Latest Posts

WRC 2022: Tot ce trebuie să știți despre noile reguli şi noile mașini

Vizualizări: 11417

WRC va inaugura cel de-al 50-lea sezon în acest weekend, odată cu începutul unei noi ere hibride Rally1 la Monte Carlo. Iată tot ce trebuie să știţi.

Noile reglementări Rally1 centrate pe mașinile cu propulsie hibridă au oferit seriei cea mai mare modificare a regulilor pentru o generație și promit să livreze cel mai imprevizibil sezon de zeci de ani.

Anul trecut, WRC și-a luat rămas bun de la monștrii săi „moderni din Grupa B”, iar noile bestii de 500 CP urmează să fie dezlănțuite pe cele mai grele scene din lume.

Toyota, Hyundai și un M-Sport reîntinerit, care beneficiază de un sprijin sporit din partea Ford, s-au străduit non-stop pentru a construi noi competitori.

Fiecare a început de la o pagină goală și nimeni nu știe care marcă va ieși pe primul loc.

Raliul de la Monte Carlo din acest weekend, care dă startul WRC 2022, prezintă, de asemenea, noi formații de piloți.

Va avea loc o schimbare a campionului mondial, deoarece câștigătorul titlului de anul trecut, Sebastien Ogier, va contesta doar o campanie parțială cu Toyota.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Noi regulamente Rally1

Regulamentul Rally1 este conceput pentru a muta WRC într-un viitor mult mai durabil și pentru a atrage noi producători.

Acestea au condus la Hyundai, Toyota și M-Sport Ford să proiecteze și să construiască mașini complet noi în jurul unui nou șasiu mai sigur, din oțel.

Cea mai mare schimbare a mașinilor este introducerea unei unități hibride obligatorii de 100 kW cuplate la motorul cu combustie internă turbo de 1,6 litri, singura componentă cheie preluată de la generația anterioară de mașini.

În tandem, acest lucru va permite grupului de propulsie să dezvolte 500 CP pentru a fi utilizat în rafale scurte în fiecare etapă.

Noul șasiu

Șasiul nu mai este construit în jurul mașinii rutiere de producție, cu echipe care își construiesc mașinile de la zero.

Noul șasiu cu cadru spațial din oțel, mai dur și mai sigur, reglementat de FIA, formează baza mașinii.

Conform testelor și cercetărilor FIA, impacturile laterale au arătat o reducere cu 51% a intruziunii.

Secțiunea de acoperiș poate absorbi energie cu până la 115% mai bine decât o caroserie anterioară WRC, întărită de o cușcă de rulare tradițională.

Un impact frontal împotriva unui obstacol rigid a dus la o pătrundere cu 70% mai mică în zona pereților etanși, protejând picioarele echipajului.

Thierry Neuville de la Hyundai a salutat deja noul șasiu mai sigur pentru că i-a permis să plece nevătămat de la un accidentul din teste din decembrie.

Mașini mai grele

Mașinile vor fi cu până la 70 kg mai grele decât predecesorii lor, acest lucru se datorează în principal adăugării sistemului hibrid.

În total, mașinile Rally1 vor cântări aproximativ 1260 kg.

WRC

Aerodinamică redusă

Noile reglementări WRC au abolit efectiv dispozitivele aerodinamice suplimentare, cum ar fi aripi și flicks, care sunt adăugate caroseriei în afara splitter-ului față și a aripii spate.

Forța aerodinamică generală creată și efectul acesteia asupra mașinii au fost reduse cu aproximativ 15% față de generația anterioară de vehicule.

Gestionarea schimbărilor

Diferențialele centrale folosite pentru reglarea fină a manevrării sunt acum interzise în favoarea unui diferențial mecanic cu alunecare limitată mai simplu față și spate, care oferă o împărțire fixă ​​a cuplului de 50:50 între roțile din față și din spate.

Cursa suspensiei a fost redusă la 270 mm. Deși acest lucru nu va avea niciun efect asupra asfaltului, diferența va fi observată la raliurile cu pietriș mai dur.

Anvelope si frane

Pentru a face față greutății suplimentare a mașinilor WRC Raly1, Pirelli și-a modificat construcția anvelopelor pentru a contracara efectele încărcării și uzurii suplimentare aplicate cauciucului.

Discurile de frână de 300m răcite cu aer vor fi utilizate în raliurile pe asfalt, cu versiuni de 370mm montate pentru evenimentele pe pietriș.

Mai ulte ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss