Latest Posts

WRC Raliul Belgiei: Tot ce trebuie să știți.

Vizualizări: 16681

WRC, Campionatul Mondial de Raliuri se îndreaptă în acest weekend spre drumurile de asfalt ale Raliului Ypres din Belgia, iar Kalle Rovanpera de la Toyota Gazoo Racing are șanse mici de a cuceri titlul.

Kalle Rovanpera se îndreaptă spre Belgia cu un avans impunător de 94 de puncte în fața celui mai apropiat rival, Ott Tanak, după ce a terminat pe locul doi în spatele pilotului Hyundai Motorsport la Raliul Finlandei în urmă cu două săptămâni, ceea ce l-a ridicat pe campionul mondial din 2019 pe locul doi în clasamentul piloților. Cu toate acestea, pentru ca Kalle Rovanpera să devină cel mai tânăr campion mondial de raliuri din istorie în Belgia, va trebui să câștige raliul și ca perechea Hyundai Motorsport formată din Ott Tanak și marele favorit al raliului, Thierry Neuville, să aibă probleme.

WRC, Raliul
Kalle Rovanperä, Toyota Gazoo Racing. Raliul Estoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Dacă Kalle Rovanpera își poate extinde avansul în campionat la 121 de puncte, tânărul de 21 de ani își va asigura titlul de campion cu patru etape rămase de disputat. De exemplu, în cazul în care Kalle Rovanpera ar câștiga raliul și etapa de putere, ar trebui ca Ott Tanak să termine al nouălea la general și al cincilea în etapa de putere, în timp ce Thierry Neuville, care se află la un punct în spatele lui Ott Tanak în campionat, ar trebui să termine al optulea și al cincilea în etapa de putere.

Kalle Rovanpera a terminat Raliul Ypres de anul trecut pe locul al treilea, la 43,1 secunde în spatele lui Thierry Neuville, viitorul câștigător. Cu toate acestea, Kalle Rovanpera s-a bucurat deja de succes pe asfalt în acest an, cu o victorie în Raliul Croației în aprilie. Thierry Neuville este așteptat să conducă cursa pe drumurile locale pe care le-a mai cucerit de două ori în 2018 și 2021. Craig Breen este înclinat să conducă sarcina M-Sport Ford, după ce a câștigat evenimentul în 2019 înainte de a termina al doilea în spatele lui Thierry Neuville, în timp ce conducea pentru Hyundai Motorsport anul trecut.

WRC, Raliul
Thierry Neuville, Hyundai Motorsport. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Ce este Raliul Belgiei?
Ypres Rally Belgium a devenit un raliu european pe macadam venerat și încărcat de istorie încă de la evenimentul său inaugural din 1965. Raliul cuprinde drumuri de țară asfaltate, rapide, înguste și întortocheate, punctate de joncțiuni strânse care sunt mărginite de șanțuri de drenaj înșelătoare.

Evenimentul a devenit un punct de sprijin în Campionatul European de Raliuri, devenind în același timp un punct de reper în campionatele naționale belgian și britanic, precum și în defunctul Intercontinental Rally Challenge. Anul trecut, raliul s-a alăturat pentru prima dată WRC, runda acționând ca înlocuitor pentru Raliul Irlandei de Nord, după ce organizatorii nu au reușit să asigure finanțarea necesară.

WRC, Raliul
Ott Tanak, Hyundai Motorsport. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Câștigătorii Raliului Belgiei:
De-a lungul anilor, Raliul Ypres Belgia a fost dominat de piloți locali, 39 dintre cele 56 de ediții fiind câștigate de un pilot belgian. Fostul pilot de uzină WRC Freddy Loix a fost cel mai prolific, obținând un număr record de 11 victorii (1996-1999, 2008, 2010-2011, 2013-2016).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Printre câștigătorii anteriori se numără dublul campion mondial Walter Rohrl în 1976 și regretatul Henri Toivonen (1984). Jimmy McRae, Tony Pond și Kris Meeke se numără printre britanicii care s-au bucurat de succes, în timp ce irlandezul Craig Breen a triumfat în 2019. Thierry Neuville de la Hyundai Motorsport a câștigat raliul de două ori, ultima victorie fiind obținută în 2021, sosită la debutul complet al evenimentului în WRC.

WRC, Raliul

Itinerarul Raliului Belgiei:
Ediția din acest an se va disputa pe 20 de etape, cuprinzând 281,58 km pe parcursul a trei zile de acțiune competitivă.

