More

    Latest Posts

    WRC Noua Zeelandă: Tot ce trebuie să știți.

    WRC Noua Zeelandă revine în mult-așteptata revenire în Campionatul Mondial de Raliuri în weekendul următor, iar Kalle Rovanpera se apropie de titlu și va face istorie.

    Drumurile pitorești, rapide și curgătoare, cu macadam, vor reprezenta o nouă provocare pentru piloți, evenimentul revenind în calendarul WRC pentru prima dată din 2012. Doar trei dintre piloții actuali, Sebastien Ogier, Thierry Neuville și Ott Tanak, au mai concurat în Noua Zeelandă.

    WRC

    Toți ochii vor fi ațintiți asupra bătăliei pentru coroana WRC, care ar putea fi cucerită în Down Under, deoarece liderul campionatului, Kalle Rovanpera, în vârstă de 21 de ani, trebuie doar să își extindă avansul de 53 de puncte cu opt puncte pentru a deveni cel mai tânăr campion mondial de raliuri din istorie.

    Totuși, Kalle Rovanpera se îndreaptă spre Noua Zeelandă în criză de formă, după două accidentări necaracteristice în Belgia și în Raliul Acropolis, ultima dată. Finlandezul se află în fața celei mai bune șanse de până acum de a cuceri titlul care i-ar permite să eclipseze recordul stabilit de Colin McRae, care a devenit cel mai tânăr campion mondial din istorie în 1995, atunci în vârstă de 27 de ani.

    Hyundai Motorsport are toate șansele să ofere o provocare dură pentru Kalle Rovanpera, după o a doua jumătate de sezon fulminantă, în care marca sud-coreeană a câștigat ultimele trei evenimente, datorită victoriilor lui Ott Tanak în Finlanda și Belgia, în timp ce Thierry Neuville a condus un istoric 1-2-3 pentru Hyundai Motorsport în Grecia.

    WRC

    Cu toate acestea, Toyota Gazoo Racing va avea probabil o prestație mult mai bună în Noua Zeelandă, drumurile fiind probabil potrivite pentru modelul GR Yaris. Elfyn Evans și Sebastien Ogier, de opt ori campion mondial, care se întoarce, se vor găsi probabil în postura de a se lupta cu vârful clasamentului.

    Echipa M-Sport Ford va alinia o linie redusă de trei mașini ca urmare a retragerii lui Adrien Fourmaux. Trio-ul va fi condus de Craig Breen, care a arătat un ritm puternic pentru a obține locul cinci în Grecia, și de obișnuitul Gus Greensmith. Echipa va alinia, de asemenea, o intrare privată pentru italianul Lorenzo Bertelli, care va face prima sa apariție în WRC de la Raliul Safari din Kenya de anul trecut.

    WRC

    Ce este Raliul Noii Zeelande?
    Raliul Noii Zeelande se mândrește cu cele mai bune etape rapide și fluide din lume, care s-au dovedit a fi un succes pentru piloți încă de când evenimentul a intrat în calendarul WRC în 1977. În 2001, evenimentul a fost votat drept “Raliul anului”, atât de mare este aprecierea pe care drumurile o au în rândul echipelor.

    Evenimentul datează din 1969, când a avut loc în Taupo, înainte de a fi mutat în Insula de Nord în 1971. Din 2006 până în 2008 s-a mutat la Hamilton, dar a revenit la Auckland în 2010. Raliul Noii Zeelande a găzduit ultima oară o etapă din WRC în 2012 și urma să revină în calendar în 2020 și 2021, înainte de a fi anulat din cauza pandemiei COVID-19. Auckland va fi din nou sediul central al raliului, care va avea drumuri rapide și curgătoare din pietriș, cu viraje înclinate, care își croiesc drum prin păduri și de-a lungul coastei de carte poștală a Noii Zeelande.

    Raliul Noii Zeelande deține recordul pentru al doilea cel mai apropiat final de WRC din istorie. În 2007 – după mai mult de 350 de kilometri de acțiune – Marcus Gronholm l-a devansat pe Sebastien Loeb cu trei zecimi de secundă. Acesta a fost depășit doar de Raliul Iordaniei în 2011, când Sebastien Ogier a câștigat cu două zecimi de secundă în fața lui Jari-Matti Latvala.

    WRC

    Câștigătorii Raliului Noua Zeelandă:
    În total, 20 de piloți au urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la Raliul Noua Zeelandă de la ediția inaugurală a WRC, care a avut loc în 1977. Dublul campion mondial Marcus Gronholm rămâne regele incontestabil al Raliului Noua Zeelandă,
    după ce a obținut cinci victorii într-o perioadă de opt ani. Prima sa a sosit în 2000, conducând pentru Peugeot, înainte de a pilota un Ford M-Sport Ford pentru ultima sa victorie în 2007.

    Carlos Sainz se află la o victorie în spatele lui Gronholm, după triumfurile din 1990-1992 și 1998, în timp ce campionul mondial din 1995 și triplu câștigător Colin McRae a obținut și el un triplu succes pentru Subaru, între 1993-1995. Sebastien Loeb, care a fost victorios când Noua Zeelandă a făcut parte ultima dată din WRC în 2012, este de asemenea triplu câștigător alături de neozeelandezul și fostul pilot de uzină Hyundai Motorsport WRC Hayden Paddon, deși victoriile sale au sosit în ediții care au figurat în afara WRC. Subaru este cel mai de succes constructor la acest eveniment, având șase victorii.

    WRC

    Itinerariu Rally Noua Zeelandă:
    Ediția din acest an se va disputa pe 17 etape, cuprinzând 276,44 km pe parcursul a patru zile de acțiune competitivă.

    • Vineri 30 septembrie (6 etape – 157,98 km) Etapa 2 – Etapa 7 – începe la Joi seara 22:33, ora României
    • Sâmbătă 1 octombrie (6 etape – 88.12km) Etapa 8 – Etapa 13 – începe la Vineri seara 22:08, ora României
    • Duminică 2 octombrie (4 etape – 30.34km) Etapa 14 – Etapa 17 – Ultima etapă începe Duminică dimineața 05:18, ora României

    WRC

    Ce este nou pentru WRC în 2022?
    Acest an reprezintă introducerea noilor reglementări Rally1, menite să ducă WRC într-un viitor mult mai sustenabil și să atragă noi producători. Acestea au făcut ca Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing și M-Sport Ford să proiecteze și să construiască mașini complet noi în jurul unui nou șasiu tubular din oțel, mai sigur.

    Cea mai mare schimbare a mașinilor este introducerea unei unități hibride obligatorii de 100 kW cuplată la motorul turbo cu ardere internă de 1,6 litri, singura componentă cheie păstrată de la generația anterioară de mașini. În tandem, aceasta va permite grupului motopropulsor să dezvolte 500 CP care vor fi utilizați în rafale scurte în fiecare etapă.

    WRC

    Mașinile vor fi cu 70 kg mai grele decât predecesoarele lor, acest lucru se datorează în principal adăugării sistemului hibrid. În total, mașinile Rally1 vor cântări aproximativ 1260 kg. Noile reglementări au abolit efectiv dispozitivele aerodinamice suplimentare, cum ar fi aripile și flapsurile adăugate la caroserie în afara splitterului față și aripii spate. Forța de apăsare totală creată și efectul acesteia asupra mașinii a fost redusă cu aproximativ 15% în comparație cu generația anterioară de vehicule.

    Diferențialele centrale înșelătoare folosite pentru a regla cu precizie manevrabilitatea sunt acum interzise în favoarea unor diferențiale mecanice cu alunecare limitată mai simple, față și spate, care oferă o împărțire fixă a cuplului 50:50 între roțile față și spate. Cursa suspensiei a fost redusă la 270 mm.

    Cum funcționează sistemul hibrid Rally1?
    Piloții vor trebui să folosească puterea hibridă în timpul fiecărei etape, cu creșteri de putere activate de pedala de accelerație, în timp ce creșteri suplimentare vor fi deblocate prin regenerarea energiei la frânare în timpul etapelor. Piloții vor trebui să regenereze 30 de kilojouli de energie înainte de a primi un alt boost care va fi folosit la următoarea apăsare a pedalei de accelerație. Cei 130 de cai putere în plus sunt oferiți prin utilizarea a trei hărți de motor omologate pe măsură, selectate de echipe, în funcție de tipul de etapă și de condiții.

    WRC

    Stabilite de FIA și de organizatorii evenimentului, piloții vor trebui să parcurgă anumite porțiuni de drum și să ocolească parcările de service ale evenimentului în modul complet electric. În modul complet electric, mașina are o autonomie de 20 km, în timp ce bateria sa de 3,9KWH, care funcționează până la 750 de volți, poate fi conectată și reîncărcată în parcul de service în 30 de minute. Unitatea hibridă poate rezista la un impact de 70G. Mașinile sunt alimentate cu un combustibil 100% sustenabil.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Red Bull Content Pool


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss