More

    Latest Posts

    WRC Monte Carlo: Ogier câştigă, în timp ce Fordurile M-Sport strălucesc

    Pilotul Toyota, Sebastien Ogier, a început noua eră hibridă a Campionatului Mondial de Raliuri câștigând primele două etape ale Raliului de la Monte Carlo.

    Etapele de deschidere desfășurate noaptea pe drumurile de munte s-au dovedit a fi o bătălie a celor două legende WRC care nu contestă întregul sezon 2022, în timp ce Ogier și Loeb și-au continuat lupta anterioară.

    Ogier și-a arătat din nou clasa pe asfaltul rece pentru a deschide un avans de 6,7 secunde față de Loeb, impresionând la volanul noului M-Sport Ford Puma la primul său eveniment WRC din Turcia 2020.

    Elfyn Evans ocupă locul trei în cea de-a doua Toyota, la 11,2 secunde de lider.

    În timp ce Loeb a condus atacul M-Sport, echipa britanică a oferit un început de an puternic, cu Adrien Fourmaux pe locul patru, în fața impresionantului coechipier Gus Greensmith.

    În primul său eveniment cu M-Sport de când a trecut de la Hyundai, Craig Breen a revenit pe locul șapte, chiar în spatele lui Thierry Neuville de la Hyundai, care a condus un start dezamăgitor pentru marca sud-coreeană.

    Pornind primul pe drum, Ogier nu a dat semne de luptă pentru adaptarea la noul Yaris sau la noul copilot Benjamin Veillas, în timp ce a stabilit un timp bun la testul de 15,20 km, care a prezentat pete de ger.

    Deși a spus la sfârșitul etapei că „nu s-a simțit atât de bine”, Ogier s-a menținut în fruntea ecranelor de cronometrare cu cel mai apropiat rival Loeb, ultimul dintre piloții de Rally1 de pe șosea, cu 5,4 secunde în derivă.

    „Am avut un început bun, dar a fost foarte dificil în partea de sus, cu câteva părți umede și înghețate”, a spus Loeb.

    „Nu am vrut să greșesc pe gheață, așa că am fost puțin prea atent acolo. Se simte foarte bine – multă putere și senzația cu această mașină este grozavă.”

    Ogier

    Evans a stat pe locul al doilea înainte ca efortul lui Loeb să-l coboare pe al treilea, dar galezul nu s-a simțit confortabil, etichetându-și efortul „o cursă foarte proastă”.

    Puma M-Sport a debutat cu succes cu Greensmith, Breen și Fourmaux, despărțiți de 1,4 secunde, pe locul patru, al cincilea și, respectiv, al șaselea.

    Neuville a fost cel mai rapid Hyundai pe locul al șaptelea, deoarece i20 N-urile echipei s-au luptat să se potrivească cu cele mai bune maşini de la Toyota și M-Sport.

    „Nu am putut merge repede și am pierdut frânele și anvelopele destul de devreme în etapă”, a spus Neuville, care a pierdut 15,9 secunde în fața lui Ogier.

    „Totul este un pic de noroc pentru că avem doar 20 de anvelope moi pentru weekend. Știam că astăzi va trebui să facem compromisuri, așa că sperăm că va funcționa pentru weekend.”

    Coechipierul lui Neuville, Oliver Solberg, s-a descurcat și mai rău, deoarece nu a putut să-și audă copilotul Elliott Edmondson, încheind etapa pe locul opt în fața colegului Hyundai, Ott Tanak, campionul mondial din 2019, care se lupta și el pentru ritm din cauza unei probleme cu motorul – fiind împiedicat de o problemă mecanică în timpul shakedown-ului.

    „Este foarte enervant, nu l-am auzit pe [Edmondson] în multe locuri – a trebuit să frânez și să plec din nou, așa că mi-am pierdut ritmul”, a explicat Solberg.

    Duo-ul Toyota Takamoto Katsuta și Kalle Rovanpera s-au confruntat și cu drame, acesta din urmă pierzând timp la o mică învârtire.

    Ogier

    Ogier s-a bazat pe succesul următorului test care a inclus celebra secțiune Col de Turini, unde fanii se adunaseră în masă.

    Francezul nu a fost la fel de dominant, dar a reușit totuși să câștige etapa cu 1,3 secunde în fața lui Loeb, vicecampion la Dakar, cu Evans cu 0,6 secunde mai în spate.

    Fordurile M-Sport au continuat să strălucească, în timp ce Fourmaux și Greensmith au marcat al patrulea și al cincilea cel mai rapid timp de etapă.

    Neuville a oferit o prezentare mult mai puternică, dar nu a reușit să egaleze ritmul absolut.

    „Frânele au fost puțin mai bune”, a spus Neuville. „Este puțin mai accidentat și nu aveam încredere în mașină, așa că a trebuit să o păstrez îngrijită și ordonată.”

    De asemenea, Tanak s-a îmbunătățit pentru a marca al optulea cel mai rapid timp, dar s-a luptat cu o pierdere a sistemului hidraulic.

    El a etichetat ziua „un început destul de dificil”.

    De asemenea, problemele de auz ale lui Solberg au continuat, împreună cu o jumătate de rotire la Col de Turini, care l-a lăsat cu 36,5 secunde în spatele lui Ogier.

    Ziua lui Rovanpera s-a încheiat cu o nouă dezamăgire care l-a lăsat pe finlandez la mai mult de un minut, luptându-se pentru a găsi un echilibru în Yaris-ul său.

    „Cred că echilibrul mașinii este foarte dificil de găsit pentru mine”, a spus Rovanpera.

    „Am încercat să fac tot posibilul să mă adaptez, dar dacă echilibrul este puțin mai mult la subvirarea în interior, atunci este destul de dificil pentru mine.”

    Raliul de la Monte Carlo continuă vineri cu alte șase etape programate, începând cu ora 08:14 GMT.

    • Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss