă mașină M-Sport Ford, condusă de Adrien Fourmaux.
Francezul a fost surprins de o porțiune de drum umed în etapa a treia de vineri, ceea ce a dus la faptul că Puma-ul său a trecut printr-un gard viu și a intrat într-o grădină aparținând unei proprietăți rezidențiale. Deteriorarea șasiului a împiedicat M-Sport Ford să repare mașina la fața locului.
Esapekka Lappi, de la Toyota Gazoo Racing, a fost un alt pilot surprins în ziua de deschidere, deoarece a lovit un bolovan în prima etapă a evenimentului, care a provocat daune semnificative suspensiei dreapta față a lui GR Yaris. Finlandezul a revenit sâmbătă și a continuat să obțină patru victorii de etapă în zilele de sâmbătă și duminică.
În WRC2, pilotul Citroen Yohan Rossel a luat onorurile în fața lui Kajetan Kajetanowicz de la Skoda.
Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: Motorsport NetworkPhotocredit: Rally Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.