More

    Latest Posts

    WRC Finlanda: Binele, Răul și un Tanak inspirat

    WRC, Campionatul Mondial de Raliuri a revenit în Finlanda, patria spirituală a raliurilor, unde fanii înnebuniți de raliuri s-au adunat pentru a-l susține pe noul lor erou de acasă, Kalle Rovanpera. În timp ce Kalle Rovanpera a dat totul pentru a încerca să obțină o victorie acasă, Ott Tanak de la Hyundai Motorsport a fost cel care a oferit o victorie surpriză uimitoare. Trecem în revistă cele mai bune, cele mai proaste, punctele de cotitură, accidentele la limită și dezamăgirile din Raliul Finlandei

    WRC, Finlanda
    Ott Tanak, Hyundai Motorsport. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Top Performer – Ott Tanak și Scott Martin Jarveoja:
    Victoria în Finlanda, la volanul unor mașini inferioare, împotriva puterii Toyota Gazoo Racing pe teren propriu și a lui Kalle Rovanpera, aflat în formă, a fost ceva special. Ott Tanak și Scott Martin Jarveoja de la Hyundai Motorsport au fost pur și simplu într-o altă ligă în Finlanda și merită pe bună dreptate premiul pentru cea mai bună performanță.

    Faptul că Ott Tanak a descris această victorie ca fiind „cea mai bună” și „cea mai satisfăcătoare” din cariera sa în WRC, care a adus 16 victorii, explică într-o oarecare măsură ceea ce a realizat la marele premiu pe macadam din acest an. Campionul mondial din 2019 a trebuit să se lupte cu un i20 N imprevizibil pe unele dintre cele mai venerabile și solicitante drumuri din calendarul WRC, în timp ce se lupta cu o flotă de Toyota Gazoo Racing.

    Având în vedere că Ott Tanak a fost învins pe drumuri similare cu aproape două minute în Estonia, în urmă cu trei săptămâni, a adăugat un plus de strălucire la o primă victorie pentru Hyundai Motorsport în curtea Toyota Gazoo Racing din Jyvaskyla. Ott Tanak a condus un atac maxim de la început până la sfârșit, amintind de o abordare de tip Colin McRae de tipul „totul sau nimic”, iar prima variantă a fost cea care s-a impus.

    WRC, Finlanda
    Ott Tanak, Hyundai Motorsport. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Estonianul a recunoscut că îi tremurau mâinile după parcurgerea etapelor, demonstrând angajamentul incredibil de a scoate tot ce e mai bun din modelul i20 N, angajament pe care coechipierii săi Thierry Neuville și Oliver Solberg nu au reușit să îl deblocheze. Deși a recunoscut în mod deschis că drumurile din Finlanda nu se numără printre preferatele sale, Thierry Neuville a terminat la peste două minute în urma sa, în ciuda unei curse fără probleme.

    Ott Tanak și-a arătat, de asemenea, clasa, respingând două atacuri concertate din partea celor de la Toyota Gazoo Racing. În primul rând, el a rămas în fața lui Esapekka Lappi, care s-a apropiat la 3,8s de lider la finalul zilei de vineri. Dar această performanță a fost îmbunătățită prin faptul că a ținut piept unui Kalle Rovanpera la atac pe parcursul zilelor de sâmbătă și duminică pentru a-l învinge pe liderul campionatului cu 6,8s. Această victorie va fi cu siguranță un candidat la titlul de „drive of the season”.

    WRC, Finlanda
    Kalle Rovanpera, Toyota Gazoo Racing. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Mențiuni de onoare: Kalle Rovanpera, Jari Huttunen
    Kalle Rovanpera s-a confruntat cu o greutate de așteptări pentru revenirea sa acasă, după un început de sezon dominant, care are mari șanse să se încheie cu 21 de ani devenind cel mai tânăr campion mondial din istorie. Cu toate acestea, Kalle Rovanpera a prosperat sub presiune și a fost încurajat de sprijinul copleșitor pe care l-a primit din partea miilor de fani care au umplut scenele.

    Kalle Rovanpera a dat totul pentru a încerca să obțină o victorie pe care el și mulțimea o doreau, dar de care nu avea neapărat nevoie, având în vedere avantajul său în campionat. În cele din urmă, i-a lipsit doar 6,8s, în ciuda faptului că a deschis drumurile, ceea ce l-a lăsat la 21,0s în derivă vineri.

    Kalle Rovanpera a obținut opt victorii de etapă, inclusiv etapa de putere, pentru a-și arăta angajamentul său, oferind în același timp o mulțime de încurajări fanilor săi. A fost o cursă foarte controlată și matură, finlandezul extinzându-și avansul în campionat la 94 de puncte față de Ott Tanak, care l-a depășit acum pe Thierry Neuville pe locul doi în clasament.

    WRC, Finlanda
    Jari Huttunen, M-Sport Ford. Raliul Finlandei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Debutantul în M-Sport Ford Rally1, Jari Huttunen, a impresionat pe mulți dintre cei care au alergat până pe locul opt, înainte ca o problemă cu presiunea combustibilului să îl priveze de un rezultat de debut. Finlandezul nu a greșit cu nimic și a recuperat până pe locul nouă pentru a obține puncte la debutul său în eșalonul superior.

    Echipa săptămânii: Toyota Gazoo Racing.
    Poate că Toyota Gazoo Racing nu a obținut victoria la care toată lumea se aștepta pe teren propriu, după ce a pierdut în fața unui Ott Tanak inspirat, dar și-a demonstrat încă o dată dominația. Toate cele patru exemplare GR Yaris ale sale au terminat în primele șase locuri pentru a sublinia faptul că a construit actualul pionier în era hibridă Rally1. Kalle Rovanpera a condus flota în fața lui Esapekka Lappi, care a arătat puterea și rezistența GR Yaris pentru a aduce o mașină rănită, care s-a rostogolit de trei ori, pe locul trei.

    WRC, Finlanda
    Elfyn Evans, Toyota Gazoo Racing. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Elfyn Evans a condus până la un solid al patrulea loc, în ciuda unei probleme la suspensia spate stânga, în timp ce Takamoto Katsuta a terminat pe un credibil al șaselea, menținându-și seria de a termina fiecare raliu din acest an în puncte. Hyundai Motorsport a impresionat cu siguranță și merită mult credit în Finlanda pentru că a terminat raliul fără probleme de fiabilitate, dar se pare că această victorie șocantă s-a datorat mai mult strălucirii lui Ott Tanak decât faptului că i20 N a fost catalizatorul victoriei.

    O privire aruncată asupra tabloului câștigătorilor de etapă evidențiază avantajul de viteză al Toyota Gazoo Racing, marca acumulând 14 victorii de etapă față de cele șapte ale Hyundai Motorsport. Singurul ghimpe în coasta Toyota Gazoo Racing a fost Ott Tanak, care a stricat petrecerea echipei.

    WRC, Finlanda
    Ott Tänak, Hyundai Motorsport. Raliul Finlandei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Moment de suferință:
    Raliul Finlandei pentru Oliver Solberg s-a terminat înainte de a începe, când a căzut în primul viraj al etapei 2 de vineri. Suedezul a pierdut controlul asupra părții din spate a mașinii sale i20 N într-o curbă la stânga cu viteză medie și a intrat în șanț înainte de a se rostogoli. Impactul a avariat cușca de protecție a lui i20 N, ceea ce a însemnat un final prematur al raliului.

    Un Oliver Solberg emoționat a fost devastat de incident, dar, în ciuda lacrimilor și a frustrării, și-a făcut timp pentru a semna autografe pentru fani în parcul de service după aceea. Craig Breen, de la M-Sport Ford, a început promițător evenimentul, conducând atacul echipei Ford și era bine ancorat în primele cinci poziții când speranțele sale de a termina în puncte s-au evaporat în etapa a 12-a.

    WRC, Finlanda
    Oliver Solberg, Hyundai Motorsport. Raliul Finlandei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Irlandezul a judecat greșit o creastă, ceea ce a dus la un impact cu un mal de iarbă plin de pietre care a smuls roata spate dreaptă de pe Puma-ul său. În timp ce Esapekka Lappi de la Toyota Gazoo Racing a terminat raliul pe locul al treilea în circumstanțe bizare, speranțele sale de victorie au fost curmate de un incident ciudat cu o piatră în etapa 15. În mod incredibil, GR Yaris-ul său a lovit o piatră care a ricoșat dintr-un copac și a ricoșat în parbrizul mașinii, provocând mai multe fisuri chiar în dreptul ochilor șoferului.

    Incapabil să vadă clar unde să poziționeze mașina peste sărituri, Esapekka Lappi a fost nevoit să dea înapoi și a ieșit din lupta pentru victorie. „Ultima etapă de sâmbătă a fost cea mai rea, cu soarele scăzut. Era ca o oglindă, parbrizul, și a trebuit să încetinesc de multe ori”, a declarat el. „Pur și simplu nu puteam să văd nimic”.

    WRC, Finlanda
    Esapekka Lappi, Toyota Gazoo Racing. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Scăpări norocoase:
    Kalle Rovanpera și-a călărit norocul în unele momente în acest sezon, dar poate că niciunul mai mult decât cele două momente sălbatice la care a supraviețuit în Finlanda. Kalle Rovanpera a intrat larg într-un șanț în ultima etapă de vineri, ceea ce l-a făcut pe copilotul său Jonne Halttunen să țipe îngrijorat, înainte ca Kalle Rovanpera să râdă de incident. „A fost un viraj pe care l-am verificat în recunoaștere și știam că poți să mergi în larg, dacă mergi în larg”, a spus el.

    Cu toate acestea, momentul a fost mult mai grav, Kalle Rovanpera reușind cumva să continue după ce a ieșit de pe șosea. Călătoria lui Esapekka Lappi până pe locul trei este posibil să fie una dintre cele mai ciudate din istoria WRC. Finlandezul, care se afla confortabil pe locul trei, și-a rostogolit GR Yaris după ce a fost prins într-o groapă pe o curbă strânsă la stânga în penultima etapă. Mașina s-a rostogolit de trei ori înainte de a ateriza pe roți, cu daune semnificative la aripa spate, parbriz, acoperiș și radiator.

    Cu toate acestea, Esapekka Lappi a reușit să repornească mașina și a ajuns la finalul etapei, pierzând doar 18s în acest proces. Cu uleiul și lichidul de servodirecție care scăpau din mașină, Esapekka Lappi, care s-a gândit rapid, a luat câteva sticle de apă la finalul etapei, înainte de a merge la un lac din apropiere pentru a aduna mai multă apă pentru a umple din nou radiatorul.

    WRC, Finlanda
    Esapekka Lappi, Toyota Gazoo Racing. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    În timp ce erau opriți la lac, Esapekka Lappi și copilotul Janne Ferm au lucrat pentru a repara scurgerile și au îndepărtat parbrizul spart, înainte de a se îndrepta spre etapa finală, cei doi fiind nevoiți să poarte ochelari de protecție. Cei doi au finalizat apoi etapa în ciuda faptului că o parte din acoperișul mașinii s-a desprins, ceea ce l-a obligat pe Janne Ferm să strige notele de ritm către șoferul său pentru a putea naviga prin probă, pentru a obține locul trei în cele mai ciudate circumstanțe.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Red Bull Content Pool


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss