More

    Latest Posts

    WRC Monte Carlo: Ogier a revenit în frunte, în timp ce o dramă îl lovește pe Evans

    Sebastien Ogier de la Toyota a revenit la conducere în Raliul de la Monte Carlo, după o dimineață dramatică în care Elfyn Evans, Thierry Neuville și Ott Tanak au avut probleme.

    Ogier a transformat un deficit de 9,9s într-un avans de 5,4s, după ce a câștigat două dintre cele trei etape de dimineață, inclusiv o demonstrație magistrală pe zăpadă și gheață din etapa 11.

    Loeb nu a reușit să-și egaleze compatriotul în toate cele trei etape, iar după Etapa 10, multiplii campioni mondiali au avut timpi generali identici de raliu, înainte ca Ogier să treacă la ultimul test de dimineață.

    Craig Breen de la M-Sport a sărit de pe locul șase pe al treilea la general după Evans (Toyota), iar Hyundai-urile lui Thierry Neuville și Ott Tanak au întâmpinat probleme.

    Speranțele lui Evans la podium s-au încheiat după o greșeală în etapa 11, în timp ce Neuville a suferit o problemă mecanică, iar Tanak a suferit două perforații care i-ar putea pune capăt complet raliurilor – fără serviciu la amiază oferit la Monte Carlo.

    Neuville rămâne pe locul patru la general, dar Kalle Rovanpera, în îmbunătățire, a ajuns pe locul cinci, când Tanak a coborât pe locul șapte.

    Gus Greensmith de la M-Sport, care a fost al șaptelea, a suferit o perforare în etapa a 10-a, ceea ce l-a trimis în jos.

    Dimineața începuse cu Evans aprinzând ecranele de cronometrare, când galezul a devenit primul pilot Toyota, altul decât Ogier, care a câștigat cel mai rapid timp în etapa a 9-a, desfășurată pe dealurile din Monte Carlo.

    Evans a fost cu 0,7 secunde mai rapid decât colegul de echipă Kalle Rovanpera, care s-a bucurat de cea mai bună performanță de etapă de până acum cu noul GR Yaris, luptând să se adapteze la noile mașini de Rally1.

    Ogier i-a lăsat 3,9 secunde coechipierului său după ce a recunoscut că „se lupta” cu mașina lui și în special cu sistemul său hibrid.

    În ciuda problemelor, Ogier a părăsit etapa cu diferența față de liderul de raliu, Loeb, redus la 6,5 ​​secunde, după ce acesta din urmă s-a luptat cu subvirarea de la anvelopele super moi montate pe Puma.

    S-a dovedit din nou a fi o etapă dificilă pentru Hyundai, deoarece Neuville a susținut că este „imposibil” să conducă i20 N-ul, belgianul fiind, de asemenea, îngreunat de o problemă la radio, care l-a făcut să audă conversațiile coechipierilor săi în timpul etapei.

    Pe lângă perforația din spate stânga a lui Tanak, care l-a costat 1m16,8s, Solberg încă se lupta cu lipsa de încredere cu mașina și fumul care intra în zona cabinei.

    Hyundai a sperat să rezolve problema care l-a făcut să sufere amețeli vineri, înainte ca acțiunea să înceapă sâmbătă.

    Ogier

    Ogier a obținut a patra victorie de etapă a evenimentului în etapa 10, luând 6,5 secunde de la Loeb pentru a se asigura că cele două legende WRC au împărțit conducerea clasamentului general.

    În primul rând, Solberg a avut un accident şi a iesşit de pe șosea și ajungând pe plajă, dar, din fericire, fără pagube grave.

    Suedezul a reușit să tragă mașina afară și să se reîntoarcă pe şosea, ajungând la final la 35 de minute în spatele liderilor, minus o bară de protecție din față.

    Coechipierul Neuville a avut, de asemenea, probleme, a suferit o penalizare de 10 secunde în plus față de problema sa mecanică.

    Etapa finală a buclei a reprezentat cea mai mare provocare a raliului de până acum, deoarece echipajele s-au confruntat cu un amestec de zăpadă și gheață și asfalt uscat pe etapa Sisteron.

    Toyota, M-Sport și Solberg au alergat pe un amestec de zăpadă cu anvelope împânzite și slick-uri, în timp ce Neuville și Tanak au pariat pe slick-uri.

    Pariul a dat roade pentru Toyota și M-Sport, dar Ogier a mers cel mai bine, pretinzând încă o victorie de etapă, în ciuda câtorva evadări norocoase pe zăpada alunecoasă care i-au redus pe piloți la un târâș.

    Ogier a urcat pe scenă cu 4,5 secunde în faţa lui Rovanpera, cu Breen pe locul trei.

    Evans a realizat o cursă fulgerătoare în prima jumătate a etapei, dar a tăiat un mal de iarbă în secțiunea uscată. Învârtirea rezultată i-a lăsat GR Yaris-ul situat precar pe un deal abrupt.

    El a încercat să se alăture, dar din cauza naturii periculoase a situației, comisarii au semnalat scena după ce Loeb a terminat testul.

    Tanak și Neuville au avut amândoi momente, primul, cel mai semnificativ, deoarece i20-ul său a sărit peste o picătură îngustă din interiorul unui viraj, înainte de a alerga într-un mal. Apoi a avut o înțepătură și nu a avut roată de rezervă.

    Între timp, Neuville a putut conduce doar la 75% din cauza unei probleme mecanice și nu este clar dacă perechea va putea finaliza ultimele două etape din această după-amiază.

    • Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss