More

    Latest Posts

    Victorie importantă pentru Simone Tempestini la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022

    Ediția 41 din Raliul Clujului i-a adus a 6-a victorie clujeană lui Simone Tempestini secondat de Sergiu-Sebastian Itu, pilotul de origine italiană reușind să-l egaleze pe Bogdan Marișca la numărul de victorii pe probele clujene.

    După cum precizam și în rezumatul primei zile din Raliul Clujului, Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu, aflați la comenzile modelului Porsche 997 RGT, au reușit să câștige ambele treceri pe „Râșca”, rămânând liderii provizorii cu un avantaj de 10,2 secunde în fața principalilor lor rivali la titlul național din acest sezon – Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, sibienii concurând cu modelul Škoda Fabia Rally2. Imediat în urma lor se clasau și brașovenii Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja, la bordul unei alte Škoda Fabia Rally2, cei doi fiind deja campioni naționali absoluți pe asfalt, la acel rezultat.

    De cealaltă parte, în cea mai îndârjită luptă a mașinilor cu tracțiune pe puntea față, senzaționalii Norbert și Francesca Maior au făcut un pas important spre al doilea titlul național la această categorie, câștigând toate cele 4 probe speciale ale zilei cu Peugeot-ul 208 R2, fiind urmați la 53,8 secunde de Vlad Cosma cu Carmen Poenaru la bordul unui alt 208 R2, respectiv la puțin peste două minute de Constantin Tudose cu Teodor Gabriel Găină, aflați la comenzile micuțului Renault Clio Rally5, o mașină net inferioară în teorie, diferența fiind dată de tânărul echipaj.

    Ziua secundă și totodată, cea din urmă de concurs a adus echipajele în aceeași zonă Dângău – Beliș, prima probă fiind urcarea pe cei 22,30 de kilometri ai specialei „Dângău 1”. Propulsia modelului 997 RGT pilotat de Tempestini s-a dovedit a fi mai eficientă în fața integralei de pe Fabia Rally2 pilotată de Barbu, cel dintâi câștigând prima probă a zilei cu un avantaj de 4,1 secunde.

    Deși mai îngustă, virajată și cu o lungime aproape înjumătățită – 13,50 de kilometri, „Dealu Botii 1” i-a adus aceluiași echipaj Tempestini-Itu o nouă victorie de probă specială, Barbu cu Iancu fiind mai lenți cu 5 secunde. Propriu-zis, înaintea ultimei bucle a raliului, Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu erau lideri cu un avantaj de 19,3 secunde în fața lui Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu, a treia poziție revenindu-le lui Andrei Gîrtofan și Doru Vraja.

    Simone

    Pentru a doua oară pe cei 22,30 de kilometri ai probei „Dângău”, Simone Tempestini și-a îmbunătățit timpul cu 6,2 secunde față de prima parcurgere, câștigând a 5-a probă specială la ediția din acest an a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA. În urma sa și a lui Sergiu, la 8 secunde, se clasau Sebastian cu Bogdan, șansa sibienilor de a mai avea o șansă la victorie dispersându-se. Cu victoria în „traistă”, liderii raliului nu au riscat nimic pe Power Stage, astfel victoria „Dealu Botii 2” a revenit echipajului Barbu-Iancu, în timp ce Gîrtofan cu Vraja au venit pe poziția a 3-a, la numai 4 zecimi în fața fraților Norbert și Francesca Maior.

    Astfel, Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 le-a adus lui Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu a 5-a victorie din acest an, pilotul Napoca Rally Academy ajungând la 6 victorii clujene, exact numărul pe care îl deține și colegul său de echipă, Bogdan Marișca. După rezultatul de acasă, Simone și Sergiu revin pe prima poziție în clasamentul general al Campionatului Național de Raliuri Betano, acolo unde s-au aflat pentru ultima oară la capătul etapei harghitene.

    Pe poziția secundă a podiumului clujean absolut au urcat Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu, ale căror șanse de a deveni campioni scad substanțial. La primul său sezon complet cu o mașină de TOP, Andrei Gîrtofan și Doru Vraja au terminat Raliul Clujului pe poziția a treia la general, devenind totodată și campioni naționali absoluți pe asfalt, un rezultat remarcabil însă nu programat pentru tânărul brașovean, care s-a prezentat la start cu un singur gând în acest sezon, acela de a se familiariza cu mașina și de a încheia în TOP fiecare etapă.

    Singuri în ierarhia mașinilor cu propulsie (2RWD) și clasei RGT, Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu sunt câștigătorii acestui sezon cu o etapă înainte de final. Și de cealaltă parte, în clasamentul mașinilor cu tracțiune față, s-au decis campionii naționali cu o etapă înainte de finalul sezonului, asta după ce frații Norbert și Francesca Maior, au câștigat toate cele 8 probe speciale de la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, într-o dominație absolută. Deși tinerii brașoveni au anunțat că etapa clujeană a fost ultima prezență la start din acest sezon pentru ei, nu putem să nu-i remarcăm pentru ritmul fabulos cu care au încheiat ultima etapă de asfalt din acest an, locul 4 în clasamentul general.

    Simone

    Propriu-zis, Norbert și Francesca și-au trecut în cont al doilea titlul de campioni naționali ai categoriei 2FWD, după cel din 2020. Pe poziția secundă a aceleiași categorii și clase (RC4) s-au clasat Vlad Cosma și Carmen Poenaru, respectiv Csongor Szabó cu Rareș Fetean, într-un podium exclusiv Peugeot 208 R2. Cel din urmă pilot, covăsneanul Szabó, a obținut astfel prima victorie în clasamentul 208 R2 Cup, experimentatul pilot fiind urmat pe podium de Marius Sîncrăianu cu Alina Bianca Pop și Bogdan Gheorghiu cu Adrian Flaviu Temeș.

    După victoria clujeană în clasamentul clasei RC2, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu devin campioni matematici înaintea ultimei etape de la Brașov, cei doi fiind urmați pe podiumul de la Cluj de către Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja și Adrian Teslovan cu Vajk-Imre Cseh (Ford Fiesta R5).

    Valentin Porcișteanu și Dan Dobre (Mitsubishi Lancer Evo IX) au încheiat Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 cu victoria grupei N, victorie ce îi face campioni matematici înaintea ultimei etape a sezonului. Pe poziția secundă au urcat Răzvan Nechifor cu Dorin Pulpea

    (Subaru Impreza N14), în timp ce al treilea echipaj participant al aceluiași clasament, format din Emil Vincze și Sorin Colceriu, nu a ajuns cu bine la sosire, după o ieșire în decor, care însă nu le-a afectat sub nicio formă sănătatea.

    La primul sezon cu modelul Renault Clio Rally5, Constantin Tudose și Teodor Gabriel Găină au devenit campioni naționali în cadrul clasei RC5 și a nou introdusei cupe monomarcă Clio Rally5 Challenge, cei doi fiind imbatabili în toate prezențele la start din acest an, inclusiv Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022. Pe poziția secundă atât la clasă cât și la cupă au fost urmați de vicecampionii acestui sezon al acelorași ierarhii – Mihai Dumitrescu cu Bogdan Nițescu, respectiv de singura prezență feminină de la volan la această etapă, Catherine Rădulescu cu Bogdan Minea.

    Simone

    Revenit la comenzile modelului Suzuki Swift Sport, Paul Popa a obținut victoria ultimei etape de asfalt din acest sezon, alături de Tudor Mârza. Totuși, rezultatul din această etapă nu-i mai poate aduce acestuia niciun titlu de campion sau vicecampion, întrucât sibianul a absentat de la Iași, iar la Sibiu și Bacău a participat cu o altă mașină. Simpla prezență la start a lui David Tarța și Mihai Sandu era suficientă pentru a-și adjudeca titlul cupei monomarcă Swift Cup și a clasei RC5N, însă cei doi nu s-au mulțumit cu atât și au obținut poziția secundă la finalul etapei clujene, în ambele ierarhii.

    Practic, cei doi încheie un nou sezon de excepție, după ce în sezonul precedent deveneau campioni naționali la Juniori. Locul 3 la RC5N și Swift Cup a fost obținut de Andrei Gheorghiu și Andrei Brezoszki, cei doi devenind astfel campioni în ierarhia Debutanților aceleiași cupe monomarcă, după victoria de la Cluj, loc în care au fost urmați pe podium de proaspătul debutant Bogdan Duma cu Ovidiu Zaberca, respectiv Radu Lambrino și Andrei Aițculesei, reveniți la startul raliului unde debutau, cu mai puțin noroc, în 2021.

    Pentru a doua oară pe probele clujene, Tibor Sziklai și Krisztián Kertész (Mitsubishi Lancer Evo VII), singurii stranieri prezenți la startul acestei ediții a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA, au obținut victoria clasei NAT11, fiind urmați pe podium de Claudiu Erhan cu Dumitru Gheorghe (Mitsubishi Lancer Evo IX) și clujenii Bogdan Moldovan cu Dan Nicoschi (Ford Fiesta Proto). Tot în clasamentul grupei H, dar dedicat automobilelor cu tracțiune pe o singură punte, Elisei Groza și Adrian Morariu (Honda Civic) au obținut victoria clasei NAT12, podiumul fiind completat de clujenii Andrei Fărăgău cu Radu Dan Popovici (Renault Clio Sport) și Florin Petrișor, un alt pilot clujean, alături de Alin Cosman, cu Renault-ul Megane.

    Deși titlul Cupei Dacia se putea decide la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, prima zi de concurs i-a scos din cursă atât pe liderii la zi ai cupei, Sebastian Scîrlet cu Eduard Zamfirache, cei doi suferind o ieșire în decor cu 2 kilometri înaintea sosirii pe PS2, dar și pe Răzvan Ungureanu cu Emilia Olteanu, din motive tehnice pe ultima probă a zilei de sâmbătă. Nici Victor cu Mihai Supuran nu au ieșit mai bine din etapa clujeană, cei doi fiind nevoiți să abandoneze duminică din postura de lideri, după ce motorul mașinii lor nu a mai vrut să pornească. Astfel, victoria le-a revenit sibienilor Dragoș Ghigolea și Marius Popescu, urmați de Mircea Crișan și Florin Vălenaș, respectiv aceiași Ungureanu cu Olteanu.

    Simone

    După victoria clujeană obținută de Catherine Rădulescu și Bogdan Minea în clasamentul Debutanților CNRB, titlul național se decide la Brașov între ei și ocupanții poziției secunde de la Cluj, Andrei Gheorghiu și Andrei Brezoszki. A treia poziție în același clasament a fost ocupată de cel mai tânăr pilot prezent la startul acestui raliu – Bogdan Duma alături de Ovidiu Zaberca, tânărul clujean obținând și Trofeul Laurențiu Moldovan, dedicat celui mai tânăr pilot prezent.

    După abandonul din prima zi, Cristi Sugár și Vlad Colceriu au pierdut șansa de a deveni campioni la juniori, astfel, datorită victoriei lui Jean Tatu Jr și Gabriel Lazăr, aceștia devin campioni matematici înaintea ultimei etape. Podiumul juniorilor de la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost completat de echipajele Tudose-Găină, respectiv Mihnea Hanea cu Levente Csegzy.

    Și în acest sezon, echipa Napoca Rally Academy a demonstrat eficacitate și unitate, câștigând titlul național la echipe, în timp ce, Omega Rally Team, la primul sezon constituit, a obținut a doua poziție.

    Contând ca ultima etapă de asfalt a sezonului, Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost câștigat în această ierarhie de Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu, urmați de Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja și Adrian Teslovan cu Vajk-Imre Cseh.

    Din nou, Dorin Alexandrescu și Andrei Moțescu au demonstrat cu bătrânul Volkswagen Golf I GTI mai poate fi competitiv și rapid, cei doi câștigând pentru a doua oară consecutiv Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA în clasamentul OPEN al Campionatului Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice Betano, devenind campioni naționali absoluți și în acest an.

    Poziția secundă a clasamentul OPEN a fost obținută de Cătălin-Cedric Ghigea cu Călin Fărăgău (Alfa Romeo GTV TurboDelta), respectiv Marius Băltățeanu cu Bogdan Bărbatu (Toyota Celica). Alexandrescu cu Moțescu s-au impus și la categoria I1, fiind urmați acolo de aceeași Ghigea cu Fărăgău, respectiv mureșenii Levente Kovács cu Alexandru Neumann și al lor Ford Escort RS200 MKII. Băltățeanu cu Bărbatu s-au impus la I2, fiind urmați de Botond Balázs cu Alexandru Șimon (Lada VAZ), respectiv un alt echipaj mureșean – Dániel și Andreea Turzai (Honda Civic CRX).

    Simone
    Raliul Clujului_ October 8, 2022.

    Nu doar campionii pe asfalt și cei al claselor s-au decis la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, ci și cei absoluți ai Campionatului Național de Rally2, acolo unde, grație victoriei clujene, Cătălin Ienășel și Adrian Diaconescu (Mini Cooper S) sunt campionii sezonului la primul lor sezon competițional.

    Pe poziția secundă la general s-au clasat harghitenii Attila Jakab și Hunor Sipos (Peugeot 208 R2), cei doi având șanse mari să devină vicecampioni la Brașov, respectiv de George Hobjilă și Andrei Drancă (BMW E36). Titlul național s-a decis și la A1, acolo unde, după victoria clujeană, Attila Jakab și Hunor Sipos devin campioni la primul lor sezon competițional, urmați pe poziția secundă de două echipaje, István Gál cu Zsolt Bálint la egalitate cu vicecampionii clasei, clujenii Adrian și Angela Tehei. Victoria clasei A2 și totodată, supremația din acest sezon le

    revine acelorași Ienășel cu Diaconescu, urmați de botoșănenii Hobjilă și Drancă, respectiv de Cătălin Bălteanu cu Marius Păsărel, la primul podium din carieră. Pe probele de casă, Alexandru Cornea și Dorian Fazacaș s-au impus la clasa A3, în timp ce Dan Duma și Sorin Oros i-au urmat pe podium.

    Clubul Sportiv Savu Racing le mulțumește tuturor celor prezenți la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 – sportivi, mecanici, oameni de presă și media, staff tehnic și spectatori, pentru încununarea unei noi ediții de succes. Promitem să ne ridicăm la așteptările voastre și în organizarea următoarelor ediții.

    Simone

    Partenerii principali ai evenimentului sunt: Star Lubricants, distribuitor autorizat al produselor Mobil 1, PMA Invest, Logitrust Impact, Top Market, Parsa Beauty, Toyota Cluj-Napoca, CELOT, VIVO! Cluj-Napoca.
    Parteneri: CERT Transilvania, Cluj Arena, AEA Medical, Engels Bistro, Cricova, A 24, Gerovital, Coca-Cola.
    Partener safety: Safety.ro
    Parteneri media: Radio Romania Cluj, ViaClujTV, RallyMax, Autoştiri.ro, Autorally, FanRally.ro, GP24.ro, 24auto.ro, Faclia, FireWeb.

    Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost organizat de C.S. Savu Racing din Cluj-Napoca, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a Ministerului Sportului, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, Consiliului Județean Cluj, a Inspectoratului de Poliție Județean Cluj – Brigada Rutieră Cluj, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” Cluj, Inspectoratului de Jandarmi Județean „Alexandru Vaida Voevod”, Serviciului Public Judeţean Salvamont – Salvaspeo Cluj.

    • Mai multe știri despre Campionatul Național de Raliuri găsiți AICI.

    Sursa: Comunicat Raliul Clujului

    Photocredit: Raliul Clujului / Savu Racing


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss