Latest Posts

Trei constructori evaluează o viitoare mutare în WRC.

Vizualizări: 22708

Se pare că Alpine, Skoda și Stellantis Group și-au manifestat interesul de a se înscrie în prima ligă al WRC,  Campionatului Mondial de Raliuri în cazul în care regulamentul vor fi modificate în viitor.

După plecarea lui Citroen la sfârșitul anului 2019, WRC a funcționat cu două participări complete ale constructorilor, Toyota (Toyota Gazoo Racing) și Hyundai (Hyundai Motorsport), în timp ce Ford este reprezentat într-o formă semi-works prin M-Sport. În acest an, campionatul a debutat cu un regulament hibrid Rally1 complet nou, care a fost conceput inițial pentru a crește angajamentul constructorilor și pentru a îndrepta categoria spre un viitor mai sustenabil.

Regulile au asigurat că Toyota și Hyundai rămân angajate în WRC, iar Ford și-a intensificat implicarea în acest regulament, care va fi valabil până la sfârșitul anului 2024. Dar regulile nu au reușit încă să atragă o nouă marcă, un obiectiv-cheie al noului președinte al FIA, Mohammed Ben Sulayem, care a declarat în decembrie că doi producători și jumătate „nu sunt suficienți”.

WRC

Cu toate acestea, Autosport înțelege că Alpine, Skoda și grupul Stellantis, care deține mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot și Vauxhall, și-au declarat interesul de a se alătura WRC, dacă regulamentul va fi modificat, două mărci fiind interesate de un viitor bazat mai mult pe vehicule electrice.

La Raliul Portugaliei, în luna mai, a avut loc o întâlnire între un grup de producători și FIA pentru a discuta despre viitorul parcurs al WRC. Grupul Renault, sub forma companiei Alpine, a fost prezent, cu directorul Racing Expansion Projects, Davide Brivio, la fața locului. Se pare că pentru ca marca franceză să se angajeze, WRC ar trebui să adopte mașini complet electrice, așa cum a dezvăluit în februarie directorul său general Luca De Meo.

„Sunt interesat să explorez, rămâne de văzut dacă putem găsi condițiile potrivite pentru a participa la Campionatul Mondial de Raliuri, dar vreau să o fac cu o mașină electrică, ceea ce nu este posibil în zilele noastre”, a declarat De Meo. Vorbind pentru Autosport la începutul acestui an, Andrew Wheatley, directorul nou instalat al FIA Rally, a lăsat să se înțeleagă că WRC va adopta o evoluție a regulilor Rally1 începând cu 2025, cu până la 80% din regulile actuale preluate. Se înțelege că un salt la full electric pentru 2025 este exclus, dar FIA nu a ignorat metoda alternativă de propulsie în viitor, în cazul în care tehnologia bateriilor se va îmbunătăți.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

WRC

Interesant este că FIA a făcut primii pași în această direcție, cu regulamentele tehnice și de omologare pentru mașinile FIA Rally5e complet electrice, aprobate săptămâna trecută la Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor. Această primă categorie de mașini de raliu electrice din istorie își propune să rămână aproape de modelele de serie, la fel ca și mașinile R5 care concurează în WRC2.

Motorsport.com Italia a dezvăluit că Skoda, care a concurat ultima dată în primul eșalon al WRC în 2005, ar putea fi influențată dacă regulile vor fi schimbate. În prezent, marca este puternic implicată în seria WRC2, care alimentează WRC, cu R5 Fabia – a cărei nouă versiune va debuta în cursul acestui an. De asemenea, se pare că Grupul Stellantis evaluează îndeaproape WRC, marca sa Opel fiind în prezent angajată în Germania în organizarea unei categorii de raliu monomarcă pentru automobilul său Corsa E complet electric.

„Aș dori să invit pe toată lumea să vadă ce facem cu marca Opel în Germania”, a declarat Carlos Tavares, CEO al Stellantis Group. „Avem o serie specifică în care concurăm în raliuri cu Opel Corsa E. Este foarte interesant. În acest moment exploatăm mașinile electrice în raliuri monomarcă, avem un sprijin incredibil care ne permite să încărcăm un număr foarte mare de mașini. Dacă vrei să o faci, este posibil”.

WRC

Între timp, FIA a confirmat că se va întâlni din nou cu principalele părți interesate pentru a discuta despre viitorul regulament al WRC în următoarele săptămâni. „În urma introducerii cu succes a erei hibride, există o oportunitate clară pentru raliuri de a adopta noi tehnologii și de a continua să exploreze o cooperare suplimentară cu producătorii”, se arată într-o declarație a FIA.

FIA se va întâlni cu principalele părți interesate din comunitatea de raliu în următoarele săptămâni, cu intenția de a colecta feedback cu privire la unele dintre propunerile și ideile care vor fi prezentate pentru diferitele categorii ale piramidei de raliu, inclusiv clasa Rally2 orientată spre client. Toți producătorii și grupurile auto implicate în WRC fac parte din acest proces. Finala campionatului din Japonia ne va oferi, de asemenea, șansa de a ne implica îndeaproape cu producătorii și partenerii din regiune”.

Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss