Kalle Rovanpera a obținut a cincea victorie din șapte etape ale WRC, Campionatului Mondial de Raliuri cu o demonstrație de clasă pentru a-l învinge pe coechipierul său de la Toyota, Elfyn Evans, în Raliul Estoniei.
Liderul campionatului WRC a produs încă o performanță uimitoare, în ciuda faptului că a pornit primul pe șosea în condiții meteo schimbătoare, pentru a-l învinge pe Elfyn Evans cu 1m00,9s pe drumurile rapide de pietriș din Estonia. Elfyn Evans a dominat majoritatea etapelor de vineri, câștigând cinci din cele opt probe pentru a deschide un avans de 19,9s, numai că Kalle Rovanpera și copilotul Jonne Halttunen au început să îl învingă pe galez în timp ce ploile intermitente au creat condiții înșelătoare.
Kalle Rovanpera a trecut în frunte în ultima etapă de vineri, ajutat de Elfyn Evans, care a suferit cel mai mult din cauza ploii torențiale. Cu toate acestea, finlandezul a ales să forțeze pe drumurile alunecoase cu macadam, rezultând o diferență de 22,6s și preluarea conducerii raliului. Elfyn Evans a încercat sâmbătă, înainte ca Kalle Rovanpera să preia controlul raliului, cu șapte victorii de etapă consecutive, pentru a prelua un avans considerabil. Kalle Rovanpera a pecetluit victoria într-un mod incredibil, învingându-l pe Elfyn Evans cu 22,5s în ultima etapă de putere, desfășurată în condiții de ploaie disperată.
Cea de-a șaptea victorie din carieră în WRC a lui Kalle Rovanpera, după ce a câștigat 14 din cele 24 de etape, l-a adus pe tânărul de 21 de ani la 83 de puncte în fața celui mai apropiat rival, Thierry Neuville. Locul al doilea l-a ridicat pe Elfyn Evans pe locul al treilea în campionat, după ce s-a clasat pe locul al doilea în urma lui Kalle Rovanpera în Portugalia și Kenya. Ott Tanak, de la Hyundai Motorsport, a ocupat ultimul loc pe podium în fața fanilor de acasă, deși la aproximativ 1m55,7s în urma lui Kalle Rovanpera.
Campionul mondial din 2019 s-a menținut pe locul doi vineri dimineață, înainte ca o penalizare de 10s pentru că nu a rulat în modul electric în timpul unei zone EV only să îl coboare pe locul trei, dar pilotul Hyundai Motorsport nu a reușit să egaleze ritmul lui Kalle Rovanpera și Elfyn Evans. Problemele de fiabilitate au stat departe de Thierry Neuville, dar lipsa de încredere la volanul unui i20 N lipsit de aderență l-a limitat pe belgian la un confortabil loc patru în clasamentul general, după ce a beneficiat sâmbătă de o pană a lui Esapekka Lappi, care l-a coborât pe finlandez pe locul șapte.
Raliul lui Takamoto Katsuta a început cu un rulaj în shakedown, dar un condus cumpătat în condiții dificile de ploaie pe alocuri l-a recompensat pe pilotul japonez cu locul cinci. S-a dovedit a fi un alt raliu dificil pentru M-Sport Ford, Adrien Fourmaux a ieșit ca singurul pilot al echipei în puncte, pe locul șapte, după ce a pierdut locul șase în fața lui Esapekka Lappi în ultima etapă. Francezul a produs, fără îndoială, cel mai bun parcurs al său din acest sezon, evidențiat de o victorie de etapă sâmbătă seara.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Colegul de echipă Craig Breen a câștigat joi etapa de deschidere a raliului și a fost ferm în cursă, alergând pe locul cinci vineri, când a judecat greșit un viraj la stânga. Irlandezul a ieșit în decor și a lovit un stâlp de beton ascuns, care a rupt suspensia față a Puma-ului, punându-i capăt speranțelor de podium. Cu toate acestea, surorile Puma ale lui Pierre-Louis Loubet și Gus Greensmith au abandonat duminică, în timp ce se aflau pe locurile opt și nouă. Pierre-Louis Loubet a lovit o piatră care i-a deteriorat suspensia față, în timp ce Greensmith a suferit o defecțiune la transmisie.
Pierre-Louis Loubet și Gus Greensmith fuseseră întârziați anterior de o rostogolire vineri și, respectiv, de o pană sâmbătă. Cel de-al treilea Hyundai al lui Oliver Solberg a ajuns la sosire, dar a avut parte de un raliu dificil, suedezul având inițial probleme cu manevrabilitatea modelului său i20 N. O defecțiune la servodirecție cauzată de o ciocnire cu o piatră l-a costat timp prețios și s-a adăugat la cele 3m20s de penalizări pentru că a întârziat de la service și la startul etapei 8.
În WRC2, pilotul Skoda Andreas Mikkelsen a obținut victoria la clasă și locul opt la general, după ce o defecțiune l-a împiedicat pe cel mai apropiat rival Teemu Suninen în ultima etapă.
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.