Joi, 18 august:

  • Shakedown – începe la ora 17:01 Ora României

Vineri 19 august (8 etape – 97,02 km):

  • Etapa 1 – Etapa 8 – începe la 11:16 Ora României

Sâmbătă 20 august (8 etape – 133,22 km):

  • Etapa 9 – Etapa 16 – începe la 11:13 Ora României

Duminică 21 august (4 etape – 43.92km):

  • Etapa 17 – Etapa 20 – începe la 09:40 Ora României
  • Ultima etapă (SS20 Kemmelberg) începe la 14:18 Ora României
WRC, Raliul
Adrien Fourmaux, M-Sport Ford. Raliul Croatiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Lista de înscrieri în Raliul Belgiei (Raliul1) – Ordinea de start:

Raliul Belgiei va avea 88 de participanți, cu 10 mașini Rally1 în frunte.

  • #69 Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen – Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
  • #8 Ott Tanak/Scott Martin Scott Martin Jarveoja – Hyundai Motorsport – i20 N Rally1
  • #11 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe – Hyundai Motorsport – i20 N Rally1
  • #33 Elfyn Evans/Scott Martin – Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
  • #18 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston – Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
  • #42 Craig Breen/Paul Nagle – M-Sport Ford World Rally Team – Puma Rally1
  • #4 Esapekka Lappi/Janne Ferm- Toyota Gazoo Racing – GR Yaris Rally1
  • #44 Gus Greensmith/Jonas Andersson – M-Sport Ford World Rally Team – Puma Rally1
  • #2 Oliver Solberg/Elliott Edmondson – Hyundai Motorsport – i20 N Rally1
  • #16 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria – M-Sport Ford World Rally Team – Puma Rally1

Din lot face parte și cvadruplul campion mondial Juha Kankkunen, care va pilota un GR Yaris alimentat cu hidrogen pe o etapă în fiecare zi de concurs.

Fostul pilot de Formula 1 Jos Verstappen își va face debutul în WRC, concurând la bordul unui Citroen C3 cu specificație Rally2.

WRC, Raliul

Ce este nou pentru WRC în 2022?

În acest an a fost introdus un nou regulament Rally1 menit să ducă WRC într-un viitor mult mai sustenabil și să atragă noi producători. Acestea au făcut ca Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing și M-Sport Ford să proiecteze și să construiască mașini complet noi în jurul unui nou șasiu tubular din oțel, mai sigur.

Cea mai mare schimbare a mașinilor este introducerea unei unități hibride obligatorii de 100 kW cuplată la motorul turbo cu ardere internă de 1,6 litri, singura componentă cheie păstrată de la generația anterioară de mașini. În tandem, aceasta va permite grupului motopropulsor să dezvolte 500 CP care vor fi utilizați în rafale scurte în fiecare etapă. Mașinile vor fi cu 70 kg mai grele decât predecesoarele lor, acest lucru se datorează în principal adăugării sistemului hibrid. În total, mașinile Rally1 vor cântări aproximativ 1260 kg.

Noile reglementări au eliminat efectiv dispozitivele aerodinamice suplimentare, cum ar fi aripile și flicks, care se adaugă la caroserie în afara splitterului față și aripii spate. Forța de apăsare totală creată și efectul acesteia asupra mașinii au fost reduse cu aproximativ 15% în comparație cu generația anterioară de vehicule. Diferențialele centrale înșelătoare folosite pentru a regla cu precizie manevrabilitatea sunt acum interzise în favoarea unor diferențiale mecanice cu alunecare limitată mai simple, față și spate, care oferă o împărțire fixă a cuplului 50:50 între roțile față și spate. Cursa suspensiei a fost redusă la 270 mm.

WRC, Raliul

Cum funcționează sistemul hibrid Rally1?

Piloții vor trebui să folosească puterea hibridă în timpul fiecărei etape, cu creșteri de putere activate de pedala de accelerație, în timp ce creșteri suplimentare vor fi deblocate prin regenerarea energiei la frânare în timpul etapelor. Piloții vor trebui să regenereze 30 de kilojouli de energie înainte de a primi un alt boost care va fi folosit la următoarea apăsare a pedalei de accelerație. Cei 130 de cai putere în plus sunt oferiți prin utilizarea a trei hărți de motor omologate pe măsură, selectate de echipe, în funcție de tipul de etapă și de condiții.

Stabilite de FIA și de organizatorii evenimentului, piloții vor trebui să parcurgă anumite porțiuni de drum și să ocolească parcările de service ale evenimentului în modul complet electric. În modul complet electric, mașina are o autonomie de 20 km, în timp ce bateria sa de 3,9KWH, care funcționează până la 750 de volți, poate fi conectată și reîncărcată în parcul de service în 30 de minute. Unitatea hibridă poate rezista la un impact de 70G. Mașinile sunt alimentate cu un combustibil 100% sustenabil.

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